U VW se na pokles výkonu motorů v Mexiku připravují pomocí simulací

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 3. března 2014 18:04
Sdílej:

1,6 litrové turbomotory pohánějící vozy kategorie WRC budou v Mexiku díky vysoké nadmořské výšce hodně omezeny. Jen dodejme, že se jede v horách Sierra de Lobos a Sierra de Guanajuato ve výšce až 2800 metrů nad mořem.

Z relativně zimních podmínek prvních dvou soutěží se teď týmy WRC mohou těšit na zcela jiné podmínky v Mexiku. Na účastníky soutěže čeká ještě další zvláštnost: nejvyšší bod soutěže má 2 781 metrů a nejnižší 1 832 metrů nad mořem, vzduch tedy bude mnohem řídší než kde jinde.

S výškou totiž klesá podíl kyslíku ve vzduchu, což vede k méně efektivnímu spalování. Navíc klesá také odpor vzduchu turbodmychadel. Ruku v ruce s tím v této části motoru roste počet otáček, před nechtěným poničením motoru tak může zachránit pouze mechanický zásah do řídící jednotky. V porovnání například se soutěží ve Švédsku tak klesá výkon motoru o 28 - 30%. 

"Nadmořská výška Rally Mexiko neovlivní žádnou část Volkswagenu Polo R WRC více než motor. Na jednu stranu s výškou klesá tlak vzduchu a s tím obsah kyslíku ve vzduchu, na druhou stranu ale klesá také odpor vzduchu v turbodmychadle, které tak může dosáhnout vyšších otáček než při jiných soutěžích. Abychom mohli zajistit jejich odolnost a zároveň jsme ztratili co nejméně výkonu, tak jsme se už před loňským rokem na Mexiko připravovali různými simulacemi," říká Dr. Donatus Wichelhaus, vedoucí vývoje motorů u Volkswagenu Motorsport.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.