Paddon: Vloni jsme jezdili, abychom zaujali Hyundai, jde o tovární angažmá

Hyundai
Hyundai, foto: Facebook (Hyundai Motorsport)
iM2 28. února 2014 09:20
Sdílej:

ROZHOVOR; Ve středu večer bylo oznámeno angažmá Haydena Paddona týmem Hyundai. Server irallylive.com s jezdcem udělal zajímavý rozhovor.

Otázkou však zůstává, kolik Hyundai i20 WRC vlastně na tratích uvidíme? V Portugalsku pojedou tři, v Argentině, podle Nandana (viz rubrika Ve zkratce) dva a od Sardinie startuje program Paddona. Jisté jsou tedy tři vozy, avšak Novozélanďan bude vystupovat pod hlavičkou Hyundai Motorsport N týmu. Bude tedy tovární tým - Hyundai Shell WRT - nasazovat tři auta a druhý tým - Hyundai Motorsport N - jedno, nebo budou jezdit tři i20 WRC (dvě v továrním, jedna v N) a Atkinson, Hänninen a Sordo se budou dělit o jedno auto?

Jak k této dohodě došlo?Hayden Paddon: Jednali jsme o tom s Hyundai Motorsport již několik měsíců.

Jde o plně tovární angažmá nebo musíte přispívat do rozpočtu týmu?HP: Jsme podporování v této příležitosti ze strany Hyundai Motorsport, který se snaží podpořit mladého talentovaného jezdce. Pravdou ale je, že na karoserii auta budou i jiní sponzoři. Jde však o oficiální program s oficiálním autem.

Vloni jste jel v rámci ME Ypres, v rámci WRC Finsko a Německo [ve skutečnosti jel ještě Španělsko]. Je pravdou, že jste na těchto soutěžích Hyundai zaujal, když jste předvedl, co umíte?HP: Vloni jsme jeli soutěže, o kterých jsme věděli, že nám pomohou v jednáních s Hyundai. Všechny tyto soutěže sloužily k tomu, abychom dali vše dohromady. Pokud bychom vloni nejeli, tak bychom tuto šanci nedostali.

Čeho byste chtěl letos dosáhnout?HP: Pro nás je to ve skrze učednický rok, perfektní prostředí k růstu a prostor k vývoji vozu i20 WRC. V závěrečné části roku budeme chtít bojovat s týmovými kolegy a jezdit stejné časy jako oni. Máme skvělou příležitost se učit. Kolem nás je velmi zkušený a zapálený tým a pochopitelně také týmoví kolegové.

Na smlouvě s továrním týmem jsme pracovali tolik let. Snad se nám podaří postavit na této zkušenosti naši kariéru ve WRC a budeme pokračovat s Hyundai. Přestěhoval jsem se do Frankfurtu, abych byl blíže k týmu a byl tak zapojen do týmového dění co možná nejvíce. Poprvé si auto vyzkoušíme v dubnu. 

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.