Pro M-Sport je Ford Fiesta R5 úspěch. Bez tohoto auta by už nebyl možný program s Fordy Fiesta RS WRC v MS, prozradil šéf týmu, Malcolm Wilson. Velkou roli bude toto auto hrát i v budoucnu.
M-Sportu se povedlo to, v čem například Prodrive selhal. I bez tovární podpory se udržel v MS. Tomu však mimo jiné pomohl projekt Fiesta R5. "Projekt Fiesta R5 nám umožnil zůstat v MS na nejvyšší úrovni. Z obchodního hlediska to byl neskutečný úspěch," připouští Malcolm Wilson. "I když teď vstupují na trh Peugeot a Citroën, tak si myslím, že trh je dostatečně velký.
Do poloviny června máme auta vyprodaná. Mimo to vyvíjíme R5+, což je auto R5 s restriktorem z WRC [34 mm]. S ním mohou jezdci startovat v některých národních šampionátech. Také na tento typ máme již 10 objednávek. Myslím, že R5 nám otevřelo spoustu dveří. Je to auto, se kterým se může jezdit jak na národní tak i mezinárodní úrovni a přitom je na kilometr pomalejší než WRC jen o 1 vteřinu.
Cena je však o 40 % nižší. Osobně si myslím, že je to ta správná cesta, na kterou se měl sport vydat. Náklady je třeba neustále snižovat." Tým Wilsona stojí před velkou výzvou - stavbou a ufinancováním WRC pro rok 2015. Dále kromě Fiesty R5+ staví jeho tým i Fiestu 2400, která má 2,4l atmosferický motor, který produkuje asi 325 koní. "To jsou všechno přání našich zákazníků.
M-Sport zvládá bez podpory značky (letos i sponzorů) už dva roky nasazovat tovární tým v MS
Musíme dělat vše, co nás udrží v obchodu. Neustále se tedy poohlížíme po nových možnostech. Velmi rychle se totiž může stát, že auta budou stát v garáži, ale nebudou jezdit. Když budou jezdit, pak bude zapotřebí náhradních dílů - i tento obchod nás samozřejmě zajímá. Zároveň musí být naše auta úspěšná. Pokud bychom nebyli, mělo by to na náš obchod velký dopad."
M-Sport se nebrání ani rallycrossu, pro Kena Blocka teď staví Fiestu, což vzbudilo zájem i u dalších jezdců: "Rallycross je něco, na co se musíme podívat. Máme na mysli jednotné auto, které bychom s Kenem a dalšími jezdci nasazovali." M-Sport bude zákazníky zásobovat i v nižších sériích, i když FIA zvolila pro šampionát JWRC auta od Citroënu.
"Věděli jsme, že takové rozhodnutí příjde. Upřímně řečeno, byli jsme připraveni prodat naše auta do Chile, protože tam je pro ně vypsaný šampionát. Pak se ale objevila možnost spolupráce s DMACKem. Chtěli něco podniknout a nám se naskytla příležitost udělat lepší šampionát než předtím. Nejde o to spolupracovat s FIA, DMACK Challenge vzešel z ničeho a místa byla v mžiku zaplněna."
Při pohledu na finanční výsledky Fordu je jasné, proč už v rally nejsou
Dočká se Wilson v brzké budoucnosti podpory od Fordu? "Na to nemohu odpovědět. Pokud se podíváte na současnou ekonomickou situaci Fordu, tak je jasné, proč už nejsou v rally nebo jiném motorsportu. Musíme počkat, až se zlepší jejich finanční situace."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?