AKTUALIZACE O VIDEO; Úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, zajel nejrychlejší čas na trati shakedownu. Trať vedla kolem obce Chateauvieux, která leží 6 kilometrů jižně od rodiště světového šampiona Gapu.
30 letý jezdec Volkswagenu zajel čas 2:15,3 min, trať měřila 3,52 kilometrů. Na paty mu nejvíce šlapala nová tovární dvojice Citroënu - Kris Meeke a Mads Ostberg zajeli stejný čas a na vítěze ztratili 1,2 vteřiny.
"Dnes se jelo na kompletně suchém asfaltu. Podmínky na trati se ale měnily. Možná, že po dnešku může vypadat náš náskok jako velký, ale musíme si počkat až na soutěž samotnou, teprve ta ukáže, jak na tom jsme. Zítra by mělo hodně pršet a podmínky budou obtížné. Start proběhne už v 7:30, tedy ještě za tmy," říká Sébastien Ogier.
Se svým výkonem na shakedownu byl spokojen také Kris Meeke, zvláště když, podle jeho názoru, nevybral správnou směs pneumatik Michelin: "Všechno se zdá být dobré, takže já si nemohu stěžovat. Použili jsme měkkou pneumatiku namísto super-měkké, o které se domnívám, že by byla vhodnější pro tyto podmínky. S ohledem na čas, myslím, že je to pro soutěž dobré."
Mads Ostberg shakedown okomentoval slovy: "Po všech těch testech jsem se už nemohl dočkat toho, až změříme svoje síly s ostatními konkurenty. Je těžké cokoliv před startem soutěže předpovídat. Jedná špatná volba pneumatik může zhatit celou rally. Ale výsledek v TOP5 by byl skvělý start do sezony."
Čtvrtý čas zajel Jari-Matti Latvala s druhým Polem R WRC, za jeho zády byl nejrychlejší Ford Fiesta RS WRC v rukou Roberta Kubici. Nový tým Hyundai zajel 6. nejrychlejší čas díky Thierry Neuvilleovi a 8. díky Danimu Sordovi. Francois Delecour odjel všechny svoje jízdy na pneumatikách s hřeby, aby tak pošetřil slicky pro samotný závod.
Výsledky shakedownu
01. Sebastien Ogier (Volkswagen) - 2:15,3 min02. Kris Meeke (Citroen) + 1,2 02. Mads Ostberg (Citroen) + 1,204. Jari-Matti-Latvala (Volkswagen) + 2,905. Robert Kubica (Ford) + 3,006. Thierry Neuville (Hyundai) + 3,107. Mikko Hirvonen (Ford) + 3,508. Dani Sordo (Hyundai) + 5,109. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) + 5,110. Bryan Bouffier (Ford) + 6,611. Elfyn Evans (Ford) + 6,712. Martin Prokop (Ford) + 7,313. Jaroslav Melicharek (Ford) + 14,4
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?