S ohledem na krátký čas, který měl Hyundai před svým vstupem do WRC k dipozici, odvedla korejská značka podle názoru Volkswagenu neuvěřitelnou práci.
Hyundai byl před svým vstupem do WRC na začátku sezony 2014 v nezáviděnihodné situaci, každý jej totiž srovnával s Volkswagenem. Tento automobilový gigant vstoupil do WRC pouhý rok před Hyundai a hned šampionát zcela ovládl. Očekávat, že by Hyundai zopakoval 10 vítězství Volkswagenu na 13 soutěžích roku, však bylo nerealistické.
I přesto se Thierry Neuvilleovi podařilo již při třetím startu v Mexiku dojet na podium. To vzbuzuje respekt: "Když uvážíme, co zvládli za šest měsíců, tak musím uznat, že mají dobré auto. Jsem opravdu ohromen tím, co za tak krátkou dobu dosáhli," říká Francois-Xavier Demaison, technický ředitel VW.
Polo vloni debutovalo po 18 měsících vývoje, i20 letos po 6...
Hyundai měl k dispozici na vývoj vozu pouze třetinu času jako Volkswagen. Zatímco Polo R WRC začal tým testovat 18 měsíců před prvním ostrým startem, i20 WRC vyjela na testovací tratě pouze 6 měsíců před debutem. Hyundai kromě toho také musel vystavět kompletně nový tým, Volkswagen se formoval již během roku 2012, když jezdil s Fabiemi S2000.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.