Úřadující mistr světa v automobilových soutěžích, Sébastien Ogier, ovládl Fafe Rally Sprint. Ve finálovém souboji se jezdec Volkswagenu prosadil proti Ottu Tänakovi.
První průjezd:
Dani Sordo s továrním Hyundai i20 WRC na nic nečekal a hned v prvním průjezdu za to pořádně vzal, čas 3:48,8 min. mu stačil na vítězství. Loňský vítěz tohoto podniku zajel 6,4 kilometru dlouhou trať o 0,1s rychleji než Kris Meeke s továrním Citroënem DS3 WRC. Ten jel opravdu na limitu, o čem svědčí i spektakulární skok na horizontu, kde se do dějin WRC zapsal také Armin Schwartz s Octavii WRC.
Další 1,1 vteřiny na Meekea ztratil Sébastien Ogier s továrním Polem R WRC. TOP5 doplnili Fordy Fiesta RS WRC jezdců Elfyna Evanse a Martina Prokopa. Jelikož pravidla Fafe Rally Sprintu umožňují nasadit pouze jedno auto, tak se pro druhé průjezdy vymění Meeke s Ostbergem a Evans s Tänakem.
Výsledky prvního průjezdu:
1. Dani Sordo – Hyundai i20 WRC – 3'48''82. Kris Meeke – Citroën DS3 WRC + 0'00''13. Sébastien Ogier – Volkswagen Polo R WRC + 0''01''24. Elfyn Evans – Ford Fiesta RS WRC +0'02''35. Martin Prokop – Ford Fiesta RS WRC + 0''03''56. Jari Ketomaa – Ford Fiesta R5 + 0'06''77. Ricardo Moura – Skoda Fabia S2000 + 0'07''58. Rui Madeira – Ford Fiesta R5 + 0'12''69. Joao Barros – Ford Fiesta R5 + 0'12''710. Adruzilo Lopes – Subaru Impreza R4 + 0'17''211. Lorenzo Bertelli – Ford Fiesta R5 + 0'17''212. Miguel J. Barbosa – Mitsubishi Lancer Evo IX +0'18''713. Carlos Martins - Mitsubishi Lancer Evo IX +0'20''814. José Pedro Fontes – Subaru Impreza STI + 0'21''615. Rashid Al-Ketbi – Ford Fiesta R5 + 0'21''916. Carlos Oliveira – Mitsubishi Lancer Evo X + 0'25''617. Joao Traila – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'32''218. Pedro Meireles – Skoda Fabia S2000 + 0'36''319. Nelson Trindale – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'39''420. Salah Bin Eidan – Ford Fiesta R5 + 0'45''2
Druhý průjezd:
Sébastienovi Ogierovi vyšel druhý průjezd lépe a i díky zlepšení zajel tentokrát nejrychlejší čas. Francouz se tentokrát vyvaroval menší chyby, kterou udělal v prvním průjezdu a na čas 3:42,8 min. nikdo nestačil. Dani Sordo stále zůstal v boji o celkové vítězství, ve druhém průjezdu zaostal o 0,5 vteřiny.
Hezký čas zajel i Ott Tänak, který se ztrátou 0,9s obsadil třetí místo. Estonec tím vyřadil z finálového souboje svého kolegu Elfyna Evanse. Do finále totiž postupuje pouze jeden z dvojice jezdců, kteří se dělí o jeden vůz. Také u Citroënu postupuje druhý z dvojice, tedy Ostberg na úkor Meekea.
Výsledky druhého průjezdu:
1. Sébastien Ogier – Volkswagen Polo R WRC – 3'42''82. Dani Sordo – Hyundai i20 WRC + 0'00''53. Ott Tänak – Ford Fiesta RS WRC + 0'00''94. Mads Ostberg – Citroën DS3 WRC + 0''03''45. Ricardo Moura – Skoda Fabia S2000 + 0'13''96. Rui Madeira – Ford Fiesta R5 + 0'14''87. Joao Barros – Ford Fiesta R5 + 0'15''08. Pedro Meireles – Skoda Fabia S2000 + 0'15''79. Lorenzo Bertelli – Ford Fiesta R5 + 0'19''110. Adruzilo Lopes – Subaru Impreza R4 + 0'22''811. José Pedro Fontes – Subaru Impreza WRX STI + 0'23''712. Rashid Al-Ketbi – Ford Fiesta R5 + 0'25''513. Carlos Martins – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'28''414. Miguel J. Barbosa – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'31''615. Jari Ketomaa – Ford Fiesta R5 + 0'31''816. Amador Vidal – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'35''017. Martin Prokop – Ford Fiesta RS WRC + 0'37''518. Salah Bin Eidan – Ford Fiesta R5 + 0'38''9NQ Carlos Oliveira – Mitsubishi Lancer Evo X
Třetí průjezd:
V závěrečném průjezdu měřeným testem dokázal dnešní Rally Sprint ve Fafe rozhodnout pro sebe Sébastien Ogier. Ve finále mu byl nejblíže Ott Tänak (+0,5s) a Dani Sordo (2,0s). Francouz zde byl poprvé, vloni se musel kvůli nemoci na poslední chvíli omluvit. Sordo je loňským vítězem, Hyundai se tak dostal po Mexiku opět na podium. Zkouška moc nevyšla Madsi Ostbergovi.
Výsledky třetího průjezdu:
1. Sébastien Ogier – Volkswagen Polo R WRC – 3'40''02. Ott Tänak – Ford Fiesta RS WRC + 0'00''53. Dani Sordo – Hyundai i20 WRC + 0'02''04. Mads Ostberg – Citroën DS3 WRC + 0'05''05. Jari Ketomaa – Ford Fiesta R5 + 0'09''36. Martin Prokop – Ford Fiesta RS WRC + 0'10''47. Ricardo Moura – Skoda Fabia S2000 + 0'14''08. Joao Barros – Ford Fiesta R5 + 0'15''59. Pedro Meireles – Skoda Fabia S2000 + 0'16''510. Rui Madeira – Ford Fiesta R5 + 0'16''711. Lorenzo Bertelli – Ford Fiesta R5 + 0'19''612. José Pedro Fontes – Subaru Impreza WRX STI + 0'22''513. Miguel J. Barbosa – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'23''014. Rashid Al-Ketbi – Ford Fiesta R5 + 0'24''615. Adruzilo Lopes – Subaru Impreza R4 + 0'24''7
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.