VIDEO; Bryan Bouffier má letos za sebou dva starty - jeden v MS a druhý v ME. Francouz by se moc rád dočkal ostrého startu za tým Hyundai, jehož vůz pomáhal vyvíjet. Jenže je otázkou, jestli se v 'přeplněném' týmu (4 jezdci) najde místo.
Kariéra Bryana Bouffiera je velmi pestrá. Na Francouze neustále číhá nějaké překvapení. Pro některé již mohlo být loňské angažmá od továrního Hyundai na pozici testovacího jezdce překvapením, zajisté však překvapil v úvodní soutěži MS. Druhé místo ve Fordu Fiesta RS WRC lze zcela jistě považovat za senzaci. Poté se dokonce začalo spekulovat o obnoveném zájmu ze strany Hyundai, zatím však není nic potvrzené.
"Byla by skvělá možnost být členem nějakého týmu. Hyundai Motorsport začal svůj projekt před zhruba rokem. Týmové haly byly skoro prázdné a jako testovací jezdec jsem měl velkou odpovědnost, protože tým má pro nadcházející sezony velká očekávání. Práce testovacího jezdce byla velmi zajímavá.
Ale v první řadě jsem závodním jezdcem. Doufám, že se mi i díky této zkušenosti v budoucnu otevřou nové možnosti. Ve své kariéře jsem zažil spoustu vrcholů a pádů. Občas nebylo jednoduché se opět postavit na nohy. Nechci si ale stěžovat, protože pořád jezdím. Už jsem odjel spoustu soutěží, měl různé programy a nesčetněkrát jsem také vyhrál. Testování byla další možnost v mé kariéře, ale já upřednostňuji soutěžení."
Před třemi lety byl Francouz jen krůček od zisku titulu v tehdejším IRC, avšak díky dodatečné penalizaci přišel o cenné body a možný titul: "Pochopitelně to bylo velké zklamaní, ale myslím si, že jsme nikdy nebyli pořádně připraveni. To se týká i mě samotného. Ke každému startu jsem nepřistoupil vždy na 100 %. Teď jsem se stal lepším. Myslím, že v životě a ve sportu zvlášť se člověk učí každým dnem.
V roce 2011 jsme nebyli připraveni na problémy, když nás pak navíc po Ypres diskvalifikovali. Byla to hloupost. Řízení bylo špatně modifikované, protože jsme jej dokončovali v servisní zoně na poslední chvíli. V žádném z mých startů s Peugeotem 207 S2000 jsme tento problém nikdy neřešili. Ale i kdyby se to nestalo, tak nám chyběly peníze na to, abychom bojovali o titul až do konce sezony.
S Juho Hänninenem, Honzou Kopeckým a Andresem Mikkelsenem jsme svedli několik neuvěřitelných soubojů. Nevím přesně, jestli nás tohle stálo přímo titul." Jaký má názor na vozy R5? "Pokud se týká vozů R5, myslím, že musíme ještě chvilku vydržet, než se na plno projeví jejich potenciál. Zatím se zdají být silné, avšak jezdí pořád jenom Fiesta, musíme počkat na další [Peugeot, Citroën, Škoda].
Možná i z tohoto důvodu je auto S2000 stále konkurenceschopné. Auta RRC jsou však jiná liga a to i pokud se bavíme o nákladech," přiznává. Jen připomeňme, že v rámci ERC jel právě s autem RRC, Citroënem DS3 po Robertu Kubicovi.
"Nevím, co mě čeká v budoucnu. Stále jednám s Hyundai o možnosti testovat i20 WRC pro rok 2015. Jsem opravdu velmi motivovaný a když něco dělám, tak do toho jdu s velkým nasazením. Teď pracuji jako pominutý, abych odjel další soutěže. Když sedím v autě, jsem nejšťastnější člověk na světě."
Motivace jezdci očividně vůbec nechybí, my víme to, že během týdne testoval ve Francii s vozem Peugeot 207 S2000 a Mini John Cooper Works WRC. Auta pocházela od týmu Pierra Roché. Podle některých spekulací šlo o test Michelinu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?