Bývalý šéf sportovních aktivit koncernu PSA, Olivier Quesnel, by se mohl brzy vrátit do nejvyššího motorsportu. Nabídku má od týmu Lotus v F1. Mezitím se vyjádřil k situaci u svého bývalého zaměstnavatele.
Právě za jeho éry v čele továrního Citroënu v MS vyrostl Sébastien Ogier do role nástupce Sébastiena Loeba. Rekordní šampion WRC už ale začal zvažovat svůj odchod, a tak bylo zapotřebí nalézt vhodného nástupce. Tím měl být podle původních plánů právě Ogier. Avšak mladík Ogier se stal až příliš brzy konkurentem pro Loeba a rok 2011 byl pro tým opravdu zajímavý...
Na konci sezony 2011 bylo jasné, že oba Francouzi v týmu spolu působit nemohou, a tak se rodák z Gapu (Ogier) rozhodl poté, co se dostalo rodákovi z Hagenau (Loebovi) zajištění pozice číslo jedna v následující sezoně, pro odchod z týmu Citroën a domluvil se s VW. Zajímavé je, že Loeb si vyjednal pozici jezdce číslo jedna nikoliv s Quesnelem, ale přímo s nejvyšším šéfem Citroënu, Jeanem-Marcem Gallesem.
Zbytek už je známý - Loeb prakticky po roce 2013 (ve kterém odjel navíc jen několik závodů) ukončil kariéru v rally a Ogier s Volkswagenem nastoupil na jeho místo krále WRC, když hned v první sezoně s novým týmem získal titul mistra světa mezi jezdci i konstruktéry. Koncentrace na Loeba se tedy Citroënu již brzy vymstila.
Quenela později v čele továrního týmu Citroën nahradil Yves Matton. Teď se však vyskytla nová nabídka stát se šéfem týmu Lotus ve Formuli 1. Úspěšný podnikatel v oblasti médií ji zvažuje.
Sezona 2011 se nesla ve znamení vyrovnaného souboje mezi Ogierem a Loebem u Citroënu
"Bylo to stejné, jako když jsem přišel k Citroënu z novinového průmyslu bez nějakých sportovních zkušeností. Vyhráli jsme čtyři roky po sobě a pokračovali bychom na vítězné vlně, kdyby tehdy někdo nerozhodl o tom, že nechá Ogiera odejít pryč," nedokáže zapomenout Citroënu Olivier Quesnel.
64 letý muž nabídku z F1 zvažuje: "Pokud bych nabídku opravdu dostal, tak bych nad ní dvakrát přemýšlel."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?