Thierryho Neuvillea čeká jeho 4. Rally Monte Carlo, letos se jeho úkol od předešlých let liší. Letos se totiž postará o premiéru nového vozu a týmu v MS.
Po roce příprav vstupuje do MS nový tým, Hyundai Motorsport. i20 WRC byla v předešlých 6 měsících intenzivně testována a čeká ji první zkouška ohněm. Všichni především očekávají, co předvede Thirry Neuville, který by chtěl s tímto vozem brzy zabojovat o titul.
"Nemohu říct, že 'Monte' patří mezi soutěže, které bych měl obvzlášť rád. Je neskutečně těžké najít zde dobrý rytmus a je velmi jednoduché ztratit zde hodně času špatnou volbou gum. Nedá se předvídat, co bude za další zatáčkou. Může tam být třeba černý led a i malá chyba potom vyústí v konec v soutěži," přibližuje Belgičan.
Cíle jsou jasné - letos by měl tým sbírat co možná nejvíc zkušeností, aby byl od roku 2015 co možná nejvíc konkurenceschopný. Podobnou cestou se před svým vstupem do WRC vydal loňský mistr Volkswagen, avšak Němci v roce 2012 sbírali zkušenosti s vozy Škoda Fabia S2000.
S WRC jel Neuville v Monte Carlu 2x - jednou havaroval, jednou ulomil zavěšení
"Našim cílem je soutěž dokončit, posbírat zkušenosti a odjet co nejvíc kilometrů. To pomůže ve vývoji i20 WRC." První testy na jihu Francie optimisticky naladily vice-mistra světa z roku 2013, avšak počasí zůstává velkou neznámou: "Před soutěží jsme měli několik dobrých testů a s autem jsem se svezl za rozdílných podmínek. Je ale těžké nasimulovat konkrétní podmínky, které pak budou i během soutěže," zakončil ex-tovární jezdec Peugeotu, Citroënu a M-Sportu/Fordu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.