Rally Monte Carlo: Shakedown opanoval Ogier, za ním jsou Citroëny

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 15. ledna 2014 14:35
Sdílej:

AKTUALIZACE O VIDEO; Úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, zajel nejrychlejší čas na trati shakedownu. Trať vedla kolem obce Chateauvieux, která leží 6 kilometrů jižně od rodiště světového šampiona Gapu.

30 letý jezdec Volkswagenu zajel čas 2:15,3 min, trať měřila 3,52 kilometrů. Na paty mu nejvíce šlapala nová tovární dvojice Citroënu - Kris Meeke a Mads Ostberg zajeli stejný čas a na vítěze ztratili 1,2 vteřiny. 

"Dnes se jelo na kompletně suchém asfaltu. Podmínky na trati se ale měnily. Možná, že po dnešku může vypadat náš náskok jako velký, ale musíme si počkat až na soutěž samotnou, teprve ta ukáže, jak na tom jsme. Zítra by mělo hodně pršet a podmínky budou obtížné. Start proběhne už v 7:30, tedy ještě za tmy," říká Sébastien Ogier.

Se svým výkonem na shakedownu byl spokojen také Kris Meeke, zvláště když, podle jeho názoru, nevybral správnou směs pneumatik Michelin: "Všechno se zdá být dobré, takže já si nemohu stěžovat. Použili jsme měkkou pneumatiku namísto super-měkké, o které se domnívám, že by byla vhodnější pro tyto podmínky. S ohledem na čas, myslím, že je to pro soutěž dobré."

Mads Ostberg shakedown okomentoval slovy: "Po všech těch testech jsem se už nemohl dočkat toho, až změříme svoje síly s ostatními konkurenty. Je těžké cokoliv před startem soutěže předpovídat. Jedná špatná volba pneumatik může zhatit celou rally. Ale výsledek v TOP5 by byl skvělý start do sezony."

Čtvrtý čas zajel Jari-Matti Latvala s druhým Polem R WRC, za jeho zády byl nejrychlejší Ford Fiesta RS WRC v rukou Roberta Kubici. Nový tým Hyundai zajel 6. nejrychlejší čas díky Thierry Neuvilleovi a 8. díky Danimu Sordovi. Francois Delecour odjel všechny svoje jízdy na pneumatikách s hřeby, aby tak pošetřil slicky pro samotný závod.

Výsledky shakedownu

01. Sebastien Ogier (Volkswagen) - 2:15,3 min02. Kris Meeke (Citroen) + 1,2 02. Mads Ostberg (Citroen) + 1,204. Jari-Matti-Latvala (Volkswagen) + 2,905. Robert Kubica (Ford) + 3,006. Thierry Neuville (Hyundai) + 3,107. Mikko Hirvonen (Ford) + 3,508. Dani Sordo (Hyundai) + 5,109. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) + 5,110. Bryan Bouffier (Ford) + 6,611. Elfyn Evans (Ford) + 6,712. Martin Prokop (Ford) + 7,313. Jaroslav Melicharek (Ford) + 14,4 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.