Mikko Hirvonen má za to, že Volkswagen je možné porazit jen na základě změny pravidel, ke kterým došlo před sezonou 2014. Tato změna znamená, že vedoucí muž průběžného pořadí bude na šotolinových soutěžích čistit trať soupeřům.
FIA před sezonou zrušila kvalifikaci, pořadí se určuje podle postavení v tabulce jezdců. V Mexiku, na úvodní šotolinové soutěži roku, tak budou čistit trať jezdci Volkswagenu Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier. Všeobecně známé o této soutěži je, že první auta na trati mají velmi kluzké podmínky.
Úroveň přilnavosti ale roste s každým projetým autem. Tyto nevhodné podmínky pro dvojici Volkswagenů jsou podle Mikko Hirvonena jedinou šancí, jak letos porazit Volkswageny: "Pokud pojedou na trati jako první na soutěžích jako Mexiko, Portugalsko nebo Sardinie, tak určitá šance existuje. I tak to bude ale velmi těžké."
"To je jediná taktika, se kterou můžeme do soutěží jít. Volkswagen si momentálně jede vlastní ligu. Myslím, že je jasně vidět, že si mohou dělat, co chtějí se všemi třemi svými auty. Jejich auto je o krok nebo dokonce dva napřed před všemi ostatními. Pochopitelně ale mají také dobré jezdce. Zbývající jezdci si to mohou rozdávat maximálně o podium.
Ford čeká na vítězství od roku 2012, v Mexiku pojede Hirvonen v první etapě jako 6., to by mohla být dobrá šance...
Pokud se Volkswagenům nic nestane, pak bude těžké vyhrát letos vůbec nějakou rally," zakončil Fin. Společný názor se svým jezdcem sdílí i šéf M-Sportu, Malcolm Wilson: "Jak říká Mikko, pro nás je asi největší šancí na vítězství startovní pořadí - zvláště pokud budou pořadatelé soutěží dodržovat pravidlo, že 40 % ostrých kilometrů by mělo být odjeto před přeskupením [pořadí]. To by mělo pomoct."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.