Jezdec M-Sportu po pozitivním testu ve Švédsku věří, že se mu na sněhu povede lépe než v Monte Carlu.
Zatímco ve střední Evropě zima připomíná spíše jaro, na severu leží na tratích rychlostních zkoušek až 40 centimetrů sněhu. Situace je ale zapeklitá v tom, že podklad není vůbec zmrzlý a ledová vrstva, která obvykle pod sněhem bývá, neexistuje. To znamená, že by se vozy WRC s pneumatiky s hřeby mohly prohrabat sněhem až na šotolinu.
Mikkovi Hirvonenovi je jasné, že je čeká těžký úkol. Fin Švédskou rally již dvakrát vyhrál a proto se jej zebrali redaktoři serveru wrc.com: "Letos to bude na pneumatiky velmi těžká rally." Několikanásobný vice-mistr světa ve čtvrtek s M-Sportem absolvoval test přímo ve Švédsku. "Na sněhu se Fiesta nechovala nijak jinak, než na co si vzpomínám z minulosti.
Auto bylo na rychlý zkouškách dobré. Vždycky patřil tento druh testu mezi naše silné stránky," připomíná bývalý jezdec Fordu a Citroënu. Podle něj jsou tratě v dobrém stavu. V Rally Monte Carlo jej zastavila technická závada: "Něco jsem tam ztratil.
Vloni šel Mikko do závodu jako hlavní favorit, avšak svoji roli nenaplnil
Během testů jsem se cítil dobře, ale to jsme jezdili za suchých podmínek. Během soutěže vypadala situace uplně jinak. Proto bylo těžké najít dobré tempo. Snad to bude ve Švédsku lepší," 33 letý jezdec má na sněhu co napravovat, vloni havaroval už v první rychlostní zkoušce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.