Thierry Neuville se nechal slyšet, že problémy, které postihly jeho tým Hyundai v prvních dvou soutěžích, patří k procesu učení se s vozem i20 WRC.
Belgičan odstoupil se zlomeným zavěšením pravého předního kola na úvodním měřeném testu dnešního dne. Jeho kolega, Juho Hänninen, jej napodobil ve druhém průjezdu tou samou zkouškou. I on ulomil pravé přední kolo.
Hyundai navíc zažil podobnou situaci i v Monte Carlu, kdy přišel o obě auta hned v prvním dni. Podle jedničky týmu je to však v prvním roce akceptovatelné: "Pro toto jsem se rozhodl na konci minulého roku, když jsem se rozhodl připojit k týmu Hyundai. Věděl jsem, že letošek bude těžký a velká výzva.
Ale tohle je součástí vývoje auta. Učíme se každým kilometrem a budeme pokračovat ve zlepšování součástí auta. Musíme to akceptovat. Snad už nebudeme mít moc podobných problémů. Pokud ale ano, pak je to normální, myslím," komentoval dnešní výpad Thierry Neuville.
Loňský jezdec Fordu odstoupil v pomalé zatáčce 5 kilometrů před cílem testu: "Měli jsme menší náraz, myslel jsem, že to bude možná defekt, ale ve skutečnosti jsme zlomili část zavěšení. Je to škoda, protože jsme si vedli docela dobře. Dnes ráno jsem jel pomalu, protože podmínky byly těžké.
Nechtěl jsem riskovat, rozhodně to nebylo kvůli nadměrné rychlosti. V rychlých pasážích je auto velmi stabilní, to mi dává dost důvěry. Ale pochopitelně máme pořád co zlepšovat. Ale i tak jsem s týmem moc spokojen a jsem rád za pozici, ve které jsme."
Dobrou zprávou je, že tým stihl obě auta opravit a mohou tak zítra znovu odstartovat. Po shlédnutí onboardových videí ovšem bylo vidět, se prakticky nejednalo o chyby jedců a zvláště v případě Hänninena bude muset tým zvažovat pevnost jejich řešení zavěšení, protože se jednalo o opravdu malý náraz na kámen, který ležel ve stopě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?