Mikko Hirvonen má za to, že Volkswagen je možné porazit jen na základě změny pravidel, ke kterým došlo před sezonou 2014. Tato změna znamená, že vedoucí muž průběžného pořadí bude na šotolinových soutěžích čistit trať soupeřům.
FIA před sezonou zrušila kvalifikaci, pořadí se určuje podle postavení v tabulce jezdců. V Mexiku, na úvodní šotolinové soutěži roku, tak budou čistit trať jezdci Volkswagenu Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier. Všeobecně známé o této soutěži je, že první auta na trati mají velmi kluzké podmínky.
Úroveň přilnavosti ale roste s každým projetým autem. Tyto nevhodné podmínky pro dvojici Volkswagenů jsou podle Mikko Hirvonena jedinou šancí, jak letos porazit Volkswageny: "Pokud pojedou na trati jako první na soutěžích jako Mexiko, Portugalsko nebo Sardinie, tak určitá šance existuje. I tak to bude ale velmi těžké."
"To je jediná taktika, se kterou můžeme do soutěží jít. Volkswagen si momentálně jede vlastní ligu. Myslím, že je jasně vidět, že si mohou dělat, co chtějí se všemi třemi svými auty. Jejich auto je o krok nebo dokonce dva napřed před všemi ostatními. Pochopitelně ale mají také dobré jezdce. Zbývající jezdci si to mohou rozdávat maximálně o podium.
Ford čeká na vítězství od roku 2012, v Mexiku pojede Hirvonen v první etapě jako 6., to by mohla být dobrá šance...
Pokud se Volkswagenům nic nestane, pak bude těžké vyhrát letos vůbec nějakou rally," zakončil Fin. Společný názor se svým jezdcem sdílí i šéf M-Sportu, Malcolm Wilson: "Jak říká Mikko, pro nás je asi největší šancí na vítězství startovní pořadí - zvláště pokud budou pořadatelé soutěží dodržovat pravidlo, že 40 % ostrých kilometrů by mělo být odjeto před přeskupením [pořadí]. To by mělo pomoct."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.