Jari-Matti Latvala zná ten pocit, jak chutná vítězství ve Švédské rally. V letech 2008 a 2012 stál Fin ve 'sněžné' soutěži na nejvyšším stupínku podia. Poté, co se u Volkswagenu zabydlel, jsou jeho šance na zopakování těchto výkonů velké.
"Do Švédska se už hrozně moc těším - na sníh a ty dlouhé rovinky co se jedou na plný plyn," dobrou náladu Fina podporuje i dobrý pocit z auta, který již za rok získal: "Vloni byl pro mě Volkswagen Polo R WRC ještě novým autem a neměl jsem ho moc dobře nastavený. Letos už ale auto znám velmi dobře a za jeho volantem se cítím báječně."
Výsledek z Monte Carla sejmul z ramen Jariho-Mattiho Latvaly určitý tlak a navíc znamená i slibnou výchozí pozici pro první den soutěže: "Narozdíl od dvou předešlých let necítím letos takový tlak a do Švédska jedu hodně natěšený. Už páté místo z 'Monte' mi zajistilo dobrý vstup do sezony. Když se na soutěži bavíte, tak je úspěch zajištěn.
Páté místo z 'Monte' je pro Latvalu skvělý výsledek
Doufám, že budeme bojovat minimálně o podiová umístění." Soutěž ve Švédsku startuje již ve středu večer paralelní speciálkou v Karlstadu, kdy proti sobě vždy pojedou dvě posádky. Na posádky také čeká ocenění „Colin’s Crest Award“ pro toho, kdo doletí na legendárním skoku Colina McRae se svým vozem nejdále. Vítěze se dočkáme v sobotu večer.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?