Mikko Hirvonen má za to, že Volkswagen je možné porazit jen na základě změny pravidel, ke kterým došlo před sezonou 2014. Tato změna znamená, že vedoucí muž průběžného pořadí bude na šotolinových soutěžích čistit trať soupeřům.
FIA před sezonou zrušila kvalifikaci, pořadí se určuje podle postavení v tabulce jezdců. V Mexiku, na úvodní šotolinové soutěži roku, tak budou čistit trať jezdci Volkswagenu Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier. Všeobecně známé o této soutěži je, že první auta na trati mají velmi kluzké podmínky.
Úroveň přilnavosti ale roste s každým projetým autem. Tyto nevhodné podmínky pro dvojici Volkswagenů jsou podle Mikko Hirvonena jedinou šancí, jak letos porazit Volkswageny: "Pokud pojedou na trati jako první na soutěžích jako Mexiko, Portugalsko nebo Sardinie, tak určitá šance existuje. I tak to bude ale velmi těžké."
"To je jediná taktika, se kterou můžeme do soutěží jít. Volkswagen si momentálně jede vlastní ligu. Myslím, že je jasně vidět, že si mohou dělat, co chtějí se všemi třemi svými auty. Jejich auto je o krok nebo dokonce dva napřed před všemi ostatními. Pochopitelně ale mají také dobré jezdce. Zbývající jezdci si to mohou rozdávat maximálně o podium.
Ford čeká na vítězství od roku 2012, v Mexiku pojede Hirvonen v první etapě jako 6., to by mohla být dobrá šance...
Pokud se Volkswagenům nic nestane, pak bude těžké vyhrát letos vůbec nějakou rally," zakončil Fin. Společný názor se svým jezdcem sdílí i šéf M-Sportu, Malcolm Wilson: "Jak říká Mikko, pro nás je asi největší šancí na vítězství startovní pořadí - zvláště pokud budou pořadatelé soutěží dodržovat pravidlo, že 40 % ostrých kilometrů by mělo být odjeto před přeskupením [pořadí]. To by mělo pomoct."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.