Hirvonen: Frustrující start do nové sezony

Hirvonen, Mikko
Hirvonen, Mikko, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 , Joel Martin 23. ledna 2014 14:43
Sdílej:

Mikko Hirvonen zažil obtížný návrat do M-Sportu. Fin si jen obtížně v Rally Monte Carlo zvykal na Fiestu RS WRC, nakonec jej vyřadila technická závada.

Návrat Mikko Hirvonena do M-Sportu ukončil technický problém. Těžké a měnící se podmínky v úvodní soutěži roku nebyly zrovna vhodné předpoklady pro zvyknutí si na aktuální Fiestu RS WRC. Fin se snažil využít všech svých zkušeností, avšak těsně před cílem jej vyřadil problém s alternátorem. Mikko dokonce odstranil přední sklo, protože mu stěrače nefungovaly (odebíraly by elektrickou energii), ale ani to nestačilo.

"Byl to frustrující víkend, od začátku jsme se snažili zvyknout si na Fiestu RS WRC. Pak jsme ale zrychlili. Je opravdu škoda, že to tak muselo skončit," říká vítěz Monte Carla z roku 2010 (jelo se v rámci IRC). Už ve čtvrtek přitom Mikko netrefil pneumatiky a na sněhu musel jet na slickách. Odpoledně nazul už zimní gumy a ze 13. místa pokročil na 8. 

"Ve čtvrtek odpoledne jsem se už cítil lépe, ale za těchto podmínek jsme netestovali. Těžko se mi hledala důvěra [v auto]. Ale zlepšilo se to, což je dobré znamení." V pátek pokračovalo zvykání si na Ford, pneumatiky opět nebyly uplně optimální a nastavení pro mokrý asfalt bylo spíše kompromisem: "Bylo to těžké, na tomto autě a jeho nastavení je tolik věcí, které na asfaltu musíte znát.

V roce 2010 Mikko Hirvonen zajistil vítězný debut Fordu Fiesta S2000 na Rally Monte Carlo

Po více kilometrech už lépe chápu, co musím změnit, aby se mi s vozem jelo lépe. Ale nebylo to těžké, protože jízda byla ovlivněna volbou pneumatik." Ve třetí etapě postoupil Mikko před kolegu Evanse, ale pak začala stávkovat elektronika.

33 letý jezdec se pokusil pomalým tempem dojet do cíle, ale na trati zůstal stát: "Teď už se koncentruji na další soutěž. Švédskou rally si vždy užívám. Snad se nám tam podaří prokázat náš potenciál."

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.