MG vydalo velmi opatrnou odpověď na nabídku Tamrazova o možném vstupu značky do WRC. Britská značka, která je vlastněna čínskými investory, potvrdila, že byla kontaktována soukromým týmem ohledně projektu MG3 WRC, odmítá však, že by proběhla jakákoliv jednání.
Podle Alexe Tamrazova jeho tým, AT Racing, již postavil auto, teď však chce vyjednat schválení projektu od MG. Mluvčí MG pro britský Autosport situaci okomentoval takto: "Byli jsme ohledně této záležitosti osloveni. Co se týče letošního roku, nemůžeme nic potvrdit kromě toho, že pojedeme BTCC [British Touring Car Championship]."
V BTCC jezdí vozy MG6, o servis se stará tým Triple Eight. Tamrazov, občasný účastník WRC i ERC, řekl italské stránce Rally Emotion, že potřebuje jenom schválení ze strany MG. Financování projektu má zajištěné.
"V dopise MG říká: 'Momentálně už je letošní program naplánován a rozpočet alokován. Navíc už máme dvě motoristické disciplíny. Pro nás by bylo mnohem lepší, kdyby se toto [WRC] plánovalo až na příští rok.'"
"Program bude financován z nezávislého zdroje, ne od MG. Takže je jenom na nich, jestli se rozhodnout pokračovat nebo ne. Je několik rozvíjejících se společností, které na tom mají zájem. Avšak momentálně není možné pořádně jednat a vybrat jednoho člověka, se kterým budeme jednat do doby, než MG potvrdí svoji účast na tomto projektu," říká Ukrajinec.
"Jde o mnohem hlubší myšlenku, než jen postavit MG WRC. Ale zatím není moc důvodů o tom diskutovat, dokud MG nepotvrdí svůj zájem," říká Tamrazov. MG se v MS prezentovala naposledy s továrním programem v roce 1986, kdy Tony Pond a Malcolm Wilson jezdili se dvěma MG Metro 6R4. V nedávné minulosti si pak pamatujeme na projekty S1600 a S2000.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.