Volkswagen připravuje pro sezonu 2015 novou verzi Pola R WRC. Zástupci německé značky tlačí na činovníky FIA, aby se do WRC vrátilo řazení pomocí pádel pod volantem, proč?
Volkswagen loboval minulý týden na setkání Komise WRC v Paříži za návrat řazení pomocí pádel pod volantem. Změna pravidel by se měla odehrát již pro příští rok. Podle Francoise-Xaviera Demaisona na tento požadavek tlačí marketingové oddělení značky.
"Chceme tuto změnu, protože všechna naše auta jsou prodávana s DSG. Na většině aut značky Volkswagen máte možnost měnit rychlostní stupně z volantu. Ale ne ve WRC," říká Demaison. Navíc je podle něj problém v umožnění Kubicovi řadit v jeho Fordu Fiesta RS WRC pomocí pádel pod volantem, což diváky mate.
Pádlo pod volantem, zde vpravo na Citroënu C4 WRC
Zároveň však zdůrazňuje, že tímto nijak nechce zpochybnit tuto výjimku: "Víme, že díky tomu nemá žádnou výhodu [Kubicovo řešení je totiž uměle zpomaleno na rychlost sekvenčního řazení], ale nepomáhá to, když Vám lidé z vašeho marketingu řeknou: 'Ale jedno auto má pádla pod volantem...'
My v autě používáme hydraulický systém, takže změna by nestála mnoho." Komise FIA zatím rozhodnutí nezveřejnila, ale mezi lidmi z WRC se má obecně za to, že ke změně již od sezony 2015 dojde.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.