Rok učení je pryč a Andreas Mikkelsen by měl začít útočit. Jeho vystoupení ve Švédsku však zanechalo nejenom v šéfovi VW, Jostu Capitovi, velký dojem.
Volkswagen zakončil Rally Sweden doublem. Zajímavé bylo, že mezi těmito dvěma jezdci VW na čele nefiguroval Sébastien Ogier, ale o vítězství se postaral Jari-Matti Latvala (jeho druhé vítězství v německém týmu po Rally Acropolis) a po zatím životním výkonu jej doplnil Andreas Mikkelsen. Nor navíc dlouho bojoval o samotné vítězství, než jej srazila menší chybička.
U lidí od VW panuje po předvedeném výkonu úleva: "Loňská sezóna byla pro Andrease o učení. Sébastien Ogier odjel 10 000 testovacích kilometrů. Byl tedy v podstatně lepší pozici. Pak k týmu přišel Jari-Matti Latvala a i on hodně testoval. Andreas nedostal tolik prostoru, protože pro tým platí poměrně přísná omezení pro testování za sezonu.
Jeho první rally přišla v polovině roku a měl nejmíň zkušeností. Andreas v tomto učebním roce odvedl skvělou práci. Letos říkáme, že na soutěžích, kde se cítí dobře a kde pojede dobré časy, může bojovat o podia. Rally Sweden byla tím případem a práci odvedl skvěle. Nebojoval jenom o podium, ale přímo o vítězství," říká potěšený Jost Capito. Ten vidí v tomto výsledku potvrzení správnosti angažmá Mikkelsena.
"Skvělé také je, že svůj výsledek nezískal kvůli výpadkům ostatních. Na čele jel od samého začátku. Bylo to víc, než co jsme od něj ve Švédsku čekali a v co jsme doufali. Odvedl víc, než na co jsme mysleli, každého v týmu svým výkonem zaujal. Jsem si jistý, že se toho od něj dočkáme ještě víc. Opravdu věřím ve schopnosti mladých jezdců, i proto jezdí Andreas pro nás."
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.