Tovární tým Volkswagen Motorsport je mezinárodní. Za úspěchem týmu z Wolfsburgu stojí lidé 15 různých národností. Za mistrovské auto Sébastiena Ogiera je zodpovědný Martin Hassenpflug.
Je jedním z lidí, na které se musí Sébastien Ogier spoléhat. Martin Hassenpflug je totiž šéfmechanikem Pola R WRC pilotovaného úřadujícím mistrem světa. Bezmezná důvěra mezi těmito dvě muži je jedním z předpokladů úspěchu Francouze a celého týmu VW.
"Relativně rychle se to vyvinulo, jsme totiž asi stejně staří. Navíc bylo samozřejmě výhodou, že jsme spolu absolvovali kompletní sezonu 2012 se Škodou Fabií. Od té doby existuje tato slepá důvěra mezi námi oběma a naše spolupráce funguje absolutně bezproblémově. To se samozřejmě v hektickém závodním víkendu vyplácí," říká Martin Hassenpflug, který byl s Volkswagenem už za dob Dakaru.
Ogierovo auto musí být 100% za každých podmínek a také bývá...
Sébastien na něj dělal dojem už od začátku: "Sébastien má každopádně vůli stále vyhrávat. No dobře, tu máme skoro všichni, ale u něj je to opravdu extrémní [smích]. Když přijde na klobásy a rally, tak přepne na vítězný modus - a pak se dějí věci!" říká mechanik, který je monoho týdnů z roku na cestách a až puntičkářsky pečuje o Polo.
Stará se takto pečlivě ale i o auto manželky? "To jen opravdu velmi vzácně. Občas zajedu na myčku nebo na benzince vysaji sedadla a prostor pro nohy. Ale to je asi tak všechno. Ale stížnosti, že jsem vydrhnul jen Sebovo auto a její ne, zatím nepřišly. Je to nakonec moje práce, to druhé je privátní - jsou to dva rozdílné páry bot."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.