Méně než dva týdny před Rally Portugal M-Sport stále nevyřešil problém s alternátorem, kvůli kterému musel Mikko Hirvonen vzdát v průběhu Rally Mexiko. Tým ovšem vyloučil, že by se jednalo o stejný problém, který vyřadil Fina i na Monte Carlu.
Mikko Hirvonen byl v Mexiku průběžně třetí, když selhal alternátor jeho Fiesty, což ho donutilo vzdát na osmé RZ. Fin tehdy volal po urychleném prošetření této části, která selhala už na úvodní soutěži roku, Rally Monte Carlo. Od Mexika M-Sport intenzivně spolupracoval se svým dodavatelem alternátorů, aby problém vyřešili. Alternátor jim dodává McLaren Applied Technologies, který je součástí skupiny, do které patří i tým McLaren ve Formuli 1 a obecně se má za to, že jej používají i další týmy ve WRC.
"Naši kluci teď hodně komunikují s lidmi od McLarenu a stále se na tom pracuje," řekl šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, pro wrc. com. "Příští týden máme ve VB naplánovaný test, kde vyzkoušíme také jiné věci. Dobře, měli jsme dvě nebo tři [selhání] během posledních několika let, takže je to něco, co musíme dostat stranou. Snad to do konce příštího týdne mezi námi a McLarenem vyřešíme."
Wilson také věří, že poslední selhání nijak nesouvisí s odstoupením Hirvonena v Monte Carlu, kde ale také musel vzdát kvůli závadě na alternátoru. "Příčinou selhání Mikkova alternátoru bylo jeho kompletní zničení. Byl to samo způsobený problém, za kterým stálo to, že auto zůstalo stát se vším ostatním spuštěným. Bylo to kvůli tomu, že Mikko ještě nebyl úplně seznámený s autem - může se to stát každému. Byl to totálně odlišný problém od toho, co jsme měli v Mexiku."
Wilson také potvrdil, že to byla jezdecká chyba, která stála za selháním alternátoru na voze Elfyna Evanse na shakedownu v Mexiku.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.