Pilot týmu Volkswagen Motorsport II, Andreas Mikkelsen, doufá, že ve Švédsku předvede silný výkon.
Nor letošní sezonu zahájil 7. místem z Monte Carla, což se může jevit jako solidní výsledek, ale je třeba si přiznat, že na nejlepší hodně ztrácel. Teď se ale pojede na jeho oblíbeném sněhu a za volantem Pola R WRC by mohl překvapit. Jen připomeňme rok 2008, kdy s privátně nasazeným Fordem Fiesta RS WRC dojel na 5. místě. Letos to bude jeho čtvrtá Rally Sweden, naposledy na severu Evropy jel v roce 2012, to bylo za volantem Fabie S2000. Tehdy dojel druhý ve třídě, když vítězství získal Sébastien Ogier jedoucí taktéž s Fabií S2000.
"Těším se na to, jak se v roce 2014 zlepším a snad se dostanu na podium a pak i v dalších soutěžích. Pro mě je Rally Sweden každý rok velmi důležitým podnikem, protože se zde cítím opravdu jako doma. Doufám také, že druhý rok [s VW] bude jednodušší. Můžu teď pokračovat se spolupráci s hochy z loňska, což nám umožňuje zlepšit naši práci," říká Andreas Mikkelsen.
"Jezdit na ledu a sněhu je pro mě něčím přirozeným, protože jsem s tím vyrostl. Doufám, že letos budeme mít dostatek sněhu." Nor také bude moci benefitovat z podpory svých fanoušků, tedy zvláště ve čtvrtek. "Malá odbočka do mé domoviny při Rally Sweden je pro mě samozřejmě poměrně speciální. Možná mi bude na čtvrteční RZ Torsby [RZ2 a RZ7] držet pár krajanů palce. Ať se stane cokoliv, ve Švédsku se nemusím bát o chybějící podporu ze strany fandů. Doufám tedy v dobrý výsledek."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?