Ford Fiesta R5 je pro M-Sport opravdu úspěšným modelem. Zatímco francouzští rivalové Peugeot a Citroën uvedení svých vozů několikrát oddálili (a Škoda čeká na novou Fabii), tak Britové už jich mají 50 a na dalších 20 mají objednávky.
Základní cena vozu specifikace R5 je pravdily omezena na 180 tisíc Eur. S několika málo dalšími věcmi, které samozřejmě nesmí nijak ovlivňovat výkon, se ale cena auta hravě přehoupne přes 200 tisíc Eur. Většina zákazníků ale od M-Sportu bere vozy plně vybavené. Teď už v Británii postavili 50. kousek tohoto speciálu a na dalších 20 mají závazné objednávky.
Zatímco M-Sport se svým nejnovějším modelem láme rekordy, tak Francouzi stále bojují s homologací (Peugeot už jí získal, Citroën homologaci DS3 R5 opět posunul - více ve zprávách ve zkratce). Dle nepotvrzených informací Peugeot 208 T16 ale homologací napoprvé neprošel. Nicméně o tomto víkendu už v Itálii absoloval první závod díky svolení místní Národní federace a Paulo Andreucci s ním dojel na stupních vítězů.
Není tedy nijak překvapující, že na nadcházejícím závodu MS v Portugalsku je ve startovní listině hned 14 Fiest R5. "Toto auto je naším nejúspěšnějším modelem a pomohlo nám se nadále udržet na špici sportu," řekl Malcom Wilson.
Ford Fiesta R5 v číslech:
Testovacích km: 5 431Počet testovacích jezdců: 2Počet designérů: 10Počet testovacích týdnů: 36Počet dní, kdy byla Fiesta jednou R5 na trhu: 234Počet člověkohodin potřebných k sestavení auta: 400Počet vyhotovených karosérií: 50Počet zemí, kam už byl vůz dodán: 21Počet vítězství: 10Počet vítězství v kategorii: 27Počet vítězství ve WRC2: 4Počet šampionátů, ve kterých auto momentálně vede: 4 Počet nejlepších časů WRC2: 92Počet objednávek: 67Počet objednávek nové Fiesty R5+: 7
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?