Neuville: I tohle je součást vývoje, nejeli jsme moc rychle

Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas
Neuville, Thierry - Gilsoul, Nicolas , foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 7. února 2014 21:23
Sdílej:

Thierry Neuville se nechal slyšet, že problémy, které postihly jeho tým Hyundai v prvních dvou soutěžích, patří k procesu učení se s vozem i20 WRC.

Belgičan odstoupil se zlomeným zavěšením pravého předního kola na úvodním měřeném testu dnešního dne. Jeho kolega, Juho Hänninen, jej napodobil ve druhém průjezdu tou samou zkouškou. I on ulomil pravé přední kolo.

Hyundai navíc zažil podobnou situaci i v Monte Carlu, kdy přišel o obě auta hned v prvním dni. Podle jedničky týmu je to však v prvním roce akceptovatelné: "Pro toto jsem se rozhodl na konci minulého roku, když jsem se rozhodl připojit k týmu Hyundai. Věděl jsem, že letošek bude těžký a velká výzva.

Ale tohle je součástí vývoje auta. Učíme se každým kilometrem a budeme pokračovat ve zlepšování součástí auta. Musíme to akceptovat. Snad už nebudeme mít moc podobných problémů. Pokud ale ano, pak je to normální, myslím," komentoval dnešní výpad Thierry Neuville.

Loňský jezdec Fordu odstoupil v pomalé zatáčce 5 kilometrů před cílem testu: "Měli jsme menší náraz, myslel jsem, že to bude možná defekt, ale ve skutečnosti jsme zlomili část zavěšení. Je to škoda, protože jsme si vedli docela dobře. Dnes ráno jsem jel pomalu, protože podmínky byly těžké.

Nechtěl jsem riskovat, rozhodně to nebylo kvůli nadměrné rychlosti. V rychlých pasážích je auto velmi stabilní, to mi dává dost důvěry. Ale pochopitelně máme pořád co zlepšovat. Ale i tak jsem s týmem moc spokojen a jsem rád za pozici, ve které jsme." 

Dobrou zprávou je, že tým stihl obě auta opravit a mohou tak zítra znovu odstartovat. Po shlédnutí onboardových videí ovšem bylo vidět, se prakticky nejednalo o chyby jedců a zvláště v případě Hänninena bude muset tým zvažovat pevnost jejich řešení zavěšení, protože se jednalo o opravdu malý náraz na kámen, který ležel ve stopě.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.