U VW se na pokles výkonu motorů v Mexiku připravují pomocí simulací

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 3. března 2014 18:04
Sdílej:

1,6 litrové turbomotory pohánějící vozy kategorie WRC budou v Mexiku díky vysoké nadmořské výšce hodně omezeny. Jen dodejme, že se jede v horách Sierra de Lobos a Sierra de Guanajuato ve výšce až 2800 metrů nad mořem.

Z relativně zimních podmínek prvních dvou soutěží se teď týmy WRC mohou těšit na zcela jiné podmínky v Mexiku. Na účastníky soutěže čeká ještě další zvláštnost: nejvyšší bod soutěže má 2 781 metrů a nejnižší 1 832 metrů nad mořem, vzduch tedy bude mnohem řídší než kde jinde.

S výškou totiž klesá podíl kyslíku ve vzduchu, což vede k méně efektivnímu spalování. Navíc klesá také odpor vzduchu turbodmychadel. Ruku v ruce s tím v této části motoru roste počet otáček, před nechtěným poničením motoru tak může zachránit pouze mechanický zásah do řídící jednotky. V porovnání například se soutěží ve Švédsku tak klesá výkon motoru o 28 - 30%. 

"Nadmořská výška Rally Mexiko neovlivní žádnou část Volkswagenu Polo R WRC více než motor. Na jednu stranu s výškou klesá tlak vzduchu a s tím obsah kyslíku ve vzduchu, na druhou stranu ale klesá také odpor vzduchu v turbodmychadle, které tak může dosáhnout vyšších otáček než při jiných soutěžích. Abychom mohli zajistit jejich odolnost a zároveň jsme ztratili co nejméně výkonu, tak jsme se už před loňským rokem na Mexiko připravovali různými simulacemi," říká Dr. Donatus Wichelhaus, vedoucí vývoje motorů u Volkswagenu Motorsport.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.