Premiéry dlouho očekávaného Citroënu DS3 R5 bychom se měli dočkat v Portugalsku. Premiéra Peugeotu 208 T16 se odehraje koncem března v ME. Citroën v MS tedy uvidíme dříve.
Zákazníci koncernu PSA si museli dlouho počkat. K 1. březnu 2014 budou Citroën DS3 R5 a Peugeot 208 T16 konečně homologovány! Hned po tomto datu budou k dispozici zákazníkům. Ve čtvrtek a v pátek úspěšně proběhla nutná inspekce lidí od FIA. Ačkoliv má koncern PSA na vozy již dost objednávek, tak obchod s vozy R5 u koncernu nabírá na obrátkách jen pomalu.
Důvodem jsou samozřejmě zdržení vyvolaná technickými problémy zvláště v oblasti tepelné izolace. Ve Francii se hodně intenzivně diskutovalo o ještě jednom posunutí homologace, ale nakonec to bylo zamítnuto, aby v toto lukrativním byznysu nebyl nadále jen M-Sport. Teď by ale vše mělo být připraveno a zákazníci se už pomalu mohou začít těšit na nové vozy.
Peugeot svůj 208 T16 nastsadí poprvé v rámci Mistrovství Evropy v Řecku (28. až 30. března), když se za volanty dvou vozů posadí Craig Breen a Kevin Abbring. Nicméně taková neoficiální premiéra Peugetou 208 T16 se odehraje už o dva týdny dříve, kdy se za volant posadí velezkušený Paolo Andreucci, který byl do vývoje vozu také zapojen, na Rally de Ciocco. To na Citroën si budeme muset počkat o něco déle, důvodem je vzájemné nekonkurování si obou sesterských značek. Takže nový Citroën DS3 R5 uvidíme až při závodě WRC v Portugalsku (3. až 6. dubna).
"Tam uvidíme poprvé DS3 R5 na startu," říká Marek Nawarecki, který vede zákaznický program u Citroënu. "Za volantem nebude sedět nikdo menší než vítěz Citroën Top Driver a šampion WRC3, Sébastien Chardonnet. Poté, co na Monte Carlu předvedl působivé představení za volantem zcela nového DS3 R3 Max, jsme napjatí, jak dopadne další premiéra zákaznického modelu Citroënu. Především proto, že konkurence je letos ve WRC2 ještě vyšší. Sébastien se s DS3 R5 zúčastní minimálně 7 soutěží MS. Od kdy připadají v úvahu další zákazníci nemohu momentálně říci. Faktem ale je, že máme hodně poptávek a prodali už jsme přes tucet aut."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?