Úřadující mistr světa v automobilových soutěžích, Sébastien Ogier, ovládl Fafe Rally Sprint. Ve finálovém souboji se jezdec Volkswagenu prosadil proti Ottu Tänakovi.
První průjezd:
Dani Sordo s továrním Hyundai i20 WRC na nic nečekal a hned v prvním průjezdu za to pořádně vzal, čas 3:48,8 min. mu stačil na vítězství. Loňský vítěz tohoto podniku zajel 6,4 kilometru dlouhou trať o 0,1s rychleji než Kris Meeke s továrním Citroënem DS3 WRC. Ten jel opravdu na limitu, o čem svědčí i spektakulární skok na horizontu, kde se do dějin WRC zapsal také Armin Schwartz s Octavii WRC.
Další 1,1 vteřiny na Meekea ztratil Sébastien Ogier s továrním Polem R WRC. TOP5 doplnili Fordy Fiesta RS WRC jezdců Elfyna Evanse a Martina Prokopa. Jelikož pravidla Fafe Rally Sprintu umožňují nasadit pouze jedno auto, tak se pro druhé průjezdy vymění Meeke s Ostbergem a Evans s Tänakem.
Výsledky prvního průjezdu:
1. Dani Sordo – Hyundai i20 WRC – 3'48''82. Kris Meeke – Citroën DS3 WRC + 0'00''13. Sébastien Ogier – Volkswagen Polo R WRC + 0''01''24. Elfyn Evans – Ford Fiesta RS WRC +0'02''35. Martin Prokop – Ford Fiesta RS WRC + 0''03''56. Jari Ketomaa – Ford Fiesta R5 + 0'06''77. Ricardo Moura – Skoda Fabia S2000 + 0'07''58. Rui Madeira – Ford Fiesta R5 + 0'12''69. Joao Barros – Ford Fiesta R5 + 0'12''710. Adruzilo Lopes – Subaru Impreza R4 + 0'17''211. Lorenzo Bertelli – Ford Fiesta R5 + 0'17''212. Miguel J. Barbosa – Mitsubishi Lancer Evo IX +0'18''713. Carlos Martins - Mitsubishi Lancer Evo IX +0'20''814. José Pedro Fontes – Subaru Impreza STI + 0'21''615. Rashid Al-Ketbi – Ford Fiesta R5 + 0'21''916. Carlos Oliveira – Mitsubishi Lancer Evo X + 0'25''617. Joao Traila – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'32''218. Pedro Meireles – Skoda Fabia S2000 + 0'36''319. Nelson Trindale – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'39''420. Salah Bin Eidan – Ford Fiesta R5 + 0'45''2
Druhý průjezd:
Sébastienovi Ogierovi vyšel druhý průjezd lépe a i díky zlepšení zajel tentokrát nejrychlejší čas. Francouz se tentokrát vyvaroval menší chyby, kterou udělal v prvním průjezdu a na čas 3:42,8 min. nikdo nestačil. Dani Sordo stále zůstal v boji o celkové vítězství, ve druhém průjezdu zaostal o 0,5 vteřiny.
Hezký čas zajel i Ott Tänak, který se ztrátou 0,9s obsadil třetí místo. Estonec tím vyřadil z finálového souboje svého kolegu Elfyna Evanse. Do finále totiž postupuje pouze jeden z dvojice jezdců, kteří se dělí o jeden vůz. Také u Citroënu postupuje druhý z dvojice, tedy Ostberg na úkor Meekea.
Výsledky druhého průjezdu:
1. Sébastien Ogier – Volkswagen Polo R WRC – 3'42''82. Dani Sordo – Hyundai i20 WRC + 0'00''53. Ott Tänak – Ford Fiesta RS WRC + 0'00''94. Mads Ostberg – Citroën DS3 WRC + 0''03''45. Ricardo Moura – Skoda Fabia S2000 + 0'13''96. Rui Madeira – Ford Fiesta R5 + 0'14''87. Joao Barros – Ford Fiesta R5 + 0'15''08. Pedro Meireles – Skoda Fabia S2000 + 0'15''79. Lorenzo Bertelli – Ford Fiesta R5 + 0'19''110. Adruzilo Lopes – Subaru Impreza R4 + 0'22''811. José Pedro Fontes – Subaru Impreza WRX STI + 0'23''712. Rashid Al-Ketbi – Ford Fiesta R5 + 0'25''513. Carlos Martins – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'28''414. Miguel J. Barbosa – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'31''615. Jari Ketomaa – Ford Fiesta R5 + 0'31''816. Amador Vidal – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'35''017. Martin Prokop – Ford Fiesta RS WRC + 0'37''518. Salah Bin Eidan – Ford Fiesta R5 + 0'38''9NQ Carlos Oliveira – Mitsubishi Lancer Evo X
Třetí průjezd:
V závěrečném průjezdu měřeným testem dokázal dnešní Rally Sprint ve Fafe rozhodnout pro sebe Sébastien Ogier. Ve finále mu byl nejblíže Ott Tänak (+0,5s) a Dani Sordo (2,0s). Francouz zde byl poprvé, vloni se musel kvůli nemoci na poslední chvíli omluvit. Sordo je loňským vítězem, Hyundai se tak dostal po Mexiku opět na podium. Zkouška moc nevyšla Madsi Ostbergovi.
Výsledky třetího průjezdu:
1. Sébastien Ogier – Volkswagen Polo R WRC – 3'40''02. Ott Tänak – Ford Fiesta RS WRC + 0'00''53. Dani Sordo – Hyundai i20 WRC + 0'02''04. Mads Ostberg – Citroën DS3 WRC + 0'05''05. Jari Ketomaa – Ford Fiesta R5 + 0'09''36. Martin Prokop – Ford Fiesta RS WRC + 0'10''47. Ricardo Moura – Skoda Fabia S2000 + 0'14''08. Joao Barros – Ford Fiesta R5 + 0'15''59. Pedro Meireles – Skoda Fabia S2000 + 0'16''510. Rui Madeira – Ford Fiesta R5 + 0'16''711. Lorenzo Bertelli – Ford Fiesta R5 + 0'19''612. José Pedro Fontes – Subaru Impreza WRX STI + 0'22''513. Miguel J. Barbosa – Mitsubishi Lancer Evo IX + 0'23''014. Rashid Al-Ketbi – Ford Fiesta R5 + 0'24''615. Adruzilo Lopes – Subaru Impreza R4 + 0'24''7
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.