Úřadující mistr světa v automobilových soutěžích, Sébastien Ogier, ovládl Fafe Rally Sprint. Ve finálovém souboji se jezdec Volkswagenu prosadil proti Ottu Tänakovi.
První průjezd:
Dani Sordo s továrním Hyundai i20 WRC na nic nečekal a hned v prvním průjezdu za to pořádně vzal, čas 3:48,8 min. mu stačil na vítězství. Loňský vítěz tohoto podniku zajel 6,4 kilometru dlouhou trať o 0,1s rychleji než Kris Meeke s továrním Citroënem DS3 WRC. Ten jel opravdu na limitu, o čem svědčí i spektakulární skok na horizontu, kde se do dějin WRC zapsal také Armin Schwartz s Octavii WRC.
Další 1,1 vteřiny na Meekea ztratil Sébastien Ogier s továrním Polem R WRC. TOP5 doplnili Fordy Fiesta RS WRC jezdců Elfyna Evanse a Martina Prokopa. Jelikož pravidla Fafe Rally Sprintu umožňují nasadit pouze jedno auto, tak se pro druhé průjezdy vymění Meeke s Ostbergem a Evans s Tänakem.
Výsledky prvního průjezdu:
1. Dani Sordo – Hyundai i20 WRC – 3'48''82. Kris Meeke – Citroën DS3 WRC + 0'00''13. Sébastien Ogier – Volkswagen Polo R WRC + 0''01''24. Elfyn Evans – Ford Fiesta RS WRC +0'02''35. Martin Prokop – Ford Fiesta RS WRC + 0''03''56. Jari Ketomaa – Ford Fiesta R5 + 0'06''77. Ricardo Moura – Skoda Fabia S2000 + 0'07''58. Rui Madeira – Ford Fiesta R5 + 0'12''69. Joao Barros – Ford Fiesta R5 + 0'12''710. Adruzilo Lopes – Subaru Impreza R4 + 0'17''211. Lorenzo Bertelli – Ford Fiesta R5 + 0'17''212. Miguel J. Barbosa – Mitsubishi Lancer Evo IX +0'18''713. Carlos Martins - Mitsubishi Lancer Evo IX +0'20''814. José Pedro Fontes – Subaru Impreza STI + 0'21''615. Rashid Al-Ketbi – Ford Fiesta R5 + 0'21''916. Carlos Oliveira – Mitsubishi Lancer Evo X + 0'25''617. Joao Traila – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'32''218. Pedro Meireles – Skoda Fabia S2000 + 0'36''319. Nelson Trindale – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'39''420. Salah Bin Eidan – Ford Fiesta R5 + 0'45''2
Druhý průjezd:
Sébastienovi Ogierovi vyšel druhý průjezd lépe a i díky zlepšení zajel tentokrát nejrychlejší čas. Francouz se tentokrát vyvaroval menší chyby, kterou udělal v prvním průjezdu a na čas 3:42,8 min. nikdo nestačil. Dani Sordo stále zůstal v boji o celkové vítězství, ve druhém průjezdu zaostal o 0,5 vteřiny.
Hezký čas zajel i Ott Tänak, který se ztrátou 0,9s obsadil třetí místo. Estonec tím vyřadil z finálového souboje svého kolegu Elfyna Evanse. Do finále totiž postupuje pouze jeden z dvojice jezdců, kteří se dělí o jeden vůz. Také u Citroënu postupuje druhý z dvojice, tedy Ostberg na úkor Meekea.
Výsledky druhého průjezdu:
1. Sébastien Ogier – Volkswagen Polo R WRC – 3'42''82. Dani Sordo – Hyundai i20 WRC + 0'00''53. Ott Tänak – Ford Fiesta RS WRC + 0'00''94. Mads Ostberg – Citroën DS3 WRC + 0''03''45. Ricardo Moura – Skoda Fabia S2000 + 0'13''96. Rui Madeira – Ford Fiesta R5 + 0'14''87. Joao Barros – Ford Fiesta R5 + 0'15''08. Pedro Meireles – Skoda Fabia S2000 + 0'15''79. Lorenzo Bertelli – Ford Fiesta R5 + 0'19''110. Adruzilo Lopes – Subaru Impreza R4 + 0'22''811. José Pedro Fontes – Subaru Impreza WRX STI + 0'23''712. Rashid Al-Ketbi – Ford Fiesta R5 + 0'25''513. Carlos Martins – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'28''414. Miguel J. Barbosa – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'31''615. Jari Ketomaa – Ford Fiesta R5 + 0'31''816. Amador Vidal – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'35''017. Martin Prokop – Ford Fiesta RS WRC + 0'37''518. Salah Bin Eidan – Ford Fiesta R5 + 0'38''9NQ Carlos Oliveira – Mitsubishi Lancer Evo X
Třetí průjezd:
V závěrečném průjezdu měřeným testem dokázal dnešní Rally Sprint ve Fafe rozhodnout pro sebe Sébastien Ogier. Ve finále mu byl nejblíže Ott Tänak (+0,5s) a Dani Sordo (2,0s). Francouz zde byl poprvé, vloni se musel kvůli nemoci na poslední chvíli omluvit. Sordo je loňským vítězem, Hyundai se tak dostal po Mexiku opět na podium. Zkouška moc nevyšla Madsi Ostbergovi.
Výsledky třetího průjezdu:
1. Sébastien Ogier – Volkswagen Polo R WRC – 3'40''02. Ott Tänak – Ford Fiesta RS WRC + 0'00''53. Dani Sordo – Hyundai i20 WRC + 0'02''04. Mads Ostberg – Citroën DS3 WRC + 0'05''05. Jari Ketomaa – Ford Fiesta R5 + 0'09''36. Martin Prokop – Ford Fiesta RS WRC + 0'10''47. Ricardo Moura – Skoda Fabia S2000 + 0'14''08. Joao Barros – Ford Fiesta R5 + 0'15''59. Pedro Meireles – Skoda Fabia S2000 + 0'16''510. Rui Madeira – Ford Fiesta R5 + 0'16''711. Lorenzo Bertelli – Ford Fiesta R5 + 0'19''612. José Pedro Fontes – Subaru Impreza WRX STI + 0'22''513. Miguel J. Barbosa – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'23''014. Rashid Al-Ketbi – Ford Fiesta R5 + 0'24''615. Adruzilo Lopes – Subaru Impreza R4 + 0'24''7
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.