Toyota se rozhodla utnout spekulace o možném návratu do WRC již v sezoně 2015. Šéf společnosti, Akio Toyoda, však poprvé otevřeně promluvil o návratu do WRC.
Jak jsme Váš již informovali, Toyoda vystoupil během zpravodajství z Rally Monte Carlo a dotaz padl i na návrat Toyoty do WRC, ze kterého odešla v roce 1999. "Toyota by se do WRC ráda vrátila, ale je velmi těžké říct nějaký konkrétní termín. Už před dvěma lety jsem něco řekl, postupně se to [návrat] ale blíží.
Chtěl bych slyšet i od fanoušků, že si přejí, aby se Toyota do WRC vrátila. Poté bychom se mohli přiblížit ještě víc. Já osobně bych rád viděl opět Japonskou značku na tratích MS v automobilových soutěžích," říká Akio Toyoda.
Zástupci značky byli přítomni v Monte Carlu a mluvili jak se zástupci ostatních týmů tak s promotérem o načasování vstupu Toyoty do WRC. Jezdec japonské značky v Le Mans, Stéphane Sarrazin, bude v březnu za volantem Yarisu WRC, to jsou v plánu první testovací kilometry. Auto staví Toyota Motorsport GmbH sídlící v německém Kolíně.
Mluvčí evropské sportovní divize značky říká: "Je skvělé slyšet někoho tak vysoce postaveného ve značce mluvit tak pozitivně o WRC. A my pochopitelně sdílíme nadšení z návratu do WRC. Ovšem finální potvrzení nechal pan Toyoda otevřené. My v Německu stavíme momentálně auto podle současných regulí.
To nám má dát hlavně zkušenosti o tom, jak takové auto provozovat. Jisté je, že nezvažujeme nasazovat auta již v roce 2015, to je moc brzy. Je mnohem pravděpodobnější, že počkáme na příchod nových pravidel pro WRC, která se očekávají v roce 2017. Z našeho úhlu pohledu nedává moc smysl vstoupit do WRC příští nebo přes příští rok a setrvat tam rok nebo dva [podle aktuálních pravidel].
Ostatní značky, se kterými bychom se rovnali, by měly mnohem více zkušeností a svá auta by už provozovaly dlouho. Myslím, že by bylo lepší počkat na nová pravidla a postavit auto až podle nich."
Toyoda dodává: "Mým cílem jsou lepší auta. Pokud jsou na světě tratě jako tyto [WRC] a ty pomohou 'postavit' auta, pak bych moc rád vstoupil do WRC, když je ta možnost."
Dosavadní informace o Toyotě jsme Vám přinášeli v těchto článcích:
Ředitel Toyoty, Toyoda, promluvil v TV. Testovacím jezdcem bude Sarrazin
Mäkinen očekává další značky ve WRC: Snad navážeme na konec 90. let
Moya: Citroën dal nabídku Elfynu Evansovi, Ford je na blízko návratu do WRC a Toyota brzy oznámí vstup do WRC
Toyota potvrdila zájem o MS v automobilových soutěžích
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?