VIDEO; Bryan Bouffier má letos za sebou dva starty - jeden v MS a druhý v ME. Francouz by se moc rád dočkal ostrého startu za tým Hyundai, jehož vůz pomáhal vyvíjet. Jenže je otázkou, jestli se v 'přeplněném' týmu (4 jezdci) najde místo.
Kariéra Bryana Bouffiera je velmi pestrá. Na Francouze neustále číhá nějaké překvapení. Pro některé již mohlo být loňské angažmá od továrního Hyundai na pozici testovacího jezdce překvapením, zajisté však překvapil v úvodní soutěži MS. Druhé místo ve Fordu Fiesta RS WRC lze zcela jistě považovat za senzaci. Poté se dokonce začalo spekulovat o obnoveném zájmu ze strany Hyundai, zatím však není nic potvrzené.
"Byla by skvělá možnost být členem nějakého týmu. Hyundai Motorsport začal svůj projekt před zhruba rokem. Týmové haly byly skoro prázdné a jako testovací jezdec jsem měl velkou odpovědnost, protože tým má pro nadcházející sezony velká očekávání. Práce testovacího jezdce byla velmi zajímavá.
Ale v první řadě jsem závodním jezdcem. Doufám, že se mi i díky této zkušenosti v budoucnu otevřou nové možnosti. Ve své kariéře jsem zažil spoustu vrcholů a pádů. Občas nebylo jednoduché se opět postavit na nohy. Nechci si ale stěžovat, protože pořád jezdím. Už jsem odjel spoustu soutěží, měl různé programy a nesčetněkrát jsem také vyhrál. Testování byla další možnost v mé kariéře, ale já upřednostňuji soutěžení."
Před třemi lety byl Francouz jen krůček od zisku titulu v tehdejším IRC, avšak díky dodatečné penalizaci přišel o cenné body a možný titul: "Pochopitelně to bylo velké zklamaní, ale myslím si, že jsme nikdy nebyli pořádně připraveni. To se týká i mě samotného. Ke každému startu jsem nepřistoupil vždy na 100 %. Teď jsem se stal lepším. Myslím, že v životě a ve sportu zvlášť se člověk učí každým dnem.
V roce 2011 jsme nebyli připraveni na problémy, když nás pak navíc po Ypres diskvalifikovali. Byla to hloupost. Řízení bylo špatně modifikované, protože jsme jej dokončovali v servisní zoně na poslední chvíli. V žádném z mých startů s Peugeotem 207 S2000 jsme tento problém nikdy neřešili. Ale i kdyby se to nestalo, tak nám chyběly peníze na to, abychom bojovali o titul až do konce sezony.
S Juho Hänninenem, Honzou Kopeckým a Andresem Mikkelsenem jsme svedli několik neuvěřitelných soubojů. Nevím přesně, jestli nás tohle stálo přímo titul." Jaký má názor na vozy R5? "Pokud se týká vozů R5, myslím, že musíme ještě chvilku vydržet, než se na plno projeví jejich potenciál. Zatím se zdají být silné, avšak jezdí pořád jenom Fiesta, musíme počkat na další [Peugeot, Citroën, Škoda].
Možná i z tohoto důvodu je auto S2000 stále konkurenceschopné. Auta RRC jsou však jiná liga a to i pokud se bavíme o nákladech," přiznává. Jen připomeňme, že v rámci ERC jel právě s autem RRC, Citroënem DS3 po Robertu Kubicovi.
"Nevím, co mě čeká v budoucnu. Stále jednám s Hyundai o možnosti testovat i20 WRC pro rok 2015. Jsem opravdu velmi motivovaný a když něco dělám, tak do toho jdu s velkým nasazením. Teď pracuji jako pominutý, abych odjel další soutěže. Když sedím v autě, jsem nejšťastnější člověk na světě."
Motivace jezdci očividně vůbec nechybí, my víme to, že během týdne testoval ve Francii s vozem Peugeot 207 S2000 a Mini John Cooper Works WRC. Auta pocházela od týmu Pierra Roché. Podle některých spekulací šlo o test Michelinu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.