Debut nového továrního týmu Hyundai nevyšel podle plánu a už po první etapě to musela jihokorejská značka zabalit. O nehodě Thierryho Neuville jsme již psali, Daniho Sorda zradila na přejezdu k RZ5 technika.
Španěl zůstal stát s prázdnou baterií ve svém voze, který už nešel znovu nastartovat. Na Monte Carlu již tradičně není povolená Rally2, a tak musel Dani Sordo vzdát. Dani odstupoval ze 3. místa, v jednotlivých zkouškách zajel 12., 4., 5. a 2. čas, což jsou pozitivní výsledky nového vozu.
"Pochopitelně jsme zklamaní, když pro nás rally takto brzy skončila. Částečně se nám podařilo ukázat náš potenciál. Na čtvrté zkoušce jsme zajeli druhý čas, což bylo dobré. Na cestě k dalšímu testu jsme zastavili, abychom zkontrolovali tlak v pneumatikách. Pak už auto nenastartovalo. Pokoušeli jsme se auto opravit, ale nešlo to. Je to frustrující začátek," přiznal jezdec.
To šéf týmu, Michel Nandan, byl o trošku pozitivnější: "Hyundai Motorsport existuje teprve rok. Až doposud jsme odjeli 8000 km, ale Monte Carlo bylo prvním velkým testem. Musíme se z toho poučit a do Švédska si odvést to pozitivní. Náš mladý tým údělal ve WRC první kok. Pozitivní je, že jsme pro [druhou] sekci zvolili správné pneumatiky.
i20 WRC je rychlá, to prokázali Neuville i Sordo
Dani na RZ4 prokázal, že bylo auto rychlé. Na přejezdu se jeho auto zastavilo, když ztratil elektrickou energii. Požádali jsme ho, aby se pokusil najít problém, ale nepřišli na to. Důvody odstoupení Daniho zatím vyšetřujeme. Teď se na to podíváme podrobně."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.