Posádka Martin Hudec – Petr Picka s produkčním Mitsubishi Lancer evo IX úspěšně završila testování na druhý závod mistrovství Evropy. Hudec tak během ledna absolvoval už druhou soutěž, která se však jela za zcela odlišných podmínek.
Po nepříliš povedené Jänner Rallye si Hudec přecevzal pečlivou přípravu na závody. Pobaltskou misi tak zahájil o týden dříve, aby se mohl v rámci testování zúčastnit Halls Winter Rally v Litvě. Jeden z hlavních úkolu třebíčsko-sokolovské posádky byla adaptace na takzvané velké švédské hroty, na kterých Hudec startoval naposledy v únoru minulého roku právě na Rally Sweden.
Do páteční etapy vstoupil poněkud vlažně, avšak dvanáctá pozice v absolutním pořadí s přehledem stačila na vedení ve třídě 2, kam podle Litevských řádů spadají produkční vozy. Druhý den byl velice zrádný, Martin s Petrem se vyvarovali chybám a stabilně zajížděli časy na úrovni první desítky. Jediný problém pak kluky potkal na desátém testu, kde v půlce dojeli posádku před sebou a nebylo ji možné předjet. To ale nezměnilo nic na vedení ve třídě, kde suverénně disponovali náskokem přes minutu a půl. Zrádnost soutěže se také projevila na ,,úmrtnosti“ soupeřů, kteří díky chybám či technickým problémům odstupovali. To vyšvihlo Martina s Petrem na sedmou příčku konečného pořadí, které potvrdili vítězstvím ve třídě 2.
,,Vyzkoušeli jsme si jízdu na hrotech po zmrzlé šotolině a moc mě to bavilo. Jsem naprosto spokojený, z nastavení vozu mám dobrý pocit a výsledky z tohoto závodu jsou taky skvělé. Udělali jsme nějaké změny v rozpise a jeví se to jako lepší varianta, která nás posune zase dále. Absolvovali jsme velmi dobrou přípravu na Rally Liepaja neboť v Lotyšsku panují identické podmínky jako tady. Věřím, že jsme dobře připraveni a dokážeme příští týden vše zúročit.“ Zhodnotil první část Pobaltského dobrodružství Martin Hudec
Rally Liepaja startuje už v pátek 31.1 a vy můžete cele dění sledovat na oficiálním facebooku www.facebook.com/hudecmartin kde Vám přineseme aktuální informace. Martin s Petrem do závodu vyrazí se startovním číslem 28.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.