Debut nového továrního týmu Hyundai nevyšel podle plánu a už po první etapě to musela jihokorejská značka zabalit. O nehodě Thierryho Neuville jsme již psali, Daniho Sorda zradila na přejezdu k RZ5 technika.
Španěl zůstal stát s prázdnou baterií ve svém voze, který už nešel znovu nastartovat. Na Monte Carlu již tradičně není povolená Rally2, a tak musel Dani Sordo vzdát. Dani odstupoval ze 3. místa, v jednotlivých zkouškách zajel 12., 4., 5. a 2. čas, což jsou pozitivní výsledky nového vozu.
"Pochopitelně jsme zklamaní, když pro nás rally takto brzy skončila. Částečně se nám podařilo ukázat náš potenciál. Na čtvrté zkoušce jsme zajeli druhý čas, což bylo dobré. Na cestě k dalšímu testu jsme zastavili, abychom zkontrolovali tlak v pneumatikách. Pak už auto nenastartovalo. Pokoušeli jsme se auto opravit, ale nešlo to. Je to frustrující začátek," přiznal jezdec.
To šéf týmu, Michel Nandan, byl o trošku pozitivnější: "Hyundai Motorsport existuje teprve rok. Až doposud jsme odjeli 8000 km, ale Monte Carlo bylo prvním velkým testem. Musíme se z toho poučit a do Švédska si odvést to pozitivní. Náš mladý tým údělal ve WRC první kok. Pozitivní je, že jsme pro [druhou] sekci zvolili správné pneumatiky.
i20 WRC je rychlá, to prokázali Neuville i Sordo
Dani na RZ4 prokázal, že bylo auto rychlé. Na přejezdu se jeho auto zastavilo, když ztratil elektrickou energii. Požádali jsme ho, aby se pokusil najít problém, ale nepřišli na to. Důvody odstoupení Daniho zatím vyšetřujeme. Teď se na to podíváme podrobně."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.