Thierryho Neuvillea čeká jeho 4. Rally Monte Carlo, letos se jeho úkol od předešlých let liší. Letos se totiž postará o premiéru nového vozu a týmu v MS.
Po roce příprav vstupuje do MS nový tým, Hyundai Motorsport. i20 WRC byla v předešlých 6 měsících intenzivně testována a čeká ji první zkouška ohněm. Všichni především očekávají, co předvede Thirry Neuville, který by chtěl s tímto vozem brzy zabojovat o titul.
"Nemohu říct, že 'Monte' patří mezi soutěže, které bych měl obvzlášť rád. Je neskutečně těžké najít zde dobrý rytmus a je velmi jednoduché ztratit zde hodně času špatnou volbou gum. Nedá se předvídat, co bude za další zatáčkou. Může tam být třeba černý led a i malá chyba potom vyústí v konec v soutěži," přibližuje Belgičan.
Cíle jsou jasné - letos by měl tým sbírat co možná nejvíc zkušeností, aby byl od roku 2015 co možná nejvíc konkurenceschopný. Podobnou cestou se před svým vstupem do WRC vydal loňský mistr Volkswagen, avšak Němci v roce 2012 sbírali zkušenosti s vozy Škoda Fabia S2000.
S WRC jel Neuville v Monte Carlu 2x - jednou havaroval, jednou ulomil zavěšení
"Našim cílem je soutěž dokončit, posbírat zkušenosti a odjet co nejvíc kilometrů. To pomůže ve vývoji i20 WRC." První testy na jihu Francie optimisticky naladily vice-mistra světa z roku 2013, avšak počasí zůstává velkou neznámou: "Před soutěží jsme měli několik dobrých testů a s autem jsem se svezl za rozdílných podmínek. Je ale těžké nasimulovat konkrétní podmínky, které pak budou i během soutěže," zakončil ex-tovární jezdec Peugeotu, Citroënu a M-Sportu/Fordu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?