Ott Tänak absolvoval před startem soutěže pouze jeden 70 kilometrový test. Dnes je mnohými odborníky označován za jezdce dne - po první etapě mu patří čtvrté místo.
Estonský pilot nejel s vozem WRC od poslední soutěže roku 2012. Se svým Fordem Fiesta RS WRC byl však jediným pilotem, který dokázal v průběhu první etapy držet krok s dominantními Volkswageny Polo R WRC.
"Neočekával jsem to, byl to absolutně fantastický den! Už dlouho jsem WRC neřídil, takže jsem moc rád, že jsem tak rychle a snadno našel rychlost a dobrý rytmus. Testoval jsem [před soutěží] jenom půl dne a najel kolem 70 kilometrů, což nebylo perfektní, ale OK," říká Ott Tänak.
Na bývalého jezdce M-Sportu čekají letos tři starty s Fordem Fiesta RS WRC a kompletní program ve WRC2 s Fordem Fiesta R5. Na trati byl dnes až jako dvanáctý, avšak výhoda z toho patrně neplynula: "Bylo to tak půl na půl. Čtyři ze šesti zkoušel byly zmrzlé a být první na trati bylo výhodou, protože jinak byl led popraskaný a podklad se vyjel na šotolinu.
S Fordem Fiesta RS WRC ve Švédsku v roce 2012
Ale v lesích, kde ležel na tratích čerstvý sníh, bylo lepší jet více vzadu. Myslím, že jsme z dnešního dne získali maximum." Zítra nás čekají rychlejší tratě, na kterých porostou průměrné rychlosti. Ott však nechce riskovat.
"Zítřejší zkoušky jsou tradiční a všichni špičkoví jezdci je dobře znají, takže to bude těžší. My ale máme dobrou startovní pozici a také nastavení auta zdá být OK. Také můj rytmus na této soutěži je dobrý, takže proč nepokračovat s výkony z prvního dne?"
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?