Posádka Martin Hudec – Petr Picka s produkčním Mitsubishi Lancer evo IX úspěšně završila testování na druhý závod mistrovství Evropy. Hudec tak během ledna absolvoval už druhou soutěž, která se však jela za zcela odlišných podmínek.
Po nepříliš povedené Jänner Rallye si Hudec přecevzal pečlivou přípravu na závody. Pobaltskou misi tak zahájil o týden dříve, aby se mohl v rámci testování zúčastnit Halls Winter Rally v Litvě. Jeden z hlavních úkolu třebíčsko-sokolovské posádky byla adaptace na takzvané velké švédské hroty, na kterých Hudec startoval naposledy v únoru minulého roku právě na Rally Sweden.
Do páteční etapy vstoupil poněkud vlažně, avšak dvanáctá pozice v absolutním pořadí s přehledem stačila na vedení ve třídě 2, kam podle Litevských řádů spadají produkční vozy. Druhý den byl velice zrádný, Martin s Petrem se vyvarovali chybám a stabilně zajížděli časy na úrovni první desítky. Jediný problém pak kluky potkal na desátém testu, kde v půlce dojeli posádku před sebou a nebylo ji možné předjet. To ale nezměnilo nic na vedení ve třídě, kde suverénně disponovali náskokem přes minutu a půl. Zrádnost soutěže se také projevila na ,,úmrtnosti“ soupeřů, kteří díky chybám či technickým problémům odstupovali. To vyšvihlo Martina s Petrem na sedmou příčku konečného pořadí, které potvrdili vítězstvím ve třídě 2.
,,Vyzkoušeli jsme si jízdu na hrotech po zmrzlé šotolině a moc mě to bavilo. Jsem naprosto spokojený, z nastavení vozu mám dobrý pocit a výsledky z tohoto závodu jsou taky skvělé. Udělali jsme nějaké změny v rozpise a jeví se to jako lepší varianta, která nás posune zase dále. Absolvovali jsme velmi dobrou přípravu na Rally Liepaja neboť v Lotyšsku panují identické podmínky jako tady. Věřím, že jsme dobře připraveni a dokážeme příští týden vše zúročit.“ Zhodnotil první část Pobaltského dobrodružství Martin Hudec
Rally Liepaja startuje už v pátek 31.1 a vy můžete cele dění sledovat na oficiálním facebooku www.facebook.com/hudecmartin kde Vám přineseme aktuální informace. Martin s Petrem do závodu vyrazí se startovním číslem 28.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?