Krátce před Rally Sweden oznámil Martin Prokop změnu na sedadle spolujezdce. Do Fiesty RS WRC se na sedadlo spolujezdce vrací Jan Tománek.
Jan Tománek se vrací k Martinu Prokopovi. Oba spolu jezdili od roku 2006, v roce 2009 se stali Juniorskými mistr světa. Po 6 letech se však rozešeli a s Martinem prvně jezdil Zdeněk Hrůza, pak Michal Ernst. Krátce před startem seznamovacích jízd na druhou soutěž MS, Rally Sweden, se objevila zpráva o změně spolujezdce.
"V minulých dvou letech jsem jezdil se dvěma novými navigátory. Oba jsou profesionálové a kamarádi. Ale nakonec jsem se rozhodl opět pro Jana. Taková změna není pro mě ani tým jednoduchá. Michal byl skvělým spolujezdcem a jsem moc rád, že i nadále bude působit v našem týmu," říká Martin Prokop.
V pondělí začínají seznamovací jízdy ve Švédsku, kde už pojedou Prokop s Tománkem spolu. Ernst si musí zvykat na novou roli v týmu: "Jezdci i týmy musí být vybírány v MS podle nejlepších možností. To se týká také lidí.
Posádka Prokop-Tománek v Ŕecku 2011 s Fiestou S2000
Podmínky v MS jsou velmi obtížné i pro spolujezdce. A pokud Martin došel na to, že se pro tuto roli nejlépe hodí Jan, tak jeho rozhodnutí akceptuji a chápu. Netajím se však tím, že bych jako spolujezdec v MS nejraději zůstal o něco déle," zakončil Michal Ernst.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.