ROZHOVOR; Ve středu večer bylo oznámeno angažmá Haydena Paddona týmem Hyundai. Server irallylive.com s jezdcem udělal zajímavý rozhovor.
Otázkou však zůstává, kolik Hyundai i20 WRC vlastně na tratích uvidíme? V Portugalsku pojedou tři, v Argentině, podle Nandana (viz rubrika Ve zkratce) dva a od Sardinie startuje program Paddona. Jisté jsou tedy tři vozy, avšak Novozélanďan bude vystupovat pod hlavičkou Hyundai Motorsport N týmu. Bude tedy tovární tým - Hyundai Shell WRT - nasazovat tři auta a druhý tým - Hyundai Motorsport N - jedno, nebo budou jezdit tři i20 WRC (dvě v továrním, jedna v N) a Atkinson, Hänninen a Sordo se budou dělit o jedno auto?
Jak k této dohodě došlo?Hayden Paddon: Jednali jsme o tom s Hyundai Motorsport již několik měsíců.
Jde o plně tovární angažmá nebo musíte přispívat do rozpočtu týmu?HP: Jsme podporování v této příležitosti ze strany Hyundai Motorsport, který se snaží podpořit mladého talentovaného jezdce. Pravdou ale je, že na karoserii auta budou i jiní sponzoři. Jde však o oficiální program s oficiálním autem.
Vloni jste jel v rámci ME Ypres, v rámci WRC Finsko a Německo [ve skutečnosti jel ještě Španělsko]. Je pravdou, že jste na těchto soutěžích Hyundai zaujal, když jste předvedl, co umíte?HP: Vloni jsme jeli soutěže, o kterých jsme věděli, že nám pomohou v jednáních s Hyundai. Všechny tyto soutěže sloužily k tomu, abychom dali vše dohromady. Pokud bychom vloni nejeli, tak bychom tuto šanci nedostali.
Čeho byste chtěl letos dosáhnout?HP: Pro nás je to ve skrze učednický rok, perfektní prostředí k růstu a prostor k vývoji vozu i20 WRC. V závěrečné části roku budeme chtít bojovat s týmovými kolegy a jezdit stejné časy jako oni. Máme skvělou příležitost se učit. Kolem nás je velmi zkušený a zapálený tým a pochopitelně také týmoví kolegové.
Na smlouvě s továrním týmem jsme pracovali tolik let. Snad se nám podaří postavit na této zkušenosti naši kariéru ve WRC a budeme pokračovat s Hyundai. Přestěhoval jsem se do Frankfurtu, abych byl blíže k týmu a byl tak zapojen do týmového dění co možná nejvíce. Poprvé si auto vyzkoušíme v dubnu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.