Hirvonen chce na podium: Fiesta RS WRC se změnila

Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo
Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo, foto: Ford Motor Company
iM2 15. ledna 2014 09:06
Sdílej:

Mikko Hirvonen měl sice málo času na to, aby si znovu zvykl na Ford Fiesta RS WRC, přesto na Monte Carlu míří vysoko.

Už zítra začíná MS v automobilových soutěžích v Monte Carlu. Mikko Hirvonen během předsoutěžních testů poznal, jaký rozdíl učinila Fiesta RS WRC od doby, co od M-Sportu odešel: "Byl jsem docela překvapen, jak moc se pocit z auta, ve srovnání s moji poslední jízdou ve Fordu, změnil."

"Potřeboval jsem chvíli čas, abych si na nějaké detaily zvykl. Posez v autě je trošku jiný a zabralo mi nějakou chvíli, než jsem našel při zatáčení pozici ruční brzdy ve vracečkách. Ale pocit z auta byl opravdu skvělý," říká několikanásobný vice-mistr WRC. "Přesto, o trošku více času v testech bychom si opravdu přáli.

Bylo by dobré, kdybychom po těch dvou letech měli ještě pár dní navíc na seznámení se. I přesto cítím, že jsme na tuto [WRC 2014] výzvu připraveni. Musím znovu najít svoji rychlost, při které mám dobrý rytmus. Pokud se mi to povede, tak se chci v Monte Carlu dostat minimálně na podium. Pokud by se mi povedlo bojovat dokonce o vítězství, pak by to bylo fanstastické," míní 33 letý jezdec.

Fiesta RS WRC Hirvonena překvapila, ale podle jeho slov pozitivně

"Ale Monako je těžká soutěž. Podmínky se často rychle mění a vy musíte při volbě pneumatik dělat kompromisy. Myslím, že zkraje si můžeme dovolit zariskovat. Pak uvidíme, co se stane, ale jsem tu od toho, abych útočil. Podium by pro nás byl dobrý výsledek."

Tip: O kolegovi Evansovi a jeho pocitech před první soutěží MS 2014 si přečtěte zde.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.