Hirvonen: Změna pravidel v roce 2014 je jediná šance na poražení VW

Rally Monte Carlo
Rally Monte Carlo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 27. února 2014 19:43
Sdílej:

Mikko Hirvonen má za to, že Volkswagen je možné porazit jen na základě změny pravidel, ke kterým došlo před sezonou 2014. Tato změna znamená, že vedoucí muž průběžného pořadí bude na šotolinových soutěžích čistit trať soupeřům.

FIA před sezonou zrušila kvalifikaci, pořadí se určuje podle postavení v tabulce jezdců. V Mexiku, na úvodní šotolinové soutěži roku, tak budou čistit trať jezdci Volkswagenu Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier. Všeobecně známé o této soutěži je, že první auta na trati mají velmi kluzké podmínky. 

Úroveň přilnavosti ale roste s každým projetým autem. Tyto nevhodné podmínky pro dvojici Volkswagenů jsou podle Mikko Hirvonena jedinou šancí, jak letos porazit Volkswageny: "Pokud pojedou na trati jako první na soutěžích jako Mexiko, Portugalsko nebo Sardinie, tak určitá šance existuje. I tak to bude ale velmi těžké."

"To je jediná taktika, se kterou můžeme do soutěží jít. Volkswagen si momentálně jede vlastní ligu. Myslím, že je jasně vidět, že si mohou dělat, co chtějí se všemi třemi svými auty. Jejich auto je o krok nebo dokonce dva napřed před všemi ostatními. Pochopitelně ale mají také dobré jezdce. Zbývající jezdci si to mohou rozdávat maximálně o podium.

Ford čeká na vítězství od roku 2012, v Mexiku pojede Hirvonen v první etapě jako 6., to by mohla být dobrá šance...

Pokud se Volkswagenům nic nestane, pak bude těžké vyhrát letos vůbec nějakou rally," zakončil Fin. Společný názor se svým jezdcem sdílí i šéf M-Sportu, Malcolm Wilson: "Jak říká Mikko, pro nás je asi největší šancí na vítězství startovní pořadí - zvláště pokud budou pořadatelé soutěží dodržovat pravidlo, že 40 % ostrých kilometrů by mělo být odjeto před přeskupením [pořadí]. To by mělo pomoct."

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.