Debut nového továrního týmu Hyundai nevyšel podle plánu a už po první etapě to musela jihokorejská značka zabalit. O nehodě Thierryho Neuville jsme již psali, Daniho Sorda zradila na přejezdu k RZ5 technika.
Španěl zůstal stát s prázdnou baterií ve svém voze, který už nešel znovu nastartovat. Na Monte Carlu již tradičně není povolená Rally2, a tak musel Dani Sordo vzdát. Dani odstupoval ze 3. místa, v jednotlivých zkouškách zajel 12., 4., 5. a 2. čas, což jsou pozitivní výsledky nového vozu.
"Pochopitelně jsme zklamaní, když pro nás rally takto brzy skončila. Částečně se nám podařilo ukázat náš potenciál. Na čtvrté zkoušce jsme zajeli druhý čas, což bylo dobré. Na cestě k dalšímu testu jsme zastavili, abychom zkontrolovali tlak v pneumatikách. Pak už auto nenastartovalo. Pokoušeli jsme se auto opravit, ale nešlo to. Je to frustrující začátek," přiznal jezdec.
To šéf týmu, Michel Nandan, byl o trošku pozitivnější: "Hyundai Motorsport existuje teprve rok. Až doposud jsme odjeli 8000 km, ale Monte Carlo bylo prvním velkým testem. Musíme se z toho poučit a do Švédska si odvést to pozitivní. Náš mladý tým údělal ve WRC první kok. Pozitivní je, že jsme pro [druhou] sekci zvolili správné pneumatiky.
i20 WRC je rychlá, to prokázali Neuville i Sordo
Dani na RZ4 prokázal, že bylo auto rychlé. Na přejezdu se jeho auto zastavilo, když ztratil elektrickou energii. Požádali jsme ho, aby se pokusil najít problém, ale nepřišli na to. Důvody odstoupení Daniho zatím vyšetřujeme. Teď se na to podíváme podrobně."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?