VIDEO; Bryan Bouffier má letos za sebou dva starty - jeden v MS a druhý v ME. Francouz by se moc rád dočkal ostrého startu za tým Hyundai, jehož vůz pomáhal vyvíjet. Jenže je otázkou, jestli se v 'přeplněném' týmu (4 jezdci) najde místo.
Kariéra Bryana Bouffiera je velmi pestrá. Na Francouze neustále číhá nějaké překvapení. Pro některé již mohlo být loňské angažmá od továrního Hyundai na pozici testovacího jezdce překvapením, zajisté však překvapil v úvodní soutěži MS. Druhé místo ve Fordu Fiesta RS WRC lze zcela jistě považovat za senzaci. Poté se dokonce začalo spekulovat o obnoveném zájmu ze strany Hyundai, zatím však není nic potvrzené.
"Byla by skvělá možnost být členem nějakého týmu. Hyundai Motorsport začal svůj projekt před zhruba rokem. Týmové haly byly skoro prázdné a jako testovací jezdec jsem měl velkou odpovědnost, protože tým má pro nadcházející sezony velká očekávání. Práce testovacího jezdce byla velmi zajímavá.
Ale v první řadě jsem závodním jezdcem. Doufám, že se mi i díky této zkušenosti v budoucnu otevřou nové možnosti. Ve své kariéře jsem zažil spoustu vrcholů a pádů. Občas nebylo jednoduché se opět postavit na nohy. Nechci si ale stěžovat, protože pořád jezdím. Už jsem odjel spoustu soutěží, měl různé programy a nesčetněkrát jsem také vyhrál. Testování byla další možnost v mé kariéře, ale já upřednostňuji soutěžení."
Před třemi lety byl Francouz jen krůček od zisku titulu v tehdejším IRC, avšak díky dodatečné penalizaci přišel o cenné body a možný titul: "Pochopitelně to bylo velké zklamaní, ale myslím si, že jsme nikdy nebyli pořádně připraveni. To se týká i mě samotného. Ke každému startu jsem nepřistoupil vždy na 100 %. Teď jsem se stal lepším. Myslím, že v životě a ve sportu zvlášť se člověk učí každým dnem.
V roce 2011 jsme nebyli připraveni na problémy, když nás pak navíc po Ypres diskvalifikovali. Byla to hloupost. Řízení bylo špatně modifikované, protože jsme jej dokončovali v servisní zoně na poslední chvíli. V žádném z mých startů s Peugeotem 207 S2000 jsme tento problém nikdy neřešili. Ale i kdyby se to nestalo, tak nám chyběly peníze na to, abychom bojovali o titul až do konce sezony.
S Juho Hänninenem, Honzou Kopeckým a Andresem Mikkelsenem jsme svedli několik neuvěřitelných soubojů. Nevím přesně, jestli nás tohle stálo přímo titul." Jaký má názor na vozy R5? "Pokud se týká vozů R5, myslím, že musíme ještě chvilku vydržet, než se na plno projeví jejich potenciál. Zatím se zdají být silné, avšak jezdí pořád jenom Fiesta, musíme počkat na další [Peugeot, Citroën, Škoda].
Možná i z tohoto důvodu je auto S2000 stále konkurenceschopné. Auta RRC jsou však jiná liga a to i pokud se bavíme o nákladech," přiznává. Jen připomeňme, že v rámci ERC jel právě s autem RRC, Citroënem DS3 po Robertu Kubicovi.
"Nevím, co mě čeká v budoucnu. Stále jednám s Hyundai o možnosti testovat i20 WRC pro rok 2015. Jsem opravdu velmi motivovaný a když něco dělám, tak do toho jdu s velkým nasazením. Teď pracuji jako pominutý, abych odjel další soutěže. Když sedím v autě, jsem nejšťastnější člověk na světě."
Motivace jezdci očividně vůbec nechybí, my víme to, že během týdne testoval ve Francii s vozem Peugeot 207 S2000 a Mini John Cooper Works WRC. Auta pocházela od týmu Pierra Roché. Podle některých spekulací šlo o test Michelinu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.