Poprvé v sezoně se pojede na šotolině a tovární tým Volkswagen bude plnit roli čističů trati. Je tomu díky změně pravidel v MS. Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier vedou MS, a tak pojedou na trati v pátek jako první. Andreas Mikkelsen na tom nebude o nic lépe.
Současným vedoucím mužem MS je Jari-Matti Latvala, druhým místem jej jistí Sébastien Ogier. I třetí jezdec Volkswagenu, Andreas Mikkelsen, je v MS vysoko - patří mu čtvrtá příčka. Kvalifikace byla pro soutěže MS zrušena, a tak se pojede v první etapě podle pořadí v MS. To znamená, že na lídry čeká role čističů tratě.
Zvláště na tratích kolem Leonu jde o významný handicap, protože v Mexiku je hodně volné šotoliny. Trať se tudíž s průjezdem každého vozu zrychluje. "Pravdla jsou taková, jaká jsou. Potěšení, že do Mexika přijíždím jako vedoucí jezdec MS však převažuje. Beru to sportovně a pokusím ze z toho vytěžit maximum.
Když vše půjde dobře, tak je možné dokonce vyhrát, ale to není hlavním cílem. Minimálně ale chceme body. Umístění na podium by už bylo super," říká Jari-Matti Latvala. O vítězství chce ale jet jeho kolega, Sébastien Ogier: "Pojedeme jako druzí s vědomím, že s každým projetým autem se podmínky na trati změní.
Je tedy jasné, že moje výchozí situace je lepší než mého kolegy Jariho-Mattiho. Zároveň však jezdci za námi budou mít ještě lepší podmínky. Z prvního dne se tedy musíme pokusit vytěžit maximum, abychom již po pátku nepřišli o šance [na vítězství]."
Volkswagen zatím vyhrál obě soutěže roku
Pro Andrease Mikkelsena bude soutěž úplnou novinkou. Nor zde ještě nikdy nejel: "Naštěstí jsme vloni odjeli alespoň seznamovací jízdy a získali tak první dojem ze soutěže. Mým cílem je TOP5. Na soutěž jsem po psychické stránce připraven. Po Švédsku jsem byl doma s mojí rodinou a kamarády. Na jeden víkend jsem zajel také do New Yorku, abych si odpočinul. Teď jsem znovu připraven."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?