Ott Tänak absolvoval před startem soutěže pouze jeden 70 kilometrový test. Dnes je mnohými odborníky označován za jezdce dne - po první etapě mu patří čtvrté místo.
Estonský pilot nejel s vozem WRC od poslední soutěže roku 2012. Se svým Fordem Fiesta RS WRC byl však jediným pilotem, který dokázal v průběhu první etapy držet krok s dominantními Volkswageny Polo R WRC.
"Neočekával jsem to, byl to absolutně fantastický den! Už dlouho jsem WRC neřídil, takže jsem moc rád, že jsem tak rychle a snadno našel rychlost a dobrý rytmus. Testoval jsem [před soutěží] jenom půl dne a najel kolem 70 kilometrů, což nebylo perfektní, ale OK," říká Ott Tänak.
Na bývalého jezdce M-Sportu čekají letos tři starty s Fordem Fiesta RS WRC a kompletní program ve WRC2 s Fordem Fiesta R5. Na trati byl dnes až jako dvanáctý, avšak výhoda z toho patrně neplynula: "Bylo to tak půl na půl. Čtyři ze šesti zkoušel byly zmrzlé a být první na trati bylo výhodou, protože jinak byl led popraskaný a podklad se vyjel na šotolinu.
S Fordem Fiesta RS WRC ve Švédsku v roce 2012
Ale v lesích, kde ležel na tratích čerstvý sníh, bylo lepší jet více vzadu. Myslím, že jsme z dnešního dne získali maximum." Zítra nás čekají rychlejší tratě, na kterých porostou průměrné rychlosti. Ott však nechce riskovat.
"Zítřejší zkoušky jsou tradiční a všichni špičkoví jezdci je dobře znají, takže to bude těžší. My ale máme dobrou startovní pozici a také nastavení auta zdá být OK. Také můj rytmus na této soutěži je dobrý, takže proč nepokračovat s výkony z prvního dne?"
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.