Vítězství Jariho-Mattiho Latvaly ve Švédsku ho rázem katapultovalo do čela FIA World Rally Championship mezi jezdci, což se v jeho zatím 12leté kariéře stalo poprvé.
Jari-Matti Latvala je samozřejmě rád, že se poprvé ve své kariéře dostal do čela průběžného pořadí WRC, nicméně je si dobře vědom handicapu, se kterým se bude muset minimálně první den v Mexiku potýkat. Jeho Polo R WRC totiž bude muset v první etapě čistit všem jezdcům za ním trať.
Jari-Matti připustil, že to není zrovna skvělá vyhlídka pro soutěž, kde spousta volné šotoliny tradičně zpomaluje auta jedoucí na čele. Minulý týden Latvala na Mexiko testoval a na své oficiální fanouškovské facebookové stránce napsal: "Jsem zpět doma poté, co jsem absolvoval test před Rally Mexiko, natestoval jsem 214 km na šotolině. Je dobré se znovu dostat zpět na opravdové šotolinové zkoušky. Dělali jsme klasickou přípravu auta a zavěšení a auto bylo opět skvělé, už se opravdu těším do Mexika! Nebude zrovna ideální být první na trati - ale to je cena, kterou musíte zaplatit!"
Na jihu Španělska společně s Latvalou testoval minulý týden také jeho týmový kolega, Sébastien Ogier. Jezdilo se na šotolinových cestách asi 200 km východně od Malagy.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?