Méně než dva týdny před Rally Portugal M-Sport stále nevyřešil problém s alternátorem, kvůli kterému musel Mikko Hirvonen vzdát v průběhu Rally Mexiko. Tým ovšem vyloučil, že by se jednalo o stejný problém, který vyřadil Fina i na Monte Carlu.
Mikko Hirvonen byl v Mexiku průběžně třetí, když selhal alternátor jeho Fiesty, což ho donutilo vzdát na osmé RZ. Fin tehdy volal po urychleném prošetření této části, která selhala už na úvodní soutěži roku, Rally Monte Carlo. Od Mexika M-Sport intenzivně spolupracoval se svým dodavatelem alternátorů, aby problém vyřešili. Alternátor jim dodává McLaren Applied Technologies, který je součástí skupiny, do které patří i tým McLaren ve Formuli 1 a obecně se má za to, že jej používají i další týmy ve WRC.
"Naši kluci teď hodně komunikují s lidmi od McLarenu a stále se na tom pracuje," řekl šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, pro wrc. com. "Příští týden máme ve VB naplánovaný test, kde vyzkoušíme také jiné věci. Dobře, měli jsme dvě nebo tři [selhání] během posledních několika let, takže je to něco, co musíme dostat stranou. Snad to do konce příštího týdne mezi námi a McLarenem vyřešíme."
Wilson také věří, že poslední selhání nijak nesouvisí s odstoupením Hirvonena v Monte Carlu, kde ale také musel vzdát kvůli závadě na alternátoru. "Příčinou selhání Mikkova alternátoru bylo jeho kompletní zničení. Byl to samo způsobený problém, za kterým stálo to, že auto zůstalo stát se vším ostatním spuštěným. Bylo to kvůli tomu, že Mikko ještě nebyl úplně seznámený s autem - může se to stát každému. Byl to totálně odlišný problém od toho, co jsme měli v Mexiku."
Wilson také potvrdil, že to byla jezdecká chyba, která stála za selháním alternátoru na voze Elfyna Evanse na shakedownu v Mexiku.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.