Meeke mohl soutěž vyhrát, kdyby měl číslo na Ogiera staršího

Meeke, Kris
Meeke, Kris, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 , Joel Martin 20. ledna 2014 19:11
Sdílej:

Kris Meeke je skrytý vítěz Rally Monte Carlo. Bez jediné chybičky si dojel pilot Citroënu pro podium. Ani od vítězství nebyl Severní Ir vzdálen nijak daleko. Na to by ale potřeboval číslo na Ogiera seniora...

"Zbláznil ses?" řekl Ogier starší svému synovi do telefonu, když mu Sébastien ve čtvrtek ráno řekl, že vyjel ze servisu na slickách. Tato chyba se záhy projevila. "Mohli jsme vědět, jak rychle se počasí v zimě mění," přiznává s odstupem času jeho syn. "Měli jsme vsadit na jistotu a vzít si do auta dvě zimní gumy.

To jsme neudělali, protože jsme až moc věřili naši předpovědi počasí. Ostatně podobně zvolili skoro všichni ostatní. Kdyby někdo v pátek ráno vyjel na zimních gumách, tak by byl ve vedení o 5 minut," ohlíží se za začátkem sezony na tiskové konferenci mistr WRC, Sébastien Ogier.

Vedle něj sedící Kris Meeke se jen usmál a poplácal ho po ramenou: "Proč mi tvůj táta nezavolal? Já měl v autě dvě zimní gumy. Kdybych měl číslo na tvého tátu, mohl jsem tuto rally vyhrát!" vtipkuje tovární jezdec Citroënu.

Takto ale připadlo vítězství Ogierovi, který svoje auto hned v první zatáčce opřel o svodidla. "Auto jsme během zimy vylepšili a vyztužili všechna zavěšení kol. To se očividně ukázalo jako dobrý nápad. Jinak by nás toto uklouznutí vyřadilo ze soutěže. Musíme přiznat, že jsme na této soutěži měli opravdu štěstí," připustil Francouz.

I tak ale Kris o víkendu v Monte Carlu přesvědčil. S ohledem na to, že dva a půl roku nejel žádnou asfaltovou rally, tak jeho výsledek opravdu skvělý, navíc byl po loňských dvou chybách pod poměrně vysokým tlakem: "Je to pro mě něco zvláštního, dostat u Citroënu svoji první pořádnou příležitost. Vědět, že mám před sebou celou sezonu a nemusím tak prokázat v každé zkoušce svoji výkonnost, je skvělé.

Jsem rád, že jsem dokončil svoji první soutěž v novém týmu na podium." Před Švédskem je ale 34letý soutěžák opatrný: "Nikdy jsem soutěž na sněhu nejel. Švédsko pro mě bude zajímavou zkušeností. Je jasné, že napoprvé nebude možné zde dosáhnout hned dobrého výsledku. Chci tedy v klidu získávat zkušenosti na další rok. 

Ještě nikdy jsem také nejel v Mexiku a Portugalsku, proto k dalším třem soutěžím přistoupím velmi opatrně. Mým cílem není zisk titulu mistra světa, chci sbírat zkušenosti, abych v budoucnu mohl bojovat se Sebem [Ogierem]."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.