Mladíček M-Sportu, Elfyn Evans, zaujal pří své premiéře na soutěži a byl odceněn 6. místem. Welšan sbíral hlavně zkušenosti.
Pro britské fanoušky letos započala nová éra WRC. Poprvé od roku 2003 (Colin McRae a Richard Burns) se na podium postavil jezdec z jejich země (Kris Meeke), avšak v úvodní soutěži roku na sebe upoutal i mladík s Fordem Fiesta RS WRC týmu M-Sport, Elfyn Evans. 25 letý soutěžák předčil očekávání do něj vkládaná.
Díky vhodné volbě pneumatik dokázal (do kříže zimní pneumatiky bez hřebů a super měkká směs) na RZ3 zajet druhý nejrychlejší čas (o minutu překonal Sébastiena Ogiera se špatným obutím). Už po první etapě tak figuroval Evans na 6. místě: "Toto umístění jsem nečekal, stejně tak jsem nečekal, že v jedné zkoušce ztratím na nejrychlejšího jenom 0,5 vteřiny a zajedu druhý čas. Kdyby mi to před soutěží někdo řekl, bral bych to všema deseti.
Je zřejmé, že volba pneumatik byla rozhodující. Odpoledne už jsem sbíral zkušenosti." Zajížděné časy se průměrně pohybovali v TOP10, v pátek večer ale třeba Elfyn zajel 4. nejrychlejší čas: "Poslední [páteční] zkouška byla dobrá, ale šlo hlavně o udržení naší pozice. Pro mě to byla skvělá příležitost posbírat tolik zkušeností."
"Nemyslím si, že by podobné podmínky byli i někde jinde. Proto jsme se snažili posíbrat co nejvíc zkušeností. Jsem moc rád, že jsme dojeli na takovéto pozici do cíle. Je mi přirozeně líto Mikka [Hirvonena] a Jarma [Lehtinena], tento víkend nám hodně pomohli.
Evans vyrovnal loňské 6. místo ze Sardinie, kde zaskakoval za Al-Attiyaha
Šesté místo by si zasloužili oni. Neměli jsme během soutěže žádný moment nebo krizovku. Pro nás je to skvělý výsledek dokončit takto náročnou soutěž na 6. místě. Děkuji týmu i Malcolmovi za tuto příležitost." Také šéf týmu, Malcolm Wilson, je s výkonem svého svěřence spokojen.
"Pro Elfyna to byl skvělý start do jeho sezony. Toto šesté místo si více než zasloužil. V jedné z nějtěžších Rally Monte Carlo za poslední roky zajel opravdu silný závod. To je dobrý signál toho, že má před sebou slibnou kariéru."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?