Zdá se, že ve Francii panuje znovu znepokojení. Tentokrát způsobuje znepokojení techniků PSA chlazení motoru Peugeotu 280 T16 a Citroënu DS3 R5. Problém je dokonce tak velký, že by se mohl (opět) postarat o odložení homologace.
Koncern PSA chtěl homologovat svoje vozy u FIA k 1. březnu. Jenže poslední zprávy z Francie nejsou zrovna pozitivní. Podle serveru 'rallye-magazin.de' by totiž mohlo dojít opět (potřetí) k odsunu homologace - původně měla být auta homologována v říjnu 2013, pak v lednu 2014, současný termín je 1. března 2014.
Podle dostupných zpráv by auto mělo pokulhávat za Fordem Fiesta R5, kterého se už prodalo 60 kusů, v oblasti motoru. Zdá se, že ani několikrát pozměněná konfigurace chlazení a vstupů vzduchu, ani změny v přenosu hnací síly nedokáží dosáhnout kýženého stavu. Ztráta výkonu u francouzské pohonné jednotky by měla být zapříčiněna hlavně špatným chlazením.
Peugeot 208 T16 a Citroën DS3 R5 těžko snášejí velká tepla. Při pohledu na kalendář ME je jasné, že by první soutěží nových vozů byla Řecká rally. Acropolis by byla pro nové vozy pořádnou prověrkou. Prach a nizké teploty přitom znamenají velkou zátěž právě pro motor.
Problém by měl spočívat v tom, že zatímco motor konkurenční Fiesty R5 od M-Sportu pochází z 2,0l EcoBoostu, který byl převrtán na 1,6l, francouzská auta mají motory ze sériových 1,6l. To znamená nižší pevnost stěn a horší chlazení.
Propadák s prodeji přehřívajících aut však u Citroënu a Peugeotu riskovat nechtějí, a tak se zdá, že čekající zákazníci budou muset vydržet další 3 měsíce navíc. Během nich by mělo dojít k přepracování základního bloku motoru.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?