Wilson přiznává: Bez Fiesty R5 bychom v MS už nebyli

Ford Fiesta R5
Ford Fiesta R5, foto: Archiv RallyZone.cz
iM2 20. února 2014 9:48
Sdílej:

Pro M-Sport je Ford Fiesta R5 úspěch. Bez tohoto auta by už nebyl možný program s Fordy Fiesta RS WRC v MS, prozradil šéf týmu, Malcolm Wilson. Velkou roli bude toto auto hrát i v budoucnu.

M-Sportu se povedlo to, v čem například Prodrive selhal. I bez tovární podpory se udržel v MS. Tomu však mimo jiné pomohl projekt Fiesta R5. "Projekt Fiesta R5 nám umožnil zůstat v MS na nejvyšší úrovni. Z obchodního hlediska to byl neskutečný úspěch," připouští Malcolm Wilson. "I když teď vstupují na trh Peugeot a Citroën, tak si myslím, že trh je dostatečně velký.

Do poloviny června máme auta vyprodaná. Mimo to vyvíjíme R5+, což je auto R5 s restriktorem z WRC [34 mm]. S ním mohou jezdci startovat v některých národních šampionátech. Také na tento typ máme již 10 objednávek. Myslím, že R5 nám otevřelo spoustu dveří. Je to auto, se kterým se může jezdit jak na národní tak i mezinárodní úrovni a přitom je na kilometr pomalejší než WRC jen o 1 vteřinu.

Cena je však o 40 % nižší. Osobně si myslím, že je to ta správná cesta, na kterou se měl sport vydat. Náklady je třeba neustále snižovat." Tým Wilsona stojí před velkou výzvou - stavbou a ufinancováním WRC pro rok 2015. Dále kromě Fiesty R5+ staví jeho tým i Fiestu 2400, která má 2,4l atmosferický motor, který produkuje asi 325 koní. "To jsou všechno přání našich zákazníků.

M-Sport zvládá bez podpory značky (letos i sponzorů) už dva roky nasazovat tovární tým v MS

Musíme dělat vše, co nás udrží v obchodu. Neustále se tedy poohlížíme po nových možnostech. Velmi rychle se totiž může stát, že auta budou stát v garáži, ale nebudou jezdit. Když budou jezdit, pak bude zapotřebí náhradních dílů - i tento obchod nás samozřejmě zajímá. Zároveň musí být naše auta úspěšná. Pokud bychom nebyli, mělo by to na náš obchod velký dopad."

M-Sport se nebrání ani rallycrossu, pro Kena Blocka teď staví Fiestu, což vzbudilo zájem i u dalších jezdců: "Rallycross je něco, na co se musíme podívat. Máme na mysli jednotné auto, které bychom s Kenem a dalšími jezdci nasazovali." M-Sport bude zákazníky zásobovat i v nižších sériích, i když FIA zvolila pro šampionát JWRC auta od Citroënu.

"Věděli jsme, že takové rozhodnutí příjde. Upřímně řečeno, byli jsme připraveni prodat naše auta do Chile, protože tam je pro ně vypsaný šampionát. Pak se ale objevila možnost spolupráce s DMACKem. Chtěli něco podniknout a nám se naskytla příležitost udělat lepší šampionát než předtím. Nejde o to spolupracovat s FIA, DMACK Challenge vzešel z ničeho a místa byla v mžiku zaplněna."

Při pohledu na finanční výsledky Fordu je jasné, proč už v rally nejsou

Dočká se Wilson v brzké budoucnosti podpory od Fordu? "Na to nemohu odpovědět. Pokud se podíváte na současnou ekonomickou situaci Fordu, tak je jasné, proč už nejsou v rally nebo jiném motorsportu. Musíme počkat, až se zlepší jejich finanční situace."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.