Ford Fiesta R5 je pro M-Sport opravdu úspěšným modelem. Zatímco francouzští rivalové Peugeot a Citroën uvedení svých vozů několikrát oddálili (a Škoda čeká na novou Fabii), tak Britové už jich mají 50 a na dalších 20 mají objednávky.
Základní cena vozu specifikace R5 je pravdily omezena na 180 tisíc Eur. S několika málo dalšími věcmi, které samozřejmě nesmí nijak ovlivňovat výkon, se ale cena auta hravě přehoupne přes 200 tisíc Eur. Většina zákazníků ale od M-Sportu bere vozy plně vybavené. Teď už v Británii postavili 50. kousek tohoto speciálu a na dalších 20 mají závazné objednávky.
Zatímco M-Sport se svým nejnovějším modelem láme rekordy, tak Francouzi stále bojují s homologací (Peugeot už jí získal, Citroën homologaci DS3 R5 opět posunul - více ve zprávách ve zkratce). Dle nepotvrzených informací Peugeot 208 T16 ale homologací napoprvé neprošel. Nicméně o tomto víkendu už v Itálii absoloval první závod díky svolení místní Národní federace a Paulo Andreucci s ním dojel na stupních vítězů.
Není tedy nijak překvapující, že na nadcházejícím závodu MS v Portugalsku je ve startovní listině hned 14 Fiest R5. "Toto auto je naším nejúspěšnějším modelem a pomohlo nám se nadále udržet na špici sportu," řekl Malcom Wilson.
Ford Fiesta R5 v číslech:
Testovacích km: 5 431Počet testovacích jezdců: 2Počet designérů: 10Počet testovacích týdnů: 36Počet dní, kdy byla Fiesta jednou R5 na trhu: 234Počet člověkohodin potřebných k sestavení auta: 400Počet vyhotovených karosérií: 50Počet zemí, kam už byl vůz dodán: 21Počet vítězství: 10Počet vítězství v kategorii: 27Počet vítězství ve WRC2: 4Počet šampionátů, ve kterých auto momentálně vede: 4 Počet nejlepších časů WRC2: 92Počet objednávek: 67Počet objednávek nové Fiesty R5+: 7
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?