AKTUALIZACE O VIDEO; Úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, zajel nejrychlejší čas na trati shakedownu. Trať vedla kolem obce Chateauvieux, která leží 6 kilometrů jižně od rodiště světového šampiona Gapu.
30 letý jezdec Volkswagenu zajel čas 2:15,3 min, trať měřila 3,52 kilometrů. Na paty mu nejvíce šlapala nová tovární dvojice Citroënu - Kris Meeke a Mads Ostberg zajeli stejný čas a na vítěze ztratili 1,2 vteřiny.
"Dnes se jelo na kompletně suchém asfaltu. Podmínky na trati se ale měnily. Možná, že po dnešku může vypadat náš náskok jako velký, ale musíme si počkat až na soutěž samotnou, teprve ta ukáže, jak na tom jsme. Zítra by mělo hodně pršet a podmínky budou obtížné. Start proběhne už v 7:30, tedy ještě za tmy," říká Sébastien Ogier.
Se svým výkonem na shakedownu byl spokojen také Kris Meeke, zvláště když, podle jeho názoru, nevybral správnou směs pneumatik Michelin: "Všechno se zdá být dobré, takže já si nemohu stěžovat. Použili jsme měkkou pneumatiku namísto super-měkké, o které se domnívám, že by byla vhodnější pro tyto podmínky. S ohledem na čas, myslím, že je to pro soutěž dobré."
Mads Ostberg shakedown okomentoval slovy: "Po všech těch testech jsem se už nemohl dočkat toho, až změříme svoje síly s ostatními konkurenty. Je těžké cokoliv před startem soutěže předpovídat. Jedná špatná volba pneumatik může zhatit celou rally. Ale výsledek v TOP5 by byl skvělý start do sezony."
Čtvrtý čas zajel Jari-Matti Latvala s druhým Polem R WRC, za jeho zády byl nejrychlejší Ford Fiesta RS WRC v rukou Roberta Kubici. Nový tým Hyundai zajel 6. nejrychlejší čas díky Thierry Neuvilleovi a 8. díky Danimu Sordovi. Francois Delecour odjel všechny svoje jízdy na pneumatikách s hřeby, aby tak pošetřil slicky pro samotný závod.
Výsledky shakedownu
01. Sebastien Ogier (Volkswagen) - 2:15,3 min02. Kris Meeke (Citroen) + 1,2 02. Mads Ostberg (Citroen) + 1,204. Jari-Matti-Latvala (Volkswagen) + 2,905. Robert Kubica (Ford) + 3,006. Thierry Neuville (Hyundai) + 3,107. Mikko Hirvonen (Ford) + 3,508. Dani Sordo (Hyundai) + 5,109. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) + 5,110. Bryan Bouffier (Ford) + 6,611. Elfyn Evans (Ford) + 6,712. Martin Prokop (Ford) + 7,313. Jaroslav Melicharek (Ford) + 14,4
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?