Jezdec Volkswagenu číslo 1, Sébastien Ogier, by moc rád vyhrál znovu ve Švédsku. Uvědomuje si však, že to nebude vůbec jednoduché, Skandinávci jsou totiž na sněhu jen velmi těžko k poražení.
Sébastien Ogier vloni odjel ve Švédsku skvělou soutěž, v cíli porazil asi o 40 vteřin Sébastiena Loeba. "Vloni jsme zde po skvělém souboji se Sébastienem Loebem vybojovali první vítězství pro Volkswagen. Pravděpodobně šlo o moji doposud nejlepší rally v kariéře. Stejně jako Loeb i my jsme jeli na limitu celou soutěž. Každou minutu jsme jeli na 100 %.
Nakonci se nám to vyplatilo a z tohoto souboje jsme vyšli vítězně. V roce 2014 se role jistým způsobem obrací. Letos jsme my týmem, který chce každý porazit. Skandinávci jsou zde obvykle velmi těžko k poražení. 'Jihoevropané' zde vyhráli v minulosti jenom dvakrát. Budu muset dávat pozor na Mikku Hirovnena, Madse Ostberga, ale především na mé dva kolegy Jariho-Mattiho Latvalu i Andrease Mikkelsena.
Nebude to jednoduché, ale moc rád bych zde zvítězil znovu. Rally Sweden je jednou z mých nejoblíbenějších soutěží v kalendáři." Šéf jeho týmu, Jost Capito, k tomu dodává: "Teploty jsou sice kolem mínus 10 °C, dokonce i mínus 20 °C, avšak každý hned pookřeje, když pomyslí na Rally Sweden.
Právě tam jsme vyhráli první soutěž s Polem R WRC, což nás všechny šokovalo. Takto emotivní momenty nikdy nezapomenete. Letos se sem vracíme v roli obhájců titulu a navíc nás každý bude chtít porazit. To dává našim jezdcům, technikům i mechanikům dvojnásobnou motivaci. Švédsko je velmi speciální, je to jediná rally, která se jeden kompletně na sněhu a ledu.
Když dojde řeč na taktiku, tak je zde vlastně jenom jedna volba gum. Ta zde tudíž nerozhoduje. Hned od startu jde tedy jen o jedno: Plný plyn! Už se na to moc těšíme."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?