Zdá se, že ve Francii panuje znovu znepokojení. Tentokrát způsobuje znepokojení techniků PSA chlazení motoru Peugeotu 280 T16 a Citroënu DS3 R5. Problém je dokonce tak velký, že by se mohl (opět) postarat o odložení homologace.
Koncern PSA chtěl homologovat svoje vozy u FIA k 1. březnu. Jenže poslední zprávy z Francie nejsou zrovna pozitivní. Podle serveru 'rallye-magazin.de' by totiž mohlo dojít opět (potřetí) k odsunu homologace - původně měla být auta homologována v říjnu 2013, pak v lednu 2014, současný termín je 1. března 2014.
Podle dostupných zpráv by auto mělo pokulhávat za Fordem Fiesta R5, kterého se už prodalo 60 kusů, v oblasti motoru. Zdá se, že ani několikrát pozměněná konfigurace chlazení a vstupů vzduchu, ani změny v přenosu hnací síly nedokáží dosáhnout kýženého stavu. Ztráta výkonu u francouzské pohonné jednotky by měla být zapříčiněna hlavně špatným chlazením.
Peugeot 208 T16 a Citroën DS3 R5 těžko snášejí velká tepla. Při pohledu na kalendář ME je jasné, že by první soutěží nových vozů byla Řecká rally. Acropolis by byla pro nové vozy pořádnou prověrkou. Prach a nizké teploty přitom znamenají velkou zátěž právě pro motor.
Problém by měl spočívat v tom, že zatímco motor konkurenční Fiesty R5 od M-Sportu pochází z 2,0l EcoBoostu, který byl převrtán na 1,6l, francouzská auta mají motory ze sériových 1,6l. To znamená nižší pevnost stěn a horší chlazení.
Propadák s prodeji přehřívajících aut však u Citroënu a Peugeotu riskovat nechtějí, a tak se zdá, že čekající zákazníci budou muset vydržet další 3 měsíce navíc. Během nich by mělo dojít k přepracování základního bloku motoru.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?