Mikko Hirvonen zažil obtížný návrat do M-Sportu. Fin si jen obtížně v Rally Monte Carlo zvykal na Fiestu RS WRC, nakonec jej vyřadila technická závada.
Návrat Mikko Hirvonena do M-Sportu ukončil technický problém. Těžké a měnící se podmínky v úvodní soutěži roku nebyly zrovna vhodné předpoklady pro zvyknutí si na aktuální Fiestu RS WRC. Fin se snažil využít všech svých zkušeností, avšak těsně před cílem jej vyřadil problém s alternátorem. Mikko dokonce odstranil přední sklo, protože mu stěrače nefungovaly (odebíraly by elektrickou energii), ale ani to nestačilo.
"Byl to frustrující víkend, od začátku jsme se snažili zvyknout si na Fiestu RS WRC. Pak jsme ale zrychlili. Je opravdu škoda, že to tak muselo skončit," říká vítěz Monte Carla z roku 2010 (jelo se v rámci IRC). Už ve čtvrtek přitom Mikko netrefil pneumatiky a na sněhu musel jet na slickách. Odpoledně nazul už zimní gumy a ze 13. místa pokročil na 8.
"Ve čtvrtek odpoledne jsem se už cítil lépe, ale za těchto podmínek jsme netestovali. Těžko se mi hledala důvěra [v auto]. Ale zlepšilo se to, což je dobré znamení." V pátek pokračovalo zvykání si na Ford, pneumatiky opět nebyly uplně optimální a nastavení pro mokrý asfalt bylo spíše kompromisem: "Bylo to těžké, na tomto autě a jeho nastavení je tolik věcí, které na asfaltu musíte znát.
V roce 2010 Mikko Hirvonen zajistil vítězný debut Fordu Fiesta S2000 na Rally Monte Carlo
Po více kilometrech už lépe chápu, co musím změnit, aby se mi s vozem jelo lépe. Ale nebylo to těžké, protože jízda byla ovlivněna volbou pneumatik." Ve třetí etapě postoupil Mikko před kolegu Evanse, ale pak začala stávkovat elektronika.
33 letý jezdec se pokusil pomalým tempem dojet do cíle, ale na trati zůstal stát: "Teď už se koncentruji na další soutěž. Švédskou rally si vždy užívám. Snad se nám tam podaří prokázat náš potenciál."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.