Úřadující mistr světa v automobilových soutěžích, Sébastien Ogier, ovládl Fafe Rally Sprint. Ve finálovém souboji se jezdec Volkswagenu prosadil proti Ottu Tänakovi.
První průjezd:
Dani Sordo s továrním Hyundai i20 WRC na nic nečekal a hned v prvním průjezdu za to pořádně vzal, čas 3:48,8 min. mu stačil na vítězství. Loňský vítěz tohoto podniku zajel 6,4 kilometru dlouhou trať o 0,1s rychleji než Kris Meeke s továrním Citroënem DS3 WRC. Ten jel opravdu na limitu, o čem svědčí i spektakulární skok na horizontu, kde se do dějin WRC zapsal také Armin Schwartz s Octavii WRC.
Další 1,1 vteřiny na Meekea ztratil Sébastien Ogier s továrním Polem R WRC. TOP5 doplnili Fordy Fiesta RS WRC jezdců Elfyna Evanse a Martina Prokopa. Jelikož pravidla Fafe Rally Sprintu umožňují nasadit pouze jedno auto, tak se pro druhé průjezdy vymění Meeke s Ostbergem a Evans s Tänakem.
Výsledky prvního průjezdu:
1. Dani Sordo – Hyundai i20 WRC – 3'48''82. Kris Meeke – Citroën DS3 WRC + 0'00''13. Sébastien Ogier – Volkswagen Polo R WRC + 0''01''24. Elfyn Evans – Ford Fiesta RS WRC +0'02''35. Martin Prokop – Ford Fiesta RS WRC + 0''03''56. Jari Ketomaa – Ford Fiesta R5 + 0'06''77. Ricardo Moura – Skoda Fabia S2000 + 0'07''58. Rui Madeira – Ford Fiesta R5 + 0'12''69. Joao Barros – Ford Fiesta R5 + 0'12''710. Adruzilo Lopes – Subaru Impreza R4 + 0'17''211. Lorenzo Bertelli – Ford Fiesta R5 + 0'17''212. Miguel J. Barbosa – Mitsubishi Lancer Evo IX +0'18''713. Carlos Martins - Mitsubishi Lancer Evo IX +0'20''814. José Pedro Fontes – Subaru Impreza STI + 0'21''615. Rashid Al-Ketbi – Ford Fiesta R5 + 0'21''916. Carlos Oliveira – Mitsubishi Lancer Evo X + 0'25''617. Joao Traila – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'32''218. Pedro Meireles – Skoda Fabia S2000 + 0'36''319. Nelson Trindale – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'39''420. Salah Bin Eidan – Ford Fiesta R5 + 0'45''2
Druhý průjezd:
Sébastienovi Ogierovi vyšel druhý průjezd lépe a i díky zlepšení zajel tentokrát nejrychlejší čas. Francouz se tentokrát vyvaroval menší chyby, kterou udělal v prvním průjezdu a na čas 3:42,8 min. nikdo nestačil. Dani Sordo stále zůstal v boji o celkové vítězství, ve druhém průjezdu zaostal o 0,5 vteřiny.
Hezký čas zajel i Ott Tänak, který se ztrátou 0,9s obsadil třetí místo. Estonec tím vyřadil z finálového souboje svého kolegu Elfyna Evanse. Do finále totiž postupuje pouze jeden z dvojice jezdců, kteří se dělí o jeden vůz. Také u Citroënu postupuje druhý z dvojice, tedy Ostberg na úkor Meekea.
Výsledky druhého průjezdu:
1. Sébastien Ogier – Volkswagen Polo R WRC – 3'42''82. Dani Sordo – Hyundai i20 WRC + 0'00''53. Ott Tänak – Ford Fiesta RS WRC + 0'00''94. Mads Ostberg – Citroën DS3 WRC + 0''03''45. Ricardo Moura – Skoda Fabia S2000 + 0'13''96. Rui Madeira – Ford Fiesta R5 + 0'14''87. Joao Barros – Ford Fiesta R5 + 0'15''08. Pedro Meireles – Skoda Fabia S2000 + 0'15''79. Lorenzo Bertelli – Ford Fiesta R5 + 0'19''110. Adruzilo Lopes – Subaru Impreza R4 + 0'22''811. José Pedro Fontes – Subaru Impreza WRX STI + 0'23''712. Rashid Al-Ketbi – Ford Fiesta R5 + 0'25''513. Carlos Martins – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'28''414. Miguel J. Barbosa – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'31''615. Jari Ketomaa – Ford Fiesta R5 + 0'31''816. Amador Vidal – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'35''017. Martin Prokop – Ford Fiesta RS WRC + 0'37''518. Salah Bin Eidan – Ford Fiesta R5 + 0'38''9NQ Carlos Oliveira – Mitsubishi Lancer Evo X
Třetí průjezd:
V závěrečném průjezdu měřeným testem dokázal dnešní Rally Sprint ve Fafe rozhodnout pro sebe Sébastien Ogier. Ve finále mu byl nejblíže Ott Tänak (+0,5s) a Dani Sordo (2,0s). Francouz zde byl poprvé, vloni se musel kvůli nemoci na poslední chvíli omluvit. Sordo je loňským vítězem, Hyundai se tak dostal po Mexiku opět na podium. Zkouška moc nevyšla Madsi Ostbergovi.
Výsledky třetího průjezdu:
1. Sébastien Ogier – Volkswagen Polo R WRC – 3'40''02. Ott Tänak – Ford Fiesta RS WRC + 0'00''53. Dani Sordo – Hyundai i20 WRC + 0'02''04. Mads Ostberg – Citroën DS3 WRC + 0'05''05. Jari Ketomaa – Ford Fiesta R5 + 0'09''36. Martin Prokop – Ford Fiesta RS WRC + 0'10''47. Ricardo Moura – Skoda Fabia S2000 + 0'14''08. Joao Barros – Ford Fiesta R5 + 0'15''59. Pedro Meireles – Skoda Fabia S2000 + 0'16''510. Rui Madeira – Ford Fiesta R5 + 0'16''711. Lorenzo Bertelli – Ford Fiesta R5 + 0'19''612. José Pedro Fontes – Subaru Impreza WRX STI + 0'22''513. Miguel J. Barbosa – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'23''014. Rashid Al-Ketbi – Ford Fiesta R5 + 0'24''615. Adruzilo Lopes – Subaru Impreza R4 + 0'24''7
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?