ROZHOVOR; Ve středu večer bylo oznámeno angažmá Haydena Paddona týmem Hyundai. Server irallylive.com s jezdcem udělal zajímavý rozhovor.
Otázkou však zůstává, kolik Hyundai i20 WRC vlastně na tratích uvidíme? V Portugalsku pojedou tři, v Argentině, podle Nandana (viz rubrika Ve zkratce) dva a od Sardinie startuje program Paddona. Jisté jsou tedy tři vozy, avšak Novozélanďan bude vystupovat pod hlavičkou Hyundai Motorsport N týmu. Bude tedy tovární tým - Hyundai Shell WRT - nasazovat tři auta a druhý tým - Hyundai Motorsport N - jedno, nebo budou jezdit tři i20 WRC (dvě v továrním, jedna v N) a Atkinson, Hänninen a Sordo se budou dělit o jedno auto?
Jak k této dohodě došlo?Hayden Paddon: Jednali jsme o tom s Hyundai Motorsport již několik měsíců.
Jde o plně tovární angažmá nebo musíte přispívat do rozpočtu týmu?HP: Jsme podporování v této příležitosti ze strany Hyundai Motorsport, který se snaží podpořit mladého talentovaného jezdce. Pravdou ale je, že na karoserii auta budou i jiní sponzoři. Jde však o oficiální program s oficiálním autem.
Vloni jste jel v rámci ME Ypres, v rámci WRC Finsko a Německo [ve skutečnosti jel ještě Španělsko]. Je pravdou, že jste na těchto soutěžích Hyundai zaujal, když jste předvedl, co umíte?HP: Vloni jsme jeli soutěže, o kterých jsme věděli, že nám pomohou v jednáních s Hyundai. Všechny tyto soutěže sloužily k tomu, abychom dali vše dohromady. Pokud bychom vloni nejeli, tak bychom tuto šanci nedostali.
Čeho byste chtěl letos dosáhnout?HP: Pro nás je to ve skrze učednický rok, perfektní prostředí k růstu a prostor k vývoji vozu i20 WRC. V závěrečné části roku budeme chtít bojovat s týmovými kolegy a jezdit stejné časy jako oni. Máme skvělou příležitost se učit. Kolem nás je velmi zkušený a zapálený tým a pochopitelně také týmoví kolegové.
Na smlouvě s továrním týmem jsme pracovali tolik let. Snad se nám podaří postavit na této zkušenosti naši kariéru ve WRC a budeme pokračovat s Hyundai. Přestěhoval jsem se do Frankfurtu, abych byl blíže k týmu a byl tak zapojen do týmového dění co možná nejvíce. Poprvé si auto vyzkoušíme v dubnu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?