"Čistící četa" Volkswagenu hlásí: Chuť nám nechybí

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 3. března 2014 19:21
Sdílej:

Poprvé v sezoně se pojede na šotolině a tovární tým Volkswagen bude plnit roli čističů trati. Je tomu díky změně pravidel v MS. Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier vedou MS, a tak pojedou na trati v pátek jako první. Andreas Mikkelsen na tom nebude o nic lépe.

Současným vedoucím mužem MS je Jari-Matti Latvala, druhým místem jej jistí Sébastien Ogier. I třetí jezdec Volkswagenu, Andreas Mikkelsen, je v MS vysoko - patří mu čtvrtá příčka. Kvalifikace byla pro soutěže MS zrušena, a tak se pojede v první etapě podle pořadí v MS. To znamená, že na lídry čeká role čističů tratě.

Zvláště na tratích kolem Leonu jde o významný handicap, protože v Mexiku je hodně volné šotoliny. Trať se tudíž s průjezdem každého vozu zrychluje. "Pravdla jsou taková, jaká jsou. Potěšení, že do Mexika přijíždím jako vedoucí jezdec MS však převažuje. Beru to sportovně a pokusím ze z toho vytěžit maximum.

Když vše půjde dobře, tak je možné dokonce vyhrát, ale to není hlavním cílem. Minimálně ale chceme body. Umístění na podium by už bylo super," říká Jari-Matti Latvala. O vítězství chce ale jet jeho kolega, Sébastien Ogier: "Pojedeme jako druzí s vědomím, že s každým projetým autem se podmínky na trati změní.

Je tedy jasné, že moje výchozí situace je lepší než mého kolegy Jariho-Mattiho. Zároveň však jezdci za námi budou mít ještě lepší podmínky. Z prvního dne se tedy musíme pokusit vytěžit maximum, abychom již po pátku nepřišli o šance [na vítězství]."

Volkswagen zatím vyhrál obě soutěže roku

Pro Andrease Mikkelsena bude soutěž úplnou novinkou. Nor zde ještě nikdy nejel: "Naštěstí jsme vloni odjeli alespoň seznamovací jízdy a získali tak první dojem ze soutěže. Mým cílem je TOP5. Na soutěž jsem po psychické stránce připraven. Po Švédsku jsem byl doma s mojí rodinou a kamarády. Na jeden víkend jsem zajel také do New Yorku, abych si odpočinul. Teď jsem znovu připraven."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.