Andreas Mikkelsen musí ve své první kompletní sezoně ve WRC prokázat svůj talent - Jost Capito očekává jedno nebo více podiových umístění.
Andreas Mikkelsen má letos v plánu svoji první kompletní sezonu ve WRC, vloni jezdil se třetím továrním Polem R WRC až od Portugalska (Německo navíc musel vynechat pro zranění spolujezdce). Doposud jsou jeho nejlepší výsledky 4. místo z Řecka a 5. místo z Walesu (tam vyhrál jednu etapu).
Po zisku dvou titulů v IRC je 24 letý jezdec jednou z vycházejících hvězd a na jeho výsledky netrpělivě čeká i Armin Schwarz, expert serveru 'Motorsport-total.com': "Letos musí v jednotlivých dnech soutěží jezdit jiné tempo než vloni, aby byl schopný bojovat na čele. Jinak přijde o podporu jako mladý talent."
"Musí dokázat, co v něm je," říká bývalý jezdec Škody ve WRC. V úvodní soutěži roku dojel do cíle, avšak až na 7. místě se ztrátou 12 minut na vítězného kolegu Ogiera: "Byla to neuvěřitelně náročná soutěž. Jelo se za podmínek, za kterých jsme v životě nejeli. Stejně jako spousta ostatních jsme jeli na slickách na sněhu a s pneumatikami s hřeby za deště," říká trojka továrního Volkswagenu.
Řecká rally zatím zůstává nejlepší soutěží Mikkelsena, dojel 4. se ztrátou téměř 4 minut
"Volba pneumatik byla neskutečně obtížná. Během Rally Monte Carlo jsem se toho ale hodně naučil. Jsem moc rád, že jsme ji dokončili na bodech. To byl od začátku náš cíl a stále mě udivuje, jak moc obtížné bylo dojet na bodech," doplnil jezdec.
Ovšem co od něho očekává jeho šéf, Jost Capito? "To záleží od konkrétních soutěží. Zde [Monte Carlo] nemá moc zkušeností. V úvodní soutěži měl za cíl dojet do cíle a posbírat zkušenosti. Měl se naučit, jak se vyrovnat s měnícími se podmínkami. Pro zbytek roku je cílem na soutěžích, kde už v minulosti párkrát jel, především pak vloni s Polem R WRC, aby zabojoval o podium.
Nesmíme zapomínat, že Andreas zde jel podruhé, poprvé ujel 500 metrů. Letos si vedl mnohem lépe, navíc nebýt problémů, kdy ztratil hodně času [přes 4 minuty], mohl dopadnout mnohem lépe."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?