Organizátoři Švédské rally konečně zveřejnili kompletní seznam posádek, které se přihlásili do klasické zimní soutěže. Můžeme se těšit hned na 18 vozů nejvyšší kategorie WRC.
Volkswagen:
Tovární tým Volkswagenu nasadí klasicky tři vozy Polo R WRC pro Sébastiena Ogiera, Jariho-Mattiho Latvalu a Andrease Mikkelsena.
Citroën:
V továrním týmu uvidíme na severu Evropy 3 auta - kromě Madse Ostberga a Krise Meekea pojede také trojka továrního týmu, Khalid Al-Quassimi. Kromě továrního Citroënu do Švédska jedno auto přiveze také francouzský PH Sport, pojede s Eyvind Brynildsen. U jeho jména dlouho v provizorní listině svítila specifikace RRC, na poslední chvíli se ale přihlásil s vozem WRC.
Ford:
Kromě klasických třech vozů M-Sportu s posádkami Mikko Hirvonen, Elfyn Evans a Robert Kubica uvidíme na startu i spoustu dalších Fordů. Martin Prokop pojede kompletní šampionát s výjimkou Austrálie, do Švédska se přihlásili i mladíci Pontus Tiedemand a Craig Breen. Jeden ze tří startů s Fiestou RS WRC si odbude Ott Tänak, ten pojede s pneumatikami DMACK, Henning Solberg se po roce vrátí do WRC a s Fiestou se sveze i Solowow.
Hyundai:
U Hyundai zůstává na pozici jedičky Thiery Neuville, po jeho bok se ale pro Švédsko připojí Juho Hänninen.
Zklamáním je, že na startu nebude ani jeden vůz Mini týmu Prodrive. Přitom před Vánocemi tým na svém twitteru napsal, že jednal o pronájmu až dvou vozů.
Startovní listina: zde
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.