Poprvé v sezoně se pojede na šotolině a tovární tým Volkswagen bude plnit roli čističů trati. Je tomu díky změně pravidel v MS. Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier vedou MS, a tak pojedou na trati v pátek jako první. Andreas Mikkelsen na tom nebude o nic lépe.
Současným vedoucím mužem MS je Jari-Matti Latvala, druhým místem jej jistí Sébastien Ogier. I třetí jezdec Volkswagenu, Andreas Mikkelsen, je v MS vysoko - patří mu čtvrtá příčka. Kvalifikace byla pro soutěže MS zrušena, a tak se pojede v první etapě podle pořadí v MS. To znamená, že na lídry čeká role čističů tratě.
Zvláště na tratích kolem Leonu jde o významný handicap, protože v Mexiku je hodně volné šotoliny. Trať se tudíž s průjezdem každého vozu zrychluje. "Pravdla jsou taková, jaká jsou. Potěšení, že do Mexika přijíždím jako vedoucí jezdec MS však převažuje. Beru to sportovně a pokusím ze z toho vytěžit maximum.
Když vše půjde dobře, tak je možné dokonce vyhrát, ale to není hlavním cílem. Minimálně ale chceme body. Umístění na podium by už bylo super," říká Jari-Matti Latvala. O vítězství chce ale jet jeho kolega, Sébastien Ogier: "Pojedeme jako druzí s vědomím, že s každým projetým autem se podmínky na trati změní.
Je tedy jasné, že moje výchozí situace je lepší než mého kolegy Jariho-Mattiho. Zároveň však jezdci za námi budou mít ještě lepší podmínky. Z prvního dne se tedy musíme pokusit vytěžit maximum, abychom již po pátku nepřišli o šance [na vítězství]."
Volkswagen zatím vyhrál obě soutěže roku
Pro Andrease Mikkelsena bude soutěž úplnou novinkou. Nor zde ještě nikdy nejel: "Naštěstí jsme vloni odjeli alespoň seznamovací jízdy a získali tak první dojem ze soutěže. Mým cílem je TOP5. Na soutěž jsem po psychické stránce připraven. Po Švédsku jsem byl doma s mojí rodinou a kamarády. Na jeden víkend jsem zajel také do New Yorku, abych si odpočinul. Teď jsem znovu připraven."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?