Jak už bývá zvykem, v servisním parku Rally Monte Carlo se objevila spousta velkých jmen rallysportu. Také čtyřnásobný mistr WRC, Tommi Mäkinen, si nenechal podívanou v knížectví ujít. Podle něj se dočkáme v budoucnu více značek v MS.
V servisním parku Rally Monte Carlo rozložila svoje zázemí další značka - Hyundai. Také Tommi Mäkinen byl návratem jihokorejské značky do WRC velmi potěšen: "Musím říci, že jsem byl velmi potěšen, když jsem slyšel o návratu Hyundai do MS. Hyundai je velkým výrobcem aut a styl, jakým k návratu přistoupili, je opravdu velmi profesionální.
Něco takového MS v rally potřebuje. Také jsem slyšel o jistém japonském výrobci vozu, který projevil zájem o vstup do WRC," potvrzuje více méně zprávy od Luise Moyai. "Momentálně panují dobré podmínky a snad se nám povede navázat na časy z konce 90. let, kdy bylo v MS sedm výrobců, někteří dokonce nasazovali tři auta.
Tommi byl návratem Hyundai do WRC hodně potěšen
Vzniklo by tak více příležitostí pro mladé jezdce a všechno by bylo větší," uvedl světový šampion z let 1996-1999. Mäkinen má firmu, která se stará o stavbu rallyových vozů značky Subaru a také provozuje rally školu. Od nedávna se začal orientovat na Čínu. "Je to velký trh a je na něm zájem o motorsport. Ale musí se to [trh] ještě rozvinout."
Ex-tovární jezdec týmů Mitsubishi a Subaru by si dokázal představit čínský tým ve WRC: "Proč bychom nemohli mít v budoucnosti ve WRC nějakou čínskou značku? Z mého pohledu je tam o rallysport dostatečně velký zájem."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.