VIDEO; Bryan Bouffier má letos za sebou dva starty - jeden v MS a druhý v ME. Francouz by se moc rád dočkal ostrého startu za tým Hyundai, jehož vůz pomáhal vyvíjet. Jenže je otázkou, jestli se v 'přeplněném' týmu (4 jezdci) najde místo.
Kariéra Bryana Bouffiera je velmi pestrá. Na Francouze neustále číhá nějaké překvapení. Pro některé již mohlo být loňské angažmá od továrního Hyundai na pozici testovacího jezdce překvapením, zajisté však překvapil v úvodní soutěži MS. Druhé místo ve Fordu Fiesta RS WRC lze zcela jistě považovat za senzaci. Poté se dokonce začalo spekulovat o obnoveném zájmu ze strany Hyundai, zatím však není nic potvrzené.
"Byla by skvělá možnost být členem nějakého týmu. Hyundai Motorsport začal svůj projekt před zhruba rokem. Týmové haly byly skoro prázdné a jako testovací jezdec jsem měl velkou odpovědnost, protože tým má pro nadcházející sezony velká očekávání. Práce testovacího jezdce byla velmi zajímavá.
Ale v první řadě jsem závodním jezdcem. Doufám, že se mi i díky této zkušenosti v budoucnu otevřou nové možnosti. Ve své kariéře jsem zažil spoustu vrcholů a pádů. Občas nebylo jednoduché se opět postavit na nohy. Nechci si ale stěžovat, protože pořád jezdím. Už jsem odjel spoustu soutěží, měl různé programy a nesčetněkrát jsem také vyhrál. Testování byla další možnost v mé kariéře, ale já upřednostňuji soutěžení."
Před třemi lety byl Francouz jen krůček od zisku titulu v tehdejším IRC, avšak díky dodatečné penalizaci přišel o cenné body a možný titul: "Pochopitelně to bylo velké zklamaní, ale myslím si, že jsme nikdy nebyli pořádně připraveni. To se týká i mě samotného. Ke každému startu jsem nepřistoupil vždy na 100 %. Teď jsem se stal lepším. Myslím, že v životě a ve sportu zvlášť se člověk učí každým dnem.
V roce 2011 jsme nebyli připraveni na problémy, když nás pak navíc po Ypres diskvalifikovali. Byla to hloupost. Řízení bylo špatně modifikované, protože jsme jej dokončovali v servisní zoně na poslední chvíli. V žádném z mých startů s Peugeotem 207 S2000 jsme tento problém nikdy neřešili. Ale i kdyby se to nestalo, tak nám chyběly peníze na to, abychom bojovali o titul až do konce sezony.
S Juho Hänninenem, Honzou Kopeckým a Andresem Mikkelsenem jsme svedli několik neuvěřitelných soubojů. Nevím přesně, jestli nás tohle stálo přímo titul." Jaký má názor na vozy R5? "Pokud se týká vozů R5, myslím, že musíme ještě chvilku vydržet, než se na plno projeví jejich potenciál. Zatím se zdají být silné, avšak jezdí pořád jenom Fiesta, musíme počkat na další [Peugeot, Citroën, Škoda].
Možná i z tohoto důvodu je auto S2000 stále konkurenceschopné. Auta RRC jsou však jiná liga a to i pokud se bavíme o nákladech," přiznává. Jen připomeňme, že v rámci ERC jel právě s autem RRC, Citroënem DS3 po Robertu Kubicovi.
"Nevím, co mě čeká v budoucnu. Stále jednám s Hyundai o možnosti testovat i20 WRC pro rok 2015. Jsem opravdu velmi motivovaný a když něco dělám, tak do toho jdu s velkým nasazením. Teď pracuji jako pominutý, abych odjel další soutěže. Když sedím v autě, jsem nejšťastnější člověk na světě."
Motivace jezdci očividně vůbec nechybí, my víme to, že během týdne testoval ve Francii s vozem Peugeot 207 S2000 a Mini John Cooper Works WRC. Auta pocházela od týmu Pierra Roché. Podle některých spekulací šlo o test Michelinu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.