MG se zdráhá vstoupit do WRC, co říkají představitelé?

MSD
MSD, foto: Archiv RallyZone.cz
iM2 5. března 2014 13:38
Sdílej:

MG vydalo velmi opatrnou odpověď na nabídku Tamrazova o možném vstupu značky do WRC. Britská značka, která je vlastněna čínskými investory, potvrdila, že byla kontaktována soukromým týmem ohledně projektu MG3 WRC, odmítá však, že by proběhla jakákoliv jednání.

Podle Alexe Tamrazova jeho tým, AT Racing, již postavil auto, teď však chce vyjednat schválení projektu od MG. Mluvčí MG pro britský Autosport situaci okomentoval takto: "Byli jsme ohledně této záležitosti osloveni. Co se týče letošního roku, nemůžeme nic potvrdit kromě toho, že pojedeme BTCC [British Touring Car Championship]."

V BTCC jezdí vozy MG6, o servis se stará tým Triple Eight. Tamrazov, občasný účastník WRC i ERC, řekl italské stránce Rally Emotion, že potřebuje jenom schválení ze strany MG. Financování projektu má zajištěné.

"V dopise MG říká: 'Momentálně už je letošní program naplánován a rozpočet alokován. Navíc už máme dvě motoristické disciplíny. Pro nás by bylo mnohem lepší, kdyby se toto [WRC] plánovalo až na příští rok.'"

"Program bude financován z nezávislého zdroje, ne od MG. Takže je jenom na nich, jestli se rozhodnout pokračovat nebo ne. Je několik rozvíjejících se společností, které na tom mají zájem. Avšak momentálně není možné pořádně jednat a vybrat jednoho člověka, se kterým budeme jednat do doby, než MG potvrdí svoji účast na tomto projektu," říká Ukrajinec.

"Jde o mnohem hlubší myšlenku, než jen postavit MG WRC. Ale zatím není moc důvodů o tom diskutovat, dokud MG nepotvrdí svůj zájem," říká Tamrazov. MG se v MS prezentovala naposledy s továrním programem v roce 1986, kdy Tony Pond a Malcolm Wilson jezdili se dvěma MG Metro 6R4. V nedávné minulosti si pak pamatujeme na projekty S1600 a S2000.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.