Jezdec M-Sportu po pozitivním testu ve Švédsku věří, že se mu na sněhu povede lépe než v Monte Carlu.
Zatímco ve střední Evropě zima připomíná spíše jaro, na severu leží na tratích rychlostních zkoušek až 40 centimetrů sněhu. Situace je ale zapeklitá v tom, že podklad není vůbec zmrzlý a ledová vrstva, která obvykle pod sněhem bývá, neexistuje. To znamená, že by se vozy WRC s pneumatiky s hřeby mohly prohrabat sněhem až na šotolinu.
Mikkovi Hirvonenovi je jasné, že je čeká těžký úkol. Fin Švédskou rally již dvakrát vyhrál a proto se jej zebrali redaktoři serveru wrc.com: "Letos to bude na pneumatiky velmi těžká rally." Několikanásobný vice-mistr světa ve čtvrtek s M-Sportem absolvoval test přímo ve Švédsku. "Na sněhu se Fiesta nechovala nijak jinak, než na co si vzpomínám z minulosti.
Auto bylo na rychlý zkouškách dobré. Vždycky patřil tento druh testu mezi naše silné stránky," připomíná bývalý jezdec Fordu a Citroënu. Podle něj jsou tratě v dobrém stavu. V Rally Monte Carlo jej zastavila technická závada: "Něco jsem tam ztratil.
Vloni šel Mikko do závodu jako hlavní favorit, avšak svoji roli nenaplnil
Během testů jsem se cítil dobře, ale to jsme jezdili za suchých podmínek. Během soutěže vypadala situace uplně jinak. Proto bylo těžké najít dobré tempo. Snad to bude ve Švédsku lepší," 33 letý jezdec má na sněhu co napravovat, vloni havaroval už v první rychlostní zkoušce.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?