AKTUALIZACE O VIDEO; Úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, zajel nejrychlejší čas na trati shakedownu. Trať vedla kolem obce Chateauvieux, která leží 6 kilometrů jižně od rodiště světového šampiona Gapu.
30 letý jezdec Volkswagenu zajel čas 2:15,3 min, trať měřila 3,52 kilometrů. Na paty mu nejvíce šlapala nová tovární dvojice Citroënu - Kris Meeke a Mads Ostberg zajeli stejný čas a na vítěze ztratili 1,2 vteřiny.
"Dnes se jelo na kompletně suchém asfaltu. Podmínky na trati se ale měnily. Možná, že po dnešku může vypadat náš náskok jako velký, ale musíme si počkat až na soutěž samotnou, teprve ta ukáže, jak na tom jsme. Zítra by mělo hodně pršet a podmínky budou obtížné. Start proběhne už v 7:30, tedy ještě za tmy," říká Sébastien Ogier.
Se svým výkonem na shakedownu byl spokojen také Kris Meeke, zvláště když, podle jeho názoru, nevybral správnou směs pneumatik Michelin: "Všechno se zdá být dobré, takže já si nemohu stěžovat. Použili jsme měkkou pneumatiku namísto super-měkké, o které se domnívám, že by byla vhodnější pro tyto podmínky. S ohledem na čas, myslím, že je to pro soutěž dobré."
Mads Ostberg shakedown okomentoval slovy: "Po všech těch testech jsem se už nemohl dočkat toho, až změříme svoje síly s ostatními konkurenty. Je těžké cokoliv před startem soutěže předpovídat. Jedná špatná volba pneumatik může zhatit celou rally. Ale výsledek v TOP5 by byl skvělý start do sezony."
Čtvrtý čas zajel Jari-Matti Latvala s druhým Polem R WRC, za jeho zády byl nejrychlejší Ford Fiesta RS WRC v rukou Roberta Kubici. Nový tým Hyundai zajel 6. nejrychlejší čas díky Thierry Neuvilleovi a 8. díky Danimu Sordovi. Francois Delecour odjel všechny svoje jízdy na pneumatikách s hřeby, aby tak pošetřil slicky pro samotný závod.
Výsledky shakedownu
01. Sebastien Ogier (Volkswagen) - 2:15,3 min02. Kris Meeke (Citroen) + 1,2 02. Mads Ostberg (Citroen) + 1,204. Jari-Matti-Latvala (Volkswagen) + 2,905. Robert Kubica (Ford) + 3,006. Thierry Neuville (Hyundai) + 3,107. Mikko Hirvonen (Ford) + 3,508. Dani Sordo (Hyundai) + 5,109. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) + 5,110. Bryan Bouffier (Ford) + 6,611. Elfyn Evans (Ford) + 6,712. Martin Prokop (Ford) + 7,313. Jaroslav Melicharek (Ford) + 14,4
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.