Zdá se, že ve Francii panuje znovu znepokojení. Tentokrát způsobuje znepokojení techniků PSA chlazení motoru Peugeotu 280 T16 a Citroënu DS3 R5. Problém je dokonce tak velký, že by se mohl (opět) postarat o odložení homologace.
Koncern PSA chtěl homologovat svoje vozy u FIA k 1. březnu. Jenže poslední zprávy z Francie nejsou zrovna pozitivní. Podle serveru 'rallye-magazin.de' by totiž mohlo dojít opět (potřetí) k odsunu homologace - původně měla být auta homologována v říjnu 2013, pak v lednu 2014, současný termín je 1. března 2014.
Podle dostupných zpráv by auto mělo pokulhávat za Fordem Fiesta R5, kterého se už prodalo 60 kusů, v oblasti motoru. Zdá se, že ani několikrát pozměněná konfigurace chlazení a vstupů vzduchu, ani změny v přenosu hnací síly nedokáží dosáhnout kýženého stavu. Ztráta výkonu u francouzské pohonné jednotky by měla být zapříčiněna hlavně špatným chlazením.
Peugeot 208 T16 a Citroën DS3 R5 těžko snášejí velká tepla. Při pohledu na kalendář ME je jasné, že by první soutěží nových vozů byla Řecká rally. Acropolis by byla pro nové vozy pořádnou prověrkou. Prach a nizké teploty přitom znamenají velkou zátěž právě pro motor.
Problém by měl spočívat v tom, že zatímco motor konkurenční Fiesty R5 od M-Sportu pochází z 2,0l EcoBoostu, který byl převrtán na 1,6l, francouzská auta mají motory ze sériových 1,6l. To znamená nižší pevnost stěn a horší chlazení.
Propadák s prodeji přehřívajících aut však u Citroënu a Peugeotu riskovat nechtějí, a tak se zdá, že čekající zákazníci budou muset vydržet další 3 měsíce navíc. Během nich by mělo dojít k přepracování základního bloku motoru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.