Mikko Hirvonen měl sice málo času na to, aby si znovu zvykl na Ford Fiesta RS WRC, přesto na Monte Carlu míří vysoko.
Už zítra začíná MS v automobilových soutěžích v Monte Carlu. Mikko Hirvonen během předsoutěžních testů poznal, jaký rozdíl učinila Fiesta RS WRC od doby, co od M-Sportu odešel: "Byl jsem docela překvapen, jak moc se pocit z auta, ve srovnání s moji poslední jízdou ve Fordu, změnil."
"Potřeboval jsem chvíli čas, abych si na nějaké detaily zvykl. Posez v autě je trošku jiný a zabralo mi nějakou chvíli, než jsem našel při zatáčení pozici ruční brzdy ve vracečkách. Ale pocit z auta byl opravdu skvělý," říká několikanásobný vice-mistr WRC. "Přesto, o trošku více času v testech bychom si opravdu přáli.
Bylo by dobré, kdybychom po těch dvou letech měli ještě pár dní navíc na seznámení se. I přesto cítím, že jsme na tuto [WRC 2014] výzvu připraveni. Musím znovu najít svoji rychlost, při které mám dobrý rytmus. Pokud se mi to povede, tak se chci v Monte Carlu dostat minimálně na podium. Pokud by se mi povedlo bojovat dokonce o vítězství, pak by to bylo fanstastické," míní 33 letý jezdec.
Fiesta RS WRC Hirvonena překvapila, ale podle jeho slov pozitivně
"Ale Monako je těžká soutěž. Podmínky se často rychle mění a vy musíte při volbě pneumatik dělat kompromisy. Myslím, že zkraje si můžeme dovolit zariskovat. Pak uvidíme, co se stane, ale jsem tu od toho, abych útočil. Podium by pro nás byl dobrý výsledek."
Tip: O kolegovi Evansovi a jeho pocitech před první soutěží MS 2014 si přečtěte zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.