Jezdec Volkswagenu číslo 1, Sébastien Ogier, by moc rád vyhrál znovu ve Švédsku. Uvědomuje si však, že to nebude vůbec jednoduché, Skandinávci jsou totiž na sněhu jen velmi těžko k poražení.
Sébastien Ogier vloni odjel ve Švédsku skvělou soutěž, v cíli porazil asi o 40 vteřin Sébastiena Loeba. "Vloni jsme zde po skvělém souboji se Sébastienem Loebem vybojovali první vítězství pro Volkswagen. Pravděpodobně šlo o moji doposud nejlepší rally v kariéře. Stejně jako Loeb i my jsme jeli na limitu celou soutěž. Každou minutu jsme jeli na 100 %.
Nakonci se nám to vyplatilo a z tohoto souboje jsme vyšli vítězně. V roce 2014 se role jistým způsobem obrací. Letos jsme my týmem, který chce každý porazit. Skandinávci jsou zde obvykle velmi těžko k poražení. 'Jihoevropané' zde vyhráli v minulosti jenom dvakrát. Budu muset dávat pozor na Mikku Hirovnena, Madse Ostberga, ale především na mé dva kolegy Jariho-Mattiho Latvalu i Andrease Mikkelsena.
Nebude to jednoduché, ale moc rád bych zde zvítězil znovu. Rally Sweden je jednou z mých nejoblíbenějších soutěží v kalendáři." Šéf jeho týmu, Jost Capito, k tomu dodává: "Teploty jsou sice kolem mínus 10 °C, dokonce i mínus 20 °C, avšak každý hned pookřeje, když pomyslí na Rally Sweden.
Právě tam jsme vyhráli první soutěž s Polem R WRC, což nás všechny šokovalo. Takto emotivní momenty nikdy nezapomenete. Letos se sem vracíme v roli obhájců titulu a navíc nás každý bude chtít porazit. To dává našim jezdcům, technikům i mechanikům dvojnásobnou motivaci. Švédsko je velmi speciální, je to jediná rally, která se jeden kompletně na sněhu a ledu.
Když dojde řeč na taktiku, tak je zde vlastně jenom jedna volba gum. Ta zde tudíž nerozhoduje. Hned od startu jde tedy jen o jedno: Plný plyn! Už se na to moc těšíme."
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.