Paddon: Vloni jsme jezdili, abychom zaujali Hyundai, jde o tovární angažmá

Hyundai
Hyundai, foto: Facebook (Hyundai Motorsport)
iM2 28. února 2014 9:20
Sdílej:

ROZHOVOR; Ve středu večer bylo oznámeno angažmá Haydena Paddona týmem Hyundai. Server irallylive.com s jezdcem udělal zajímavý rozhovor.

Otázkou však zůstává, kolik Hyundai i20 WRC vlastně na tratích uvidíme? V Portugalsku pojedou tři, v Argentině, podle Nandana (viz rubrika Ve zkratce) dva a od Sardinie startuje program Paddona. Jisté jsou tedy tři vozy, avšak Novozélanďan bude vystupovat pod hlavičkou Hyundai Motorsport N týmu. Bude tedy tovární tým - Hyundai Shell WRT - nasazovat tři auta a druhý tým - Hyundai Motorsport N - jedno, nebo budou jezdit tři i20 WRC (dvě v továrním, jedna v N) a Atkinson, Hänninen a Sordo se budou dělit o jedno auto?

Jak k této dohodě došlo?Hayden Paddon: Jednali jsme o tom s Hyundai Motorsport již několik měsíců.

Jde o plně tovární angažmá nebo musíte přispívat do rozpočtu týmu?HP: Jsme podporování v této příležitosti ze strany Hyundai Motorsport, který se snaží podpořit mladého talentovaného jezdce. Pravdou ale je, že na karoserii auta budou i jiní sponzoři. Jde však o oficiální program s oficiálním autem.

Vloni jste jel v rámci ME Ypres, v rámci WRC Finsko a Německo [ve skutečnosti jel ještě Španělsko]. Je pravdou, že jste na těchto soutěžích Hyundai zaujal, když jste předvedl, co umíte?HP: Vloni jsme jeli soutěže, o kterých jsme věděli, že nám pomohou v jednáních s Hyundai. Všechny tyto soutěže sloužily k tomu, abychom dali vše dohromady. Pokud bychom vloni nejeli, tak bychom tuto šanci nedostali.

Čeho byste chtěl letos dosáhnout?HP: Pro nás je to ve skrze učednický rok, perfektní prostředí k růstu a prostor k vývoji vozu i20 WRC. V závěrečné části roku budeme chtít bojovat s týmovými kolegy a jezdit stejné časy jako oni. Máme skvělou příležitost se učit. Kolem nás je velmi zkušený a zapálený tým a pochopitelně také týmoví kolegové.

Na smlouvě s továrním týmem jsme pracovali tolik let. Snad se nám podaří postavit na této zkušenosti naši kariéru ve WRC a budeme pokračovat s Hyundai. Přestěhoval jsem se do Frankfurtu, abych byl blíže k týmu a byl tak zapojen do týmového dění co možná nejvíce. Poprvé si auto vyzkoušíme v dubnu. 

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.