Kris Meeke je skrytý vítěz Rally Monte Carlo. Bez jediné chybičky si dojel pilot Citroënu pro podium. Ani od vítězství nebyl Severní Ir vzdálen nijak daleko. Na to by ale potřeboval číslo na Ogiera seniora...
"Zbláznil ses?" řekl Ogier starší svému synovi do telefonu, když mu Sébastien ve čtvrtek ráno řekl, že vyjel ze servisu na slickách. Tato chyba se záhy projevila. "Mohli jsme vědět, jak rychle se počasí v zimě mění," přiznává s odstupem času jeho syn. "Měli jsme vsadit na jistotu a vzít si do auta dvě zimní gumy.
To jsme neudělali, protože jsme až moc věřili naši předpovědi počasí. Ostatně podobně zvolili skoro všichni ostatní. Kdyby někdo v pátek ráno vyjel na zimních gumách, tak by byl ve vedení o 5 minut," ohlíží se za začátkem sezony na tiskové konferenci mistr WRC, Sébastien Ogier.
Vedle něj sedící Kris Meeke se jen usmál a poplácal ho po ramenou: "Proč mi tvůj táta nezavolal? Já měl v autě dvě zimní gumy. Kdybych měl číslo na tvého tátu, mohl jsem tuto rally vyhrát!" vtipkuje tovární jezdec Citroënu.
Takto ale připadlo vítězství Ogierovi, který svoje auto hned v první zatáčce opřel o svodidla. "Auto jsme během zimy vylepšili a vyztužili všechna zavěšení kol. To se očividně ukázalo jako dobrý nápad. Jinak by nás toto uklouznutí vyřadilo ze soutěže. Musíme přiznat, že jsme na této soutěži měli opravdu štěstí," připustil Francouz.
I tak ale Kris o víkendu v Monte Carlu přesvědčil. S ohledem na to, že dva a půl roku nejel žádnou asfaltovou rally, tak jeho výsledek opravdu skvělý, navíc byl po loňských dvou chybách pod poměrně vysokým tlakem: "Je to pro mě něco zvláštního, dostat u Citroënu svoji první pořádnou příležitost. Vědět, že mám před sebou celou sezonu a nemusím tak prokázat v každé zkoušce svoji výkonnost, je skvělé.
Jsem rád, že jsem dokončil svoji první soutěž v novém týmu na podium." Před Švédskem je ale 34letý soutěžák opatrný: "Nikdy jsem soutěž na sněhu nejel. Švédsko pro mě bude zajímavou zkušeností. Je jasné, že napoprvé nebude možné zde dosáhnout hned dobrého výsledku. Chci tedy v klidu získávat zkušenosti na další rok.
Ještě nikdy jsem také nejel v Mexiku a Portugalsku, proto k dalším třem soutěžím přistoupím velmi opatrně. Mým cílem není zisk titulu mistra světa, chci sbírat zkušenosti, abych v budoucnu mohl bojovat se Sebem [Ogierem]."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.