Volkswagen Motorsport navázal tříleté exklusivní partnerství se švédským rallycrossovým týmem, Marklund Motorsport, a vstupuje tak do MS v rallycrossu.
Šéf VW Motorsport, Jost Capito, dlouho sní o angažmá značky v rallycrossu. Teď VW společně se švédským týmem, Marklund Motorsport, vstupuje do MS v rallycrossu. "Rallycross si získává jak v Evropě, tak i v zámoří stále větší pozornost a patří k nejrychleji roztoucím disciplínám celkově. Závody jsou krátké a přitažlivé, auta spektakulární a opticky blízká sériovým modelům," říká Jost Capito.
"Marklund Motorsport patří mezi nejambicioznější soukromé týmy a pro rok 2014 ve své vlastní režii vyvinul Polo pro FIA MS v rallycrossu. Profesionální přístup Jana Marklunda byl předpokladem pro spolupráci, v rámci které Volkswagen Motorsport týmu nabídne zkušenosti a know-how z rallyového sportu. S Toomasem Heikkinenem a Antonem Marklundem mají jednu z nejzkušenějších jezdeckých dvojic mistrovství a my už jsme napjatí, jak se jim povede za volantem Pola RX Supercars."
Jan Marklund, majitel týmu Marklund Motorsport, k partnerství řekl: "Každý zná úspěchy Volkswagenu v motorsportu. Nemohli jsme začít spolupracovat s nikým lepším než s aktuálním mistrem světa v rally. Volkswagen se chce ve světě rallycrossu postarat o bezprostřední rozruch a já jsem pyšný na to, že si Volkswagen pro FIA MS v rallycrossu vybral za svého partnera právě Marklund Motorsport. Teď budeme pokračovat v tvrdé práci, kterou jsme v dosavadní přípravě na sezonu odvedli. Díky podpoře od Volkswagenu už se těšíme, až od prvního závodu nové sezony začneme získávat dobré výsledky."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.