Mladíček M-Sportu, Elfyn Evans, zaujal pří své premiéře na soutěži a byl odceněn 6. místem. Welšan sbíral hlavně zkušenosti.
Pro britské fanoušky letos započala nová éra WRC. Poprvé od roku 2003 (Colin McRae a Richard Burns) se na podium postavil jezdec z jejich země (Kris Meeke), avšak v úvodní soutěži roku na sebe upoutal i mladík s Fordem Fiesta RS WRC týmu M-Sport, Elfyn Evans. 25 letý soutěžák předčil očekávání do něj vkládaná.
Díky vhodné volbě pneumatik dokázal (do kříže zimní pneumatiky bez hřebů a super měkká směs) na RZ3 zajet druhý nejrychlejší čas (o minutu překonal Sébastiena Ogiera se špatným obutím). Už po první etapě tak figuroval Evans na 6. místě: "Toto umístění jsem nečekal, stejně tak jsem nečekal, že v jedné zkoušce ztratím na nejrychlejšího jenom 0,5 vteřiny a zajedu druhý čas. Kdyby mi to před soutěží někdo řekl, bral bych to všema deseti.
Je zřejmé, že volba pneumatik byla rozhodující. Odpoledne už jsem sbíral zkušenosti." Zajížděné časy se průměrně pohybovali v TOP10, v pátek večer ale třeba Elfyn zajel 4. nejrychlejší čas: "Poslední [páteční] zkouška byla dobrá, ale šlo hlavně o udržení naší pozice. Pro mě to byla skvělá příležitost posbírat tolik zkušeností."
"Nemyslím si, že by podobné podmínky byli i někde jinde. Proto jsme se snažili posíbrat co nejvíc zkušeností. Jsem moc rád, že jsme dojeli na takovéto pozici do cíle. Je mi přirozeně líto Mikka [Hirvonena] a Jarma [Lehtinena], tento víkend nám hodně pomohli.
Evans vyrovnal loňské 6. místo ze Sardinie, kde zaskakoval za Al-Attiyaha
Šesté místo by si zasloužili oni. Neměli jsme během soutěže žádný moment nebo krizovku. Pro nás je to skvělý výsledek dokončit takto náročnou soutěž na 6. místě. Děkuji týmu i Malcolmovi za tuto příležitost." Také šéf týmu, Malcolm Wilson, je s výkonem svého svěřence spokojen.
"Pro Elfyna to byl skvělý start do jeho sezony. Toto šesté místo si více než zasloužil. V jedné z nějtěžších Rally Monte Carlo za poslední roky zajel opravdu silný závod. To je dobrý signál toho, že má před sebou slibnou kariéru."
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.