Volkswagen má v úmyslu představit Polo R WRC 2015 ještě před koncem letošního roku. S tímto vozem si chce udržet dominanci ve WRC i v následujícím roce.
Nové auto německého týmu nebude homologované dříve než v roce 2015. Modifikované Polo, u kterého bychom se měli dočkat změn v aerodynamice a řazení, by mělo odjet dvě lokální soutěže v Evropě jako předjezdec ještě před koncem roku.
Závody na národní úrovni týmu pomohou rozšířit omezený počet testovacích dní, protože tyto soutěže se do 42 denního limitu, který má tým ročně k dispozici, nepočítají. Jarimu-Mattimu Latvalovi se tento nápad pozdává.
"Myslím, že by bylo zajímavé jezdit s autem již letos. Moc rád bych dostal šanci jet nějakou národní rally. Uvnitř týmu jsme o tom mluvili a zvažovali, které soutěže by připadaly v úvahu. Podle mě odjetí soutěže představuje dobrý test. Jezdíte totiž na rozdílných tratích a to je v rallysportu důležité," říká jezdec.
Volkswagen neusíná na vavřínech
"Na testu pořád jezdíte tam a zpátky na stejném kousku tratě. Cestu se rychle naučíte nazpaměť a může se Vám stát, že se vydáte při nastavení trošku špatnou cestou. Rozhodně se víc naučíte na soutěži. Zatím nevíme, o které soutěže by šlo, ale idea je taková, že bychom zvolili jednu šotolinovou a jednu asfaltovou rally," prozradil vítěz Švédské rally.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.