Průběžný vedoucí muž ERC, Esapekka Lappi, připouští, že start na Rally Acropolis pro něj představuje velkou výzvu, protože na zdejší soutěži nikdy v životě nejel.
Jezdec továrního týmu Škoda Motorsport, Esapekka Lappi, vede průběžné hodnocení šampionátu před vycházející ruskou hvězdou rallysportu, Vasily Gryazinem. Do čela se Fin doslal zásluhou vítězství na předešlé soutěži Rally Liepaja.
"Od předešlého závodu nás dělí dlouhá pauza. Závodit po dlouhé době je vždy hezké. Pro nás to ale bude velká výzva, jde opět o novou soutěž. Jeden den pojedeme na asfaltu a jeden den na šotolině, ještě v životě jsem soutěž s měnícím se povrchem v polovině nejel," přiznává jezdec, který svůj potenciál na pro něj nových soutěžích již dokázal.
Lappi už letos jedno vítězství má, přidá o víkendu další?
"Bude také zajímavé sledovat Peugeoty 208 T16, které se zapojí do boje," dodává Lappi. Kromě již zmiňovaného Gryazina se můžeme těšit také na jezdce Peugeotu Kevina Abbringa a Craiga Breena, překvapení Rally Monte Carlo Bryana Bouffiera s DS3 RRC, Kajetana Kajetanowicze s Fiestou R5, Bruna Magalhãese nebo Seppa Wieganda.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?