S Bouffierem o ztraceném titulu z IRC a chuti dále jezdit + test Mini a Peugeotu

Bouffier, Bryan
Bouffier, Bryan, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 14. února 2014 14:13
Sdílej:

VIDEO; Bryan Bouffier má letos za sebou dva starty - jeden v MS a druhý v ME. Francouz by se moc rád dočkal ostrého startu za tým Hyundai, jehož vůz pomáhal vyvíjet. Jenže je otázkou, jestli se v 'přeplněném' týmu (4 jezdci) najde místo.

Kariéra Bryana Bouffiera je velmi pestrá. Na Francouze neustále číhá nějaké překvapení. Pro některé již mohlo být loňské angažmá od továrního Hyundai na pozici testovacího jezdce překvapením, zajisté však překvapil v úvodní soutěži MS. Druhé místo ve Fordu Fiesta RS WRC lze zcela jistě považovat za senzaci. Poté se dokonce začalo spekulovat o obnoveném zájmu ze strany Hyundai, zatím však není nic potvrzené. 

"Byla by skvělá možnost být členem nějakého týmu. Hyundai Motorsport začal svůj projekt před zhruba rokem. Týmové haly byly skoro prázdné a jako testovací jezdec jsem měl velkou odpovědnost, protože tým má pro nadcházející sezony velká očekávání. Práce testovacího jezdce byla velmi zajímavá.

Ale v první řadě jsem závodním jezdcem. Doufám, že se mi i díky této zkušenosti v budoucnu otevřou nové možnosti. Ve své kariéře jsem zažil spoustu vrcholů a pádů. Občas nebylo jednoduché se opět postavit na nohy. Nechci si ale stěžovat, protože pořád jezdím. Už jsem odjel spoustu soutěží, měl různé programy a nesčetněkrát jsem také vyhrál. Testování byla další možnost v mé kariéře, ale já upřednostňuji soutěžení."

Před třemi lety byl Francouz jen krůček od zisku titulu v tehdejším IRC, avšak díky dodatečné penalizaci přišel o cenné body a možný titul: "Pochopitelně to bylo velké zklamaní, ale myslím si, že jsme nikdy nebyli pořádně připraveni. To se týká i mě samotného. Ke každému startu jsem nepřistoupil vždy na 100 %. Teď jsem se stal lepším. Myslím, že v životě a ve sportu zvlášť se člověk učí každým dnem.

V roce 2011 jsme nebyli připraveni na problémy, když nás pak navíc po Ypres diskvalifikovali. Byla to hloupost. Řízení bylo špatně modifikované, protože jsme jej dokončovali v servisní zoně na poslední chvíli. V žádném z mých startů s Peugeotem 207 S2000 jsme tento problém nikdy neřešili. Ale i kdyby se to nestalo, tak nám chyběly peníze na to, abychom bojovali o titul až do konce sezony. 

S Juho Hänninenem, Honzou Kopeckým a Andresem Mikkelsenem jsme svedli několik neuvěřitelných soubojů. Nevím přesně, jestli nás tohle stálo přímo titul." Jaký má názor na vozy R5? "Pokud se týká vozů R5, myslím, že musíme ještě chvilku vydržet, než se na plno projeví jejich potenciál. Zatím se zdají být silné, avšak jezdí pořád jenom Fiesta, musíme počkat na další [Peugeot, Citroën, Škoda]. 

Možná i z tohoto důvodu je auto S2000 stále konkurenceschopné. Auta RRC jsou však jiná liga a to i pokud se bavíme o nákladech," přiznává. Jen připomeňme, že v rámci ERC jel právě s autem RRC, Citroënem DS3 po Robertu Kubicovi.

"Nevím, co mě čeká v budoucnu. Stále jednám s Hyundai o možnosti testovat i20 WRC pro rok 2015. Jsem opravdu velmi motivovaný a když něco dělám, tak do toho jdu s velkým nasazením. Teď pracuji jako pominutý, abych odjel další soutěže. Když sedím v autě, jsem nejšťastnější člověk na světě."

Motivace jezdci očividně vůbec nechybí, my víme to, že během týdne testoval ve Francii s vozem Peugeot 207 S2000 a Mini John Cooper Works WRC. Auta pocházela od týmu Pierra Roché. Podle některých spekulací šlo o test Michelinu.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.