Mikkelsen se musí zlepšit: Volkswagen chce podia

Mikkelsen, Andreas
Mikkelsen, Andreas, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 , Joel Martin 21. ledna 2014 11:46
Sdílej:

Andreas Mikkelsen musí ve své první kompletní sezoně ve WRC prokázat svůj talent - Jost Capito očekává jedno nebo více podiových umístění.

Andreas Mikkelsen má letos v plánu svoji první kompletní sezonu ve WRC, vloni jezdil se třetím továrním Polem R WRC až od Portugalska (Německo navíc musel vynechat pro zranění spolujezdce). Doposud jsou jeho nejlepší výsledky 4. místo z Řecka a 5. místo z Walesu (tam vyhrál jednu etapu). 

Po zisku dvou titulů v IRC je 24 letý jezdec jednou z vycházejících hvězd a na jeho výsledky netrpělivě čeká i Armin Schwarz, expert serveru 'Motorsport-total.com': "Letos musí v jednotlivých dnech soutěží jezdit jiné tempo než vloni, aby byl schopný bojovat na čele. Jinak přijde o podporu jako mladý talent."

"Musí dokázat, co v něm je," říká bývalý jezdec Škody ve WRC. V úvodní soutěži roku dojel do cíle, avšak až na 7. místě se ztrátou 12 minut na vítězného kolegu Ogiera: "Byla to neuvěřitelně náročná soutěž. Jelo se za podmínek, za kterých jsme v životě nejeli. Stejně jako spousta ostatních jsme jeli na slickách na sněhu a s pneumatikami s hřeby za deště," říká trojka továrního Volkswagenu.

Řecká rally zatím zůstává nejlepší soutěží Mikkelsena, dojel 4. se ztrátou téměř 4 minut

"Volba pneumatik byla neskutečně obtížná. Během Rally Monte Carlo jsem se toho ale hodně naučil. Jsem moc rád, že jsme ji dokončili na bodech. To byl od začátku náš cíl a stále mě udivuje, jak moc obtížné bylo dojet na bodech," doplnil jezdec.

Ovšem co od něho očekává jeho šéf, Jost Capito? "To záleží od konkrétních soutěží. Zde [Monte Carlo] nemá moc zkušeností. V úvodní soutěži měl za cíl dojet do cíle a posbírat zkušenosti. Měl se naučit, jak se vyrovnat s měnícími se podmínkami. Pro zbytek roku je cílem na soutěžích, kde už v minulosti párkrát jel, především pak vloni s Polem R WRC, aby zabojoval o podium.

Nesmíme zapomínat, že Andreas zde jel podruhé, poprvé ujel 500 metrů. Letos si vedl mnohem lépe, navíc nebýt problémů, kdy ztratil hodně času [přes 4 minuty], mohl dopadnout mnohem lépe."

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?