MG vydalo velmi opatrnou odpověď na nabídku Tamrazova o možném vstupu značky do WRC. Britská značka, která je vlastněna čínskými investory, potvrdila, že byla kontaktována soukromým týmem ohledně projektu MG3 WRC, odmítá však, že by proběhla jakákoliv jednání.
Podle Alexe Tamrazova jeho tým, AT Racing, již postavil auto, teď však chce vyjednat schválení projektu od MG. Mluvčí MG pro britský Autosport situaci okomentoval takto: "Byli jsme ohledně této záležitosti osloveni. Co se týče letošního roku, nemůžeme nic potvrdit kromě toho, že pojedeme BTCC [British Touring Car Championship]."
V BTCC jezdí vozy MG6, o servis se stará tým Triple Eight. Tamrazov, občasný účastník WRC i ERC, řekl italské stránce Rally Emotion, že potřebuje jenom schválení ze strany MG. Financování projektu má zajištěné.
"V dopise MG říká: 'Momentálně už je letošní program naplánován a rozpočet alokován. Navíc už máme dvě motoristické disciplíny. Pro nás by bylo mnohem lepší, kdyby se toto [WRC] plánovalo až na příští rok.'"
"Program bude financován z nezávislého zdroje, ne od MG. Takže je jenom na nich, jestli se rozhodnout pokračovat nebo ne. Je několik rozvíjejících se společností, které na tom mají zájem. Avšak momentálně není možné pořádně jednat a vybrat jednoho člověka, se kterým budeme jednat do doby, než MG potvrdí svoji účast na tomto projektu," říká Ukrajinec.
"Jde o mnohem hlubší myšlenku, než jen postavit MG WRC. Ale zatím není moc důvodů o tom diskutovat, dokud MG nepotvrdí svůj zájem," říká Tamrazov. MG se v MS prezentovala naposledy s továrním programem v roce 1986, kdy Tony Pond a Malcolm Wilson jezdili se dvěma MG Metro 6R4. V nedávné minulosti si pak pamatujeme na projekty S1600 a S2000.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?