Kris Meeke je skrytý vítěz Rally Monte Carlo. Bez jediné chybičky si dojel pilot Citroënu pro podium. Ani od vítězství nebyl Severní Ir vzdálen nijak daleko. Na to by ale potřeboval číslo na Ogiera seniora...
"Zbláznil ses?" řekl Ogier starší svému synovi do telefonu, když mu Sébastien ve čtvrtek ráno řekl, že vyjel ze servisu na slickách. Tato chyba se záhy projevila. "Mohli jsme vědět, jak rychle se počasí v zimě mění," přiznává s odstupem času jeho syn. "Měli jsme vsadit na jistotu a vzít si do auta dvě zimní gumy.
To jsme neudělali, protože jsme až moc věřili naši předpovědi počasí. Ostatně podobně zvolili skoro všichni ostatní. Kdyby někdo v pátek ráno vyjel na zimních gumách, tak by byl ve vedení o 5 minut," ohlíží se za začátkem sezony na tiskové konferenci mistr WRC, Sébastien Ogier.
Vedle něj sedící Kris Meeke se jen usmál a poplácal ho po ramenou: "Proč mi tvůj táta nezavolal? Já měl v autě dvě zimní gumy. Kdybych měl číslo na tvého tátu, mohl jsem tuto rally vyhrát!" vtipkuje tovární jezdec Citroënu.
Takto ale připadlo vítězství Ogierovi, který svoje auto hned v první zatáčce opřel o svodidla. "Auto jsme během zimy vylepšili a vyztužili všechna zavěšení kol. To se očividně ukázalo jako dobrý nápad. Jinak by nás toto uklouznutí vyřadilo ze soutěže. Musíme přiznat, že jsme na této soutěži měli opravdu štěstí," připustil Francouz.
I tak ale Kris o víkendu v Monte Carlu přesvědčil. S ohledem na to, že dva a půl roku nejel žádnou asfaltovou rally, tak jeho výsledek opravdu skvělý, navíc byl po loňských dvou chybách pod poměrně vysokým tlakem: "Je to pro mě něco zvláštního, dostat u Citroënu svoji první pořádnou příležitost. Vědět, že mám před sebou celou sezonu a nemusím tak prokázat v každé zkoušce svoji výkonnost, je skvělé.
Jsem rád, že jsem dokončil svoji první soutěž v novém týmu na podium." Před Švédskem je ale 34letý soutěžák opatrný: "Nikdy jsem soutěž na sněhu nejel. Švédsko pro mě bude zajímavou zkušeností. Je jasné, že napoprvé nebude možné zde dosáhnout hned dobrého výsledku. Chci tedy v klidu získávat zkušenosti na další rok.
Ještě nikdy jsem také nejel v Mexiku a Portugalsku, proto k dalším třem soutěžím přistoupím velmi opatrně. Mým cílem není zisk titulu mistra světa, chci sbírat zkušenosti, abych v budoucnu mohl bojovat se Sebem [Ogierem]."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?