Premiéry dlouho očekávaného Citroënu DS3 R5 bychom se měli dočkat v Portugalsku. Premiéra Peugeotu 208 T16 se odehraje koncem března v ME. Citroën v MS tedy uvidíme dříve.
Zákazníci koncernu PSA si museli dlouho počkat. K 1. březnu 2014 budou Citroën DS3 R5 a Peugeot 208 T16 konečně homologovány! Hned po tomto datu budou k dispozici zákazníkům. Ve čtvrtek a v pátek úspěšně proběhla nutná inspekce lidí od FIA. Ačkoliv má koncern PSA na vozy již dost objednávek, tak obchod s vozy R5 u koncernu nabírá na obrátkách jen pomalu.
Důvodem jsou samozřejmě zdržení vyvolaná technickými problémy zvláště v oblasti tepelné izolace. Ve Francii se hodně intenzivně diskutovalo o ještě jednom posunutí homologace, ale nakonec to bylo zamítnuto, aby v toto lukrativním byznysu nebyl nadále jen M-Sport. Teď by ale vše mělo být připraveno a zákazníci se už pomalu mohou začít těšit na nové vozy.
Peugeot svůj 208 T16 nastsadí poprvé v rámci Mistrovství Evropy v Řecku (28. až 30. března), když se za volanty dvou vozů posadí Craig Breen a Kevin Abbring. Nicméně taková neoficiální premiéra Peugetou 208 T16 se odehraje už o dva týdny dříve, kdy se za volant posadí velezkušený Paolo Andreucci, který byl do vývoje vozu také zapojen, na Rally de Ciocco. To na Citroën si budeme muset počkat o něco déle, důvodem je vzájemné nekonkurování si obou sesterských značek. Takže nový Citroën DS3 R5 uvidíme až při závodě WRC v Portugalsku (3. až 6. dubna).
"Tam uvidíme poprvé DS3 R5 na startu," říká Marek Nawarecki, který vede zákaznický program u Citroënu. "Za volantem nebude sedět nikdo menší než vítěz Citroën Top Driver a šampion WRC3, Sébastien Chardonnet. Poté, co na Monte Carlu předvedl působivé představení za volantem zcela nového DS3 R3 Max, jsme napjatí, jak dopadne další premiéra zákaznického modelu Citroënu. Především proto, že konkurence je letos ve WRC2 ještě vyšší. Sébastien se s DS3 R5 zúčastní minimálně 7 soutěží MS. Od kdy připadají v úvahu další zákazníci nemohu momentálně říci. Faktem ale je, že máme hodně poptávek a prodali už jsme přes tucet aut."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.