Tänak: Neočekával jsem to, byl to absolutně fantastický den!

Tanak, Ott - Sikk, Kuldar
Tanak, Ott - Sikk, Kuldar, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
iM2 6. února 2014 23:39
Sdílej:

Ott Tänak absolvoval před startem soutěže pouze jeden 70 kilometrový test. Dnes je mnohými odborníky označován za jezdce dne - po první etapě mu patří čtvrté místo.

Estonský pilot nejel s vozem WRC od poslední soutěže roku 2012. Se svým Fordem Fiesta RS WRC byl však jediným pilotem, který dokázal v průběhu první etapy držet krok s dominantními Volkswageny Polo R WRC.

"Neočekával jsem to, byl to absolutně fantastický den! Už dlouho jsem WRC neřídil, takže jsem moc rád, že jsem tak rychle a snadno našel rychlost a dobrý rytmus. Testoval jsem [před soutěží] jenom půl dne a najel kolem 70 kilometrů, což nebylo perfektní, ale OK," říká Ott Tänak.

Na bývalého jezdce M-Sportu čekají letos tři starty s Fordem Fiesta RS WRC a kompletní program ve WRC2 s Fordem Fiesta R5. Na trati byl dnes až jako dvanáctý, avšak výhoda z toho patrně neplynula: "Bylo to tak půl na půl. Čtyři ze šesti zkoušel byly zmrzlé a být první na trati bylo výhodou, protože jinak byl led popraskaný a podklad se vyjel na šotolinu.

S Fordem Fiesta RS WRC ve Švédsku v roce 2012

Ale v lesích, kde ležel na tratích čerstvý sníh, bylo lepší jet více vzadu. Myslím, že jsme z dnešního dne získali maximum." Zítra nás čekají rychlejší tratě, na kterých porostou průměrné rychlosti. Ott však nechce riskovat.

"Zítřejší zkoušky jsou tradiční a všichni špičkoví jezdci je dobře znají, takže to bude těžší. My ale máme dobrou startovní pozici a také nastavení auta zdá být OK. Také můj rytmus na této soutěži je dobrý, takže proč nepokračovat s výkony z prvního dne?"

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?