Rok učení je pryč a Andreas Mikkelsen by měl začít útočit. Jeho vystoupení ve Švédsku však zanechalo nejenom v šéfovi VW, Jostu Capitovi, velký dojem.
Volkswagen zakončil Rally Sweden doublem. Zajímavé bylo, že mezi těmito dvěma jezdci VW na čele nefiguroval Sébastien Ogier, ale o vítězství se postaral Jari-Matti Latvala (jeho druhé vítězství v německém týmu po Rally Acropolis) a po zatím životním výkonu jej doplnil Andreas Mikkelsen. Nor navíc dlouho bojoval o samotné vítězství, než jej srazila menší chybička.
U lidí od VW panuje po předvedeném výkonu úleva: "Loňská sezóna byla pro Andrease o učení. Sébastien Ogier odjel 10 000 testovacích kilometrů. Byl tedy v podstatně lepší pozici. Pak k týmu přišel Jari-Matti Latvala a i on hodně testoval. Andreas nedostal tolik prostoru, protože pro tým platí poměrně přísná omezení pro testování za sezonu.
Jeho první rally přišla v polovině roku a měl nejmíň zkušeností. Andreas v tomto učebním roce odvedl skvělou práci. Letos říkáme, že na soutěžích, kde se cítí dobře a kde pojede dobré časy, může bojovat o podia. Rally Sweden byla tím případem a práci odvedl skvěle. Nebojoval jenom o podium, ale přímo o vítězství," říká potěšený Jost Capito. Ten vidí v tomto výsledku potvrzení správnosti angažmá Mikkelsena.
"Skvělé také je, že svůj výsledek nezískal kvůli výpadkům ostatních. Na čele jel od samého začátku. Bylo to víc, než co jsme od něj ve Švédsku čekali a v co jsme doufali. Odvedl víc, než na co jsme mysleli, každého v týmu svým výkonem zaujal. Jsem si jistý, že se toho od něj dočkáme ještě víc. Opravdu věřím ve schopnosti mladých jezdců, i proto jezdí Andreas pro nás."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.