Méně než dva týdny před Rally Portugal M-Sport stále nevyřešil problém s alternátorem, kvůli kterému musel Mikko Hirvonen vzdát v průběhu Rally Mexiko. Tým ovšem vyloučil, že by se jednalo o stejný problém, který vyřadil Fina i na Monte Carlu.
Mikko Hirvonen byl v Mexiku průběžně třetí, když selhal alternátor jeho Fiesty, což ho donutilo vzdát na osmé RZ. Fin tehdy volal po urychleném prošetření této části, která selhala už na úvodní soutěži roku, Rally Monte Carlo. Od Mexika M-Sport intenzivně spolupracoval se svým dodavatelem alternátorů, aby problém vyřešili. Alternátor jim dodává McLaren Applied Technologies, který je součástí skupiny, do které patří i tým McLaren ve Formuli 1 a obecně se má za to, že jej používají i další týmy ve WRC.
"Naši kluci teď hodně komunikují s lidmi od McLarenu a stále se na tom pracuje," řekl šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, pro wrc. com. "Příští týden máme ve VB naplánovaný test, kde vyzkoušíme také jiné věci. Dobře, měli jsme dvě nebo tři [selhání] během posledních několika let, takže je to něco, co musíme dostat stranou. Snad to do konce příštího týdne mezi námi a McLarenem vyřešíme."
Wilson také věří, že poslední selhání nijak nesouvisí s odstoupením Hirvonena v Monte Carlu, kde ale také musel vzdát kvůli závadě na alternátoru. "Příčinou selhání Mikkova alternátoru bylo jeho kompletní zničení. Byl to samo způsobený problém, za kterým stálo to, že auto zůstalo stát se vším ostatním spuštěným. Bylo to kvůli tomu, že Mikko ještě nebyl úplně seznámený s autem - může se to stát každému. Byl to totálně odlišný problém od toho, co jsme měli v Mexiku."
Wilson také potvrdil, že to byla jezdecká chyba, která stála za selháním alternátoru na voze Elfyna Evanse na shakedownu v Mexiku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.