Ve Švédsku otevírá Juho Hänninen nový účet. Fin bude poprvé v soutěži MS sedět za volantem i20 WRC, poprvé také pojede v továrním týmu v MS.
Před osmi lety Juho Hänninen slavil debut v MS právě ve Švédsku, teď se konečně dostal až na vrchol - čeká jej soutěž v továrním týmu. "Měl jsem tu čest sedět v květnu jako první za volantem i20 WRC. Být ale teď ve Švédsku s továrním týmem, to je ještě lepší. Je to poprvé, kdy jsem členem továrního týmu v MS. Je to pro mě pochopitelně speciální moment, na který budu dlouho vzpomínat."
Na jedinou opravdovou klasickou zimní soutěž se tovární tým připravoval už v prosinci 5 dní v okolí finského Rovaniemi (v oblasti polárního kruhu). Pro Juhu i Thierryho test představoval ideální příležitost seznámit se s i20 WRC na sněhu a přizpůsobit si nastavení aut.
Jízda na sněhu je pro Fina běžnou věcí
"Pro Fina je jízda na sněhu normální věcí, proto doufám v dobrý výsledek." Pro bývalého továrního jezdce Škody Motorsport je sníh nejoblíbenějším povrchem, vloni zde dojel na 6. místě, což je doposud jeho nejlepší výsedek v MS: "Hlavním cílem je ale dojet do cíle a získat zkušenosti pro tým. To by nám mělo ve zbytku roku 2014 pomoci a hlavně pak v roce 2015, kdy bychom měli zkušenosti zúročit."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?