Ředitel Toyoty, Akio Toyoda, vystoupil v televizi v rámci zpravodajství z úvodní soutěže roku, Rally Monte Carlo. V knížectví byl Toyoda jako pozorovatel, což lze považovat za další signál o vstupu největší automobilky světa do WRC.
Za velmi dobře zavřenými dveřmi Toyota Motorsport GmbH (TMG) v Kolíně nad Rýnem pokračuje podle všeho vývoj Yarisu WRC. Zástupci značky a sportovního oddělení sice vývoj auta připouštějí, avšak oficiální vstup nikdo nepotvrdil. Čeká se stále na definitivní posvědcení projektu z Japonska.
Avšak vystoupení Akio Toyody, nejvyššího představitele značky, ve zpravodajství o Rally Monte Carlo v televizi „J Sports“ lze považovat za jasný signál pro vstup do WRC. Toyoda byl na návrat Toyoty do WRC dotázán, odpověď byla diplomatická: "Já osobně bych byl moc rád zpět ve WRC. Zatím ale není nic rozhodnuto - kdy a v jaké kategorii se objevíme."
Fáze vývoje vozu WRC se má nacházet v počátečním stadiu, ještě zkraje roku by měl ale za volant poprvé usednout testovací jezdec značky - Stéphane Sarrazin. Minulost má ve WRC japonský výrobce přímo skvostnou - mezi roky 1973 a 1999 tovární tým odstartoval s vozy Celica, Supra a Corolla do 121 závodů MS.
Toyota Corolla WRC - poslední výtvor TMG - měla velký potenciál, který nebyl tak zcela využit...
Vítězství slavil Japonci 43krát, titul mezi jezdci získali 4krát (Carlos Sainz 1990 a 1992, Juha Kankkunen 1993 a Didier Auriol 1994), mezi týmy 3krát (1993, 1994 a 1999). Starty zajišťoval TTE (Toyota Team Europe).
V Německu by tak mohl mít sídlo třetí tým MS - Volkswagen sídlí v Hannoveru, Hyundai v Alzenau a Toyota v Kolíně. Je tedy možné, že by Toyota jela v MS v roce 2015? Němečtí redaktoři se zeptali obchodního ředitele TMG: "Ne, na rok 2015 nemyslíme, hlavní prioritu má u nás program v Le Mans. Jedná se zde spíš o rok 2016 nebo ještě pravděpodobněji 2017.
Zájem ze strany značky je, rozhodnutí ale nepadlo. V případě kladného stanoviska by byl v roce 2015 vypracován plán," zní poněkud pesimističtější prognoza. Jak to nakonec dopadne, to se budeme muset nechat překvapit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?