Jak už bývá zvykem, v servisním parku Rally Monte Carlo se objevila spousta velkých jmen rallysportu. Také čtyřnásobný mistr WRC, Tommi Mäkinen, si nenechal podívanou v knížectví ujít. Podle něj se dočkáme v budoucnu více značek v MS.
V servisním parku Rally Monte Carlo rozložila svoje zázemí další značka - Hyundai. Také Tommi Mäkinen byl návratem jihokorejské značky do WRC velmi potěšen: "Musím říci, že jsem byl velmi potěšen, když jsem slyšel o návratu Hyundai do MS. Hyundai je velkým výrobcem aut a styl, jakým k návratu přistoupili, je opravdu velmi profesionální.
Něco takového MS v rally potřebuje. Také jsem slyšel o jistém japonském výrobci vozu, který projevil zájem o vstup do WRC," potvrzuje více méně zprávy od Luise Moyai. "Momentálně panují dobré podmínky a snad se nám povede navázat na časy z konce 90. let, kdy bylo v MS sedm výrobců, někteří dokonce nasazovali tři auta.
Tommi byl návratem Hyundai do WRC hodně potěšen
Vzniklo by tak více příležitostí pro mladé jezdce a všechno by bylo větší," uvedl světový šampion z let 1996-1999. Mäkinen má firmu, která se stará o stavbu rallyových vozů značky Subaru a také provozuje rally školu. Od nedávna se začal orientovat na Čínu. "Je to velký trh a je na něm zájem o motorsport. Ale musí se to [trh] ještě rozvinout."
Ex-tovární jezdec týmů Mitsubishi a Subaru by si dokázal představit čínský tým ve WRC: "Proč bychom nemohli mít v budoucnosti ve WRC nějakou čínskou značku? Z mého pohledu je tam o rallysport dostatečně velký zájem."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?