Andreas Mikkelsen musí ve své první kompletní sezoně ve WRC prokázat svůj talent - Jost Capito očekává jedno nebo více podiových umístění.
Andreas Mikkelsen má letos v plánu svoji první kompletní sezonu ve WRC, vloni jezdil se třetím továrním Polem R WRC až od Portugalska (Německo navíc musel vynechat pro zranění spolujezdce). Doposud jsou jeho nejlepší výsledky 4. místo z Řecka a 5. místo z Walesu (tam vyhrál jednu etapu).
Po zisku dvou titulů v IRC je 24 letý jezdec jednou z vycházejících hvězd a na jeho výsledky netrpělivě čeká i Armin Schwarz, expert serveru 'Motorsport-total.com': "Letos musí v jednotlivých dnech soutěží jezdit jiné tempo než vloni, aby byl schopný bojovat na čele. Jinak přijde o podporu jako mladý talent."
"Musí dokázat, co v něm je," říká bývalý jezdec Škody ve WRC. V úvodní soutěži roku dojel do cíle, avšak až na 7. místě se ztrátou 12 minut na vítězného kolegu Ogiera: "Byla to neuvěřitelně náročná soutěž. Jelo se za podmínek, za kterých jsme v životě nejeli. Stejně jako spousta ostatních jsme jeli na slickách na sněhu a s pneumatikami s hřeby za deště," říká trojka továrního Volkswagenu.
Řecká rally zatím zůstává nejlepší soutěží Mikkelsena, dojel 4. se ztrátou téměř 4 minut
"Volba pneumatik byla neskutečně obtížná. Během Rally Monte Carlo jsem se toho ale hodně naučil. Jsem moc rád, že jsme ji dokončili na bodech. To byl od začátku náš cíl a stále mě udivuje, jak moc obtížné bylo dojet na bodech," doplnil jezdec.
Ovšem co od něho očekává jeho šéf, Jost Capito? "To záleží od konkrétních soutěží. Zde [Monte Carlo] nemá moc zkušeností. V úvodní soutěži měl za cíl dojet do cíle a posbírat zkušenosti. Měl se naučit, jak se vyrovnat s měnícími se podmínkami. Pro zbytek roku je cílem na soutěžích, kde už v minulosti párkrát jel, především pak vloni s Polem R WRC, aby zabojoval o podium.
Nesmíme zapomínat, že Andreas zde jel podruhé, poprvé ujel 500 metrů. Letos si vedl mnohem lépe, navíc nebýt problémů, kdy ztratil hodně času [přes 4 minuty], mohl dopadnout mnohem lépe."
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.