Mikko Hirvonen měl sice málo času na to, aby si znovu zvykl na Ford Fiesta RS WRC, přesto na Monte Carlu míří vysoko.
Už zítra začíná MS v automobilových soutěžích v Monte Carlu. Mikko Hirvonen během předsoutěžních testů poznal, jaký rozdíl učinila Fiesta RS WRC od doby, co od M-Sportu odešel: "Byl jsem docela překvapen, jak moc se pocit z auta, ve srovnání s moji poslední jízdou ve Fordu, změnil."
"Potřeboval jsem chvíli čas, abych si na nějaké detaily zvykl. Posez v autě je trošku jiný a zabralo mi nějakou chvíli, než jsem našel při zatáčení pozici ruční brzdy ve vracečkách. Ale pocit z auta byl opravdu skvělý," říká několikanásobný vice-mistr WRC. "Přesto, o trošku více času v testech bychom si opravdu přáli.
Bylo by dobré, kdybychom po těch dvou letech měli ještě pár dní navíc na seznámení se. I přesto cítím, že jsme na tuto [WRC 2014] výzvu připraveni. Musím znovu najít svoji rychlost, při které mám dobrý rytmus. Pokud se mi to povede, tak se chci v Monte Carlu dostat minimálně na podium. Pokud by se mi povedlo bojovat dokonce o vítězství, pak by to bylo fanstastické," míní 33 letý jezdec.
Fiesta RS WRC Hirvonena překvapila, ale podle jeho slov pozitivně
"Ale Monako je těžká soutěž. Podmínky se často rychle mění a vy musíte při volbě pneumatik dělat kompromisy. Myslím, že zkraje si můžeme dovolit zariskovat. Pak uvidíme, co se stane, ale jsem tu od toho, abych útočil. Podium by pro nás byl dobrý výsledek."
Tip: O kolegovi Evansovi a jeho pocitech před první soutěží MS 2014 si přečtěte zde.
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.