VIDEO; Petter Solberg měl o víkendu co slavit. Tento bývalý mistr světa navigovaný svoji manželkou, Pernillou, zopakoval svoje loňské vítězství mezi historiky na Rally Sweden.
Vloni Petter potřeboval ještě trochu štěstí, aby dojel na prvním místě ve Švédsku. Tentokrát Nor s vozem Ford Escort Mk2 vyhrál poměrně jednoznačně, v cíli měl náskok 41,9s. Druhý v cíli byl Arne Rådström s Volvem 242, třetí místo získal Mats Myrsell na Porsche 911.
"Je skvělé, že jsme si mohli dojet pro naše druhé vítězství v řadě. Rally mě opravdu bavila a podpora ze strany fanoušků byla jedinečná," říkal Petter Solberg ve svém malém karavanu v servisním parku Rally Sweden, kde vystavoval také svoje Subaru Impreza WRC z roku 2003, se kterým vyhrál titul mistra světa. Společně se svým dlouholetým navigátorem Philem Millsem také pro fanoušky uspořádal autogramiádu. Phil Mills dnes funguje jako šéf Solbergova týmu a staral se například o stavbu historického Escortu.
Pro dalšího bývalého mistra světa v rally skončila Rally Sweden předčasně, Stiq Blomqvist musel svoje Audi Qattro odstavit na předposlední RZ soutěže poté, co měl už předtím problémy s převodovkou.
I přes vítězství mezi historiky se však Petter ohlíží za Švédskem trošku s rozpaky. 'Vinu' za to nese jeho bratr Henning, který dojel s vozem WRC na skvělém 7. místě: "Henning jel velmi dobře, minimálně s ohledem na fakt, že rok neseděl v autě WRC. Překvapilo mě, že byl tak rychlý, i když tak dlouho nesoutěžil. Když jsem viděl ty časy, pomyslel jsem si: 'Hrome, měl jsem to také zkusit!´."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.