Ford Fiesta R5 je pro M-Sport opravdu úspěšným modelem. Zatímco francouzští rivalové Peugeot a Citroën uvedení svých vozů několikrát oddálili (a Škoda čeká na novou Fabii), tak Britové už jich mají 50 a na dalších 20 mají objednávky.
Základní cena vozu specifikace R5 je pravdily omezena na 180 tisíc Eur. S několika málo dalšími věcmi, které samozřejmě nesmí nijak ovlivňovat výkon, se ale cena auta hravě přehoupne přes 200 tisíc Eur. Většina zákazníků ale od M-Sportu bere vozy plně vybavené. Teď už v Británii postavili 50. kousek tohoto speciálu a na dalších 20 mají závazné objednávky.
Zatímco M-Sport se svým nejnovějším modelem láme rekordy, tak Francouzi stále bojují s homologací (Peugeot už jí získal, Citroën homologaci DS3 R5 opět posunul - více ve zprávách ve zkratce). Dle nepotvrzených informací Peugeot 208 T16 ale homologací napoprvé neprošel. Nicméně o tomto víkendu už v Itálii absoloval první závod díky svolení místní Národní federace a Paulo Andreucci s ním dojel na stupních vítězů.
Není tedy nijak překvapující, že na nadcházejícím závodu MS v Portugalsku je ve startovní listině hned 14 Fiest R5. "Toto auto je naším nejúspěšnějším modelem a pomohlo nám se nadále udržet na špici sportu," řekl Malcom Wilson.
Ford Fiesta R5 v číslech:
Testovacích km: 5 431Počet testovacích jezdců: 2Počet designérů: 10Počet testovacích týdnů: 36Počet dní, kdy byla Fiesta jednou R5 na trhu: 234Počet člověkohodin potřebných k sestavení auta: 400Počet vyhotovených karosérií: 50Počet zemí, kam už byl vůz dodán: 21Počet vítězství: 10Počet vítězství v kategorii: 27Počet vítězství ve WRC2: 4Počet šampionátů, ve kterých auto momentálně vede: 4 Počet nejlepších časů WRC2: 92Počet objednávek: 67Počet objednávek nové Fiesty R5+: 7
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.