Kris Meeke je skrytý vítěz Rally Monte Carlo. Bez jediné chybičky si dojel pilot Citroënu pro podium. Ani od vítězství nebyl Severní Ir vzdálen nijak daleko. Na to by ale potřeboval číslo na Ogiera seniora...
"Zbláznil ses?" řekl Ogier starší svému synovi do telefonu, když mu Sébastien ve čtvrtek ráno řekl, že vyjel ze servisu na slickách. Tato chyba se záhy projevila. "Mohli jsme vědět, jak rychle se počasí v zimě mění," přiznává s odstupem času jeho syn. "Měli jsme vsadit na jistotu a vzít si do auta dvě zimní gumy.
To jsme neudělali, protože jsme až moc věřili naši předpovědi počasí. Ostatně podobně zvolili skoro všichni ostatní. Kdyby někdo v pátek ráno vyjel na zimních gumách, tak by byl ve vedení o 5 minut," ohlíží se za začátkem sezony na tiskové konferenci mistr WRC, Sébastien Ogier.
Vedle něj sedící Kris Meeke se jen usmál a poplácal ho po ramenou: "Proč mi tvůj táta nezavolal? Já měl v autě dvě zimní gumy. Kdybych měl číslo na tvého tátu, mohl jsem tuto rally vyhrát!" vtipkuje tovární jezdec Citroënu.
Takto ale připadlo vítězství Ogierovi, který svoje auto hned v první zatáčce opřel o svodidla. "Auto jsme během zimy vylepšili a vyztužili všechna zavěšení kol. To se očividně ukázalo jako dobrý nápad. Jinak by nás toto uklouznutí vyřadilo ze soutěže. Musíme přiznat, že jsme na této soutěži měli opravdu štěstí," připustil Francouz.
I tak ale Kris o víkendu v Monte Carlu přesvědčil. S ohledem na to, že dva a půl roku nejel žádnou asfaltovou rally, tak jeho výsledek opravdu skvělý, navíc byl po loňských dvou chybách pod poměrně vysokým tlakem: "Je to pro mě něco zvláštního, dostat u Citroënu svoji první pořádnou příležitost. Vědět, že mám před sebou celou sezonu a nemusím tak prokázat v každé zkoušce svoji výkonnost, je skvělé.
Jsem rád, že jsem dokončil svoji první soutěž v novém týmu na podium." Před Švédskem je ale 34letý soutěžák opatrný: "Nikdy jsem soutěž na sněhu nejel. Švédsko pro mě bude zajímavou zkušeností. Je jasné, že napoprvé nebude možné zde dosáhnout hned dobrého výsledku. Chci tedy v klidu získávat zkušenosti na další rok.
Ještě nikdy jsem také nejel v Mexiku a Portugalsku, proto k dalším třem soutěžím přistoupím velmi opatrně. Mým cílem není zisk titulu mistra světa, chci sbírat zkušenosti, abych v budoucnu mohl bojovat se Sebem [Ogierem]."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?