Jari-Matti Latvala zná ten pocit, jak chutná vítězství ve Švédské rally. V letech 2008 a 2012 stál Fin ve 'sněžné' soutěži na nejvyšším stupínku podia. Poté, co se u Volkswagenu zabydlel, jsou jeho šance na zopakování těchto výkonů velké.
"Do Švédska se už hrozně moc těším - na sníh a ty dlouhé rovinky co se jedou na plný plyn," dobrou náladu Fina podporuje i dobrý pocit z auta, který již za rok získal: "Vloni byl pro mě Volkswagen Polo R WRC ještě novým autem a neměl jsem ho moc dobře nastavený. Letos už ale auto znám velmi dobře a za jeho volantem se cítím báječně."
Výsledek z Monte Carla sejmul z ramen Jariho-Mattiho Latvaly určitý tlak a navíc znamená i slibnou výchozí pozici pro první den soutěže: "Narozdíl od dvou předešlých let necítím letos takový tlak a do Švédska jedu hodně natěšený. Už páté místo z 'Monte' mi zajistilo dobrý vstup do sezony. Když se na soutěži bavíte, tak je úspěch zajištěn.
Páté místo z 'Monte' je pro Latvalu skvělý výsledek
Doufám, že budeme bojovat minimálně o podiová umístění." Soutěž ve Švédsku startuje již ve středu večer paralelní speciálkou v Karlstadu, kdy proti sobě vždy pojedou dvě posádky. Na posádky také čeká ocenění „Colin’s Crest Award“ pro toho, kdo doletí na legendárním skoku Colina McRae se svým vozem nejdále. Vítěze se dočkáme v sobotu večer.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?