Posádka Martin Hudec – Petr Picka s produkčním Mitsubishi Lancer evo IX úspěšně završila testování na druhý závod mistrovství Evropy. Hudec tak během ledna absolvoval už druhou soutěž, která se však jela za zcela odlišných podmínek.
Po nepříliš povedené Jänner Rallye si Hudec přecevzal pečlivou přípravu na závody. Pobaltskou misi tak zahájil o týden dříve, aby se mohl v rámci testování zúčastnit Halls Winter Rally v Litvě. Jeden z hlavních úkolu třebíčsko-sokolovské posádky byla adaptace na takzvané velké švédské hroty, na kterých Hudec startoval naposledy v únoru minulého roku právě na Rally Sweden.
Do páteční etapy vstoupil poněkud vlažně, avšak dvanáctá pozice v absolutním pořadí s přehledem stačila na vedení ve třídě 2, kam podle Litevských řádů spadají produkční vozy. Druhý den byl velice zrádný, Martin s Petrem se vyvarovali chybám a stabilně zajížděli časy na úrovni první desítky. Jediný problém pak kluky potkal na desátém testu, kde v půlce dojeli posádku před sebou a nebylo ji možné předjet. To ale nezměnilo nic na vedení ve třídě, kde suverénně disponovali náskokem přes minutu a půl. Zrádnost soutěže se také projevila na ,,úmrtnosti“ soupeřů, kteří díky chybám či technickým problémům odstupovali. To vyšvihlo Martina s Petrem na sedmou příčku konečného pořadí, které potvrdili vítězstvím ve třídě 2.
,,Vyzkoušeli jsme si jízdu na hrotech po zmrzlé šotolině a moc mě to bavilo. Jsem naprosto spokojený, z nastavení vozu mám dobrý pocit a výsledky z tohoto závodu jsou taky skvělé. Udělali jsme nějaké změny v rozpise a jeví se to jako lepší varianta, která nás posune zase dále. Absolvovali jsme velmi dobrou přípravu na Rally Liepaja neboť v Lotyšsku panují identické podmínky jako tady. Věřím, že jsme dobře připraveni a dokážeme příští týden vše zúročit.“ Zhodnotil první část Pobaltského dobrodružství Martin Hudec
Rally Liepaja startuje už v pátek 31.1 a vy můžete cele dění sledovat na oficiálním facebooku www.facebook.com/hudecmartin kde Vám přineseme aktuální informace. Martin s Petrem do závodu vyrazí se startovním číslem 28.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.