Neuville havaroval hned v RZ1, na prvním mezičase ale konkurenci deklasoval

Hyundai
Hyundai, foto: Facebook (Hyundai Motorsport)
iM2 , Joel Martin 16. ledna 2014 11:32
Sdílej:

FOTO Z NEHODY; Rostoucí hvězda MS v automobilových soutěžích, Thierry Neuville, byl před sezonou angažován novým týmem Hyundai do pozice týmové jedničky. Korejci chtějí hlavně sbírat zkušenosti a tak byl cíl jasný - soutěž dokončit. Jenže Thierry hned po 6 kilometrech havaroval.

RZ1 Orpierre-St Andre de Rosans se jela na vodě a sněhu, Thierry Neuville nezvládl svoji i20 WRC a havaroval po 6 odjetých kilometerech. Na prvním mezičase byl Belgičan o 4,5 vteřiny rychlejší než všichni ostatní jezdci, jenže svoji snahu zakrátko přehnal.

Neuville měl na Hyundai nazuty super měkké pneumatiky Michelin, stejně jako většina pole. Posádka Neuville, Gilsoul je v pořádku, avšak velmi zklamaná ze své premiéry v novém týmu. Bývalý jezdec M-Sportu a Citroënu v MS startoval na Monte Carlu 4x a ve všech případech ukončil své působení už v první etapě.

Sám jezdec soutěž nepovažuje za svoji oblíbenou. "Je to jednoduché. Najeli jsme až moc rychle do pravotočivé zatáčky a ztratili jsme předek auta. Roztočili jsme se do hodin a zadkem auta narazili," popsal nehodu vice-mistr světa.

Mizerná série Neuvilla na Monte Carlu pokračuje

Celou situaci zhodnotil pro server wrc.com i týmový manažer, Alain Penasse: "Jsme zklamaní, protože jsme se domluvili hlavně na poklidném startu, bylo nám jasné, že podmínky budou těžké. Pokud porovnáme split s Ogierovým časem, Thierry byl o 4,5 vteřiny rychlejší. To je ohromný rozdíl.  Myslím, že Thierry nasadil možná až moc vysoké tempo hned od startu a nebral v potaz zimní podmínky, které v ten moment panovaly."

Také Ogier měl hned na RZ1 problémy, Francouz v cíli přiznal, že trefil zídku u tratě, avšak v jeho případě se to obešlo bez poškození vozu a mistr světa pokračuje v soutěži.

Na fotky havarovaného vozu se můžete podívat zde a zde.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.