Neuville: I tohle je součást vývoje, nejeli jsme moc rychle

Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas
Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas , foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 7. února 2014 21:23
Sdílej:

Thierry Neuville se nechal slyšet, že problémy, které postihly jeho tým Hyundai v prvních dvou soutěžích, patří k procesu učení se s vozem i20 WRC.

Belgičan odstoupil se zlomeným zavěšením pravého předního kola na úvodním měřeném testu dnešního dne. Jeho kolega, Juho Hänninen, jej napodobil ve druhém průjezdu tou samou zkouškou. I on ulomil pravé přední kolo.

Hyundai navíc zažil podobnou situaci i v Monte Carlu, kdy přišel o obě auta hned v prvním dni. Podle jedničky týmu je to však v prvním roce akceptovatelné: "Pro toto jsem se rozhodl na konci minulého roku, když jsem se rozhodl připojit k týmu Hyundai. Věděl jsem, že letošek bude těžký a velká výzva.

Ale tohle je součástí vývoje auta. Učíme se každým kilometrem a budeme pokračovat ve zlepšování součástí auta. Musíme to akceptovat. Snad už nebudeme mít moc podobných problémů. Pokud ale ano, pak je to normální, myslím," komentoval dnešní výpad Thierry Neuville.

Loňský jezdec Fordu odstoupil v pomalé zatáčce 5 kilometrů před cílem testu: "Měli jsme menší náraz, myslel jsem, že to bude možná defekt, ale ve skutečnosti jsme zlomili část zavěšení. Je to škoda, protože jsme si vedli docela dobře. Dnes ráno jsem jel pomalu, protože podmínky byly těžké.

Nechtěl jsem riskovat, rozhodně to nebylo kvůli nadměrné rychlosti. V rychlých pasážích je auto velmi stabilní, to mi dává dost důvěry. Ale pochopitelně máme pořád co zlepšovat. Ale i tak jsem s týmem moc spokojen a jsem rád za pozici, ve které jsme." 

Dobrou zprávou je, že tým stihl obě auta opravit a mohou tak zítra znovu odstartovat. Po shlédnutí onboardových videí ovšem bylo vidět, se prakticky nejednalo o chyby jedců a zvláště v případě Hänninena bude muset tým zvažovat pevnost jejich řešení zavěšení, protože se jednalo o opravdu malý náraz na kámen, který ležel ve stopě.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.