Jezdec Volkswagenu číslo 1, Sébastien Ogier, by moc rád vyhrál znovu ve Švédsku. Uvědomuje si však, že to nebude vůbec jednoduché, Skandinávci jsou totiž na sněhu jen velmi těžko k poražení.
Sébastien Ogier vloni odjel ve Švédsku skvělou soutěž, v cíli porazil asi o 40 vteřin Sébastiena Loeba. "Vloni jsme zde po skvělém souboji se Sébastienem Loebem vybojovali první vítězství pro Volkswagen. Pravděpodobně šlo o moji doposud nejlepší rally v kariéře. Stejně jako Loeb i my jsme jeli na limitu celou soutěž. Každou minutu jsme jeli na 100 %.
Nakonci se nám to vyplatilo a z tohoto souboje jsme vyšli vítězně. V roce 2014 se role jistým způsobem obrací. Letos jsme my týmem, který chce každý porazit. Skandinávci jsou zde obvykle velmi těžko k poražení. 'Jihoevropané' zde vyhráli v minulosti jenom dvakrát. Budu muset dávat pozor na Mikku Hirovnena, Madse Ostberga, ale především na mé dva kolegy Jariho-Mattiho Latvalu i Andrease Mikkelsena.
Nebude to jednoduché, ale moc rád bych zde zvítězil znovu. Rally Sweden je jednou z mých nejoblíbenějších soutěží v kalendáři." Šéf jeho týmu, Jost Capito, k tomu dodává: "Teploty jsou sice kolem mínus 10 °C, dokonce i mínus 20 °C, avšak každý hned pookřeje, když pomyslí na Rally Sweden.
Právě tam jsme vyhráli první soutěž s Polem R WRC, což nás všechny šokovalo. Takto emotivní momenty nikdy nezapomenete. Letos se sem vracíme v roli obhájců titulu a navíc nás každý bude chtít porazit. To dává našim jezdcům, technikům i mechanikům dvojnásobnou motivaci. Švédsko je velmi speciální, je to jediná rally, která se jeden kompletně na sněhu a ledu.
Když dojde řeč na taktiku, tak je zde vlastně jenom jedna volba gum. Ta zde tudíž nerozhoduje. Hned od startu jde tedy jen o jedno: Plný plyn! Už se na to moc těšíme."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.