Méně než dva týdny před Rally Portugal M-Sport stále nevyřešil problém s alternátorem, kvůli kterému musel Mikko Hirvonen vzdát v průběhu Rally Mexiko. Tým ovšem vyloučil, že by se jednalo o stejný problém, který vyřadil Fina i na Monte Carlu.
Mikko Hirvonen byl v Mexiku průběžně třetí, když selhal alternátor jeho Fiesty, což ho donutilo vzdát na osmé RZ. Fin tehdy volal po urychleném prošetření této části, která selhala už na úvodní soutěži roku, Rally Monte Carlo. Od Mexika M-Sport intenzivně spolupracoval se svým dodavatelem alternátorů, aby problém vyřešili. Alternátor jim dodává McLaren Applied Technologies, který je součástí skupiny, do které patří i tým McLaren ve Formuli 1 a obecně se má za to, že jej používají i další týmy ve WRC.
"Naši kluci teď hodně komunikují s lidmi od McLarenu a stále se na tom pracuje," řekl šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, pro wrc. com. "Příští týden máme ve VB naplánovaný test, kde vyzkoušíme také jiné věci. Dobře, měli jsme dvě nebo tři [selhání] během posledních několika let, takže je to něco, co musíme dostat stranou. Snad to do konce příštího týdne mezi námi a McLarenem vyřešíme."
Wilson také věří, že poslední selhání nijak nesouvisí s odstoupením Hirvonena v Monte Carlu, kde ale také musel vzdát kvůli závadě na alternátoru. "Příčinou selhání Mikkova alternátoru bylo jeho kompletní zničení. Byl to samo způsobený problém, za kterým stálo to, že auto zůstalo stát se vším ostatním spuštěným. Bylo to kvůli tomu, že Mikko ještě nebyl úplně seznámený s autem - může se to stát každému. Byl to totálně odlišný problém od toho, co jsme měli v Mexiku."
Wilson také potvrdil, že to byla jezdecká chyba, která stála za selháním alternátoru na voze Elfyna Evanse na shakedownu v Mexiku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?