Wilson: Na Monte alternátor zničil Hirvonen, v Mexiku šlo o něco totálně jiného

Ford
Ford, foto: Ford Motor Company
iM2 22. března 2014 23:10
Sdílej:

Méně než dva týdny před Rally Portugal M-Sport stále nevyřešil problém s alternátorem, kvůli kterému musel Mikko Hirvonen vzdát v průběhu Rally Mexiko. Tým ovšem vyloučil, že by se jednalo o stejný problém, který vyřadil Fina i na Monte Carlu.

Mikko Hirvonen byl v Mexiku průběžně třetí, když selhal alternátor jeho Fiesty, což ho donutilo vzdát na osmé RZ. Fin tehdy volal po urychleném prošetření této části, která selhala už na úvodní soutěži roku, Rally Monte Carlo. Od Mexika M-Sport intenzivně spolupracoval se svým dodavatelem alternátorů, aby problém vyřešili. Alternátor jim dodává McLaren Applied Technologies, který je součástí skupiny, do které patří i tým McLaren ve Formuli 1 a obecně se má za to, že jej používají i další týmy ve WRC.

"Naši kluci teď hodně komunikují s lidmi od McLarenu a stále se na tom pracuje," řekl šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, pro wrc. com. "Příští týden máme ve VB naplánovaný test, kde vyzkoušíme také jiné věci. Dobře, měli jsme dvě nebo tři [selhání] během posledních několika let, takže je to něco, co musíme dostat stranou. Snad to do konce příštího týdne mezi námi a McLarenem vyřešíme."

Wilson také věří, že poslední selhání nijak nesouvisí s odstoupením Hirvonena v Monte Carlu, kde ale také musel vzdát kvůli závadě na alternátoru. "Příčinou selhání Mikkova alternátoru bylo jeho kompletní zničení. Byl to samo způsobený problém, za kterým stálo to, že auto zůstalo stát se vším ostatním spuštěným. Bylo to kvůli tomu, že Mikko ještě nebyl úplně seznámený s autem - může se to stát každému. Byl to totálně odlišný problém od toho, co jsme měli v Mexiku."

Wilson také potvrdil, že to byla jezdecká chyba, která stála za selháním alternátoru na voze Elfyna Evanse na shakedownu v Mexiku.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.