Jeho situace v Polu R WRC se hodně zlepšila. Zatímco před dvanácti měsíci si na auto teprve zvykal, tak během minulé sezony si auto dokázal více nastavit k obrazu svému. I tak jsou jeho cíle před Monte Carlem opatrné.
"Pro mě je start do nové sezony docela odlišnou situací než tomu bylo před rokem. Tehdy byl pro nás tým i auto nové. Teď si všichni důvěřujeme," řekl Jari-Matti Latvala před svým odjezdem do knížectví. Fin si je ale dobře vědom toho, jak moc těžký úkol ho čeká. "Rally Monte Carlo je extrémně neobyčejnou rally. Gumy budou hrát velkou roli. Servisní park totiž neleží v horách. Budeme tak muset spekulovat, jaké je tam počasí.
Na Monte bývají 30 km měřené úseky, na kterých jedete 20 km na asfaltu a 10 na ledu. 20 km asfaltu je pro gumy s hroty stejně tak nevhodných jako 10 km ledu pro slicky. Správná volba gum je tedy výzvou. Vybrat sněžné gumy s hroty, sněžné gumy bez hrotů, superměkké slicky a nebo měkké slicky? Z těchto čtyř variant musíte vybrat perfektní kompromis."
Jari-Matti na tratích loňského Monte Carla
Letos se na start Rally Monte Carlo postaví čtyři její dřívější vítězové. V roce 2009 zde slavil Seb Ogier, v roce 2010 Mikko Hirvonen, v roce 2011 Bryan Bouffier a už v roce 1994 (!) Francois Delecour, který se letos postaví na start za volantem Fordu Fiesta RS WRC. Je ale také dobré podotknout, že Hirvonen, Bouffier a Ogier triumfovali ve Fiestě S2000 respektive Peugeotu 207 S2000 v rámci IRC.
Jari-Matti si ale pro začátek sezony nedává žádné přehnaně vysoké cíle: "První soutěž sezony v Monte Carlu je vždy výzvou. Budu se snažit dojet v TOP5."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?