Tento víkend startuje finský šampionát. Mezi účastníky letošního mistrovství je i Riku Tahko, který pojede s vozem Mini John Cooper Works S2000 1,6T.
Tahko pojede všech 6 soutěží s vozem Mini (3 sněhové soutěže a 3 šotolinové). Šampionát začíná o tomto víkendu Arctic Rally s centrem v Rovaniemi. Očekávané teploty jsou -28 °C. Mezi další favority na vítězství musíme počítat Juhu Sala s Mitsubishi Lancer Evo 10 R4, Ari Vihavainen s Lancerem WRC, Janne Tuohina s Fordem Fiesta R5 a Jarkko Nikaru Mitsubishi Lancer Evo 9 skupiny A.
Tahko, který jezdil v posledních dvou letech ve Rally Finland pravidelně s Mini JCW WRC, chce kolem svého programu ve Finském šampionátu s tímto vozem vytvořit unikátní reklamní kampaň, která bude zahrnovat i seriál v TV.
"Jezdit s Mini je možnost, jak mít vítězné auto pro finský šampionát. Čeká mě hodně reklamní práce kolem prodejů běžných silničních vozů. Nový Mini Countryman bude ve Finsku představen v rámci jedné ze soutěží. Máme také velký tým, který pracuje na výrobě dokumentárních záběrů z rally," říká Riku Tahko, který se stal ambasadorem značky Mini.
Celý program Fina v domácím šampionátu podpoří domácí importér značky Mini a také společnosti Samsung a Monster. O servis vozu se bude starat tým Toksport, Prodrive (technický partner) a ST Motors. Tahko dostal od Prodrivu kompletní podklady pro nastavení auta. Jezdec dodal, že doufá v rošíření programu o některé mezinárodní soutěže.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?