Mikko Hirvonen zažil obtížný návrat do M-Sportu. Fin si jen obtížně v Rally Monte Carlo zvykal na Fiestu RS WRC, nakonec jej vyřadila technická závada.
Návrat Mikko Hirvonena do M-Sportu ukončil technický problém. Těžké a měnící se podmínky v úvodní soutěži roku nebyly zrovna vhodné předpoklady pro zvyknutí si na aktuální Fiestu RS WRC. Fin se snažil využít všech svých zkušeností, avšak těsně před cílem jej vyřadil problém s alternátorem. Mikko dokonce odstranil přední sklo, protože mu stěrače nefungovaly (odebíraly by elektrickou energii), ale ani to nestačilo.
"Byl to frustrující víkend, od začátku jsme se snažili zvyknout si na Fiestu RS WRC. Pak jsme ale zrychlili. Je opravdu škoda, že to tak muselo skončit," říká vítěz Monte Carla z roku 2010 (jelo se v rámci IRC). Už ve čtvrtek přitom Mikko netrefil pneumatiky a na sněhu musel jet na slickách. Odpoledně nazul už zimní gumy a ze 13. místa pokročil na 8.
"Ve čtvrtek odpoledne jsem se už cítil lépe, ale za těchto podmínek jsme netestovali. Těžko se mi hledala důvěra [v auto]. Ale zlepšilo se to, což je dobré znamení." V pátek pokračovalo zvykání si na Ford, pneumatiky opět nebyly uplně optimální a nastavení pro mokrý asfalt bylo spíše kompromisem: "Bylo to těžké, na tomto autě a jeho nastavení je tolik věcí, které na asfaltu musíte znát.
V roce 2010 Mikko Hirvonen zajistil vítězný debut Fordu Fiesta S2000 na Rally Monte Carlo
Po více kilometrech už lépe chápu, co musím změnit, aby se mi s vozem jelo lépe. Ale nebylo to těžké, protože jízda byla ovlivněna volbou pneumatik." Ve třetí etapě postoupil Mikko před kolegu Evanse, ale pak začala stávkovat elektronika.
33 letý jezdec se pokusil pomalým tempem dojet do cíle, ale na trati zůstal stát: "Teď už se koncentruji na další soutěž. Švédskou rally si vždy užívám. Snad se nám tam podaří prokázat náš potenciál."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.