Jeho situace v Polu R WRC se hodně zlepšila. Zatímco před dvanácti měsíci si na auto teprve zvykal, tak během minulé sezony si auto dokázal více nastavit k obrazu svému. I tak jsou jeho cíle před Monte Carlem opatrné.
"Pro mě je start do nové sezony docela odlišnou situací než tomu bylo před rokem. Tehdy byl pro nás tým i auto nové. Teď si všichni důvěřujeme," řekl Jari-Matti Latvala před svým odjezdem do knížectví. Fin si je ale dobře vědom toho, jak moc těžký úkol ho čeká. "Rally Monte Carlo je extrémně neobyčejnou rally. Gumy budou hrát velkou roli. Servisní park totiž neleží v horách. Budeme tak muset spekulovat, jaké je tam počasí.
Na Monte bývají 30 km měřené úseky, na kterých jedete 20 km na asfaltu a 10 na ledu. 20 km asfaltu je pro gumy s hroty stejně tak nevhodných jako 10 km ledu pro slicky. Správná volba gum je tedy výzvou. Vybrat sněžné gumy s hroty, sněžné gumy bez hrotů, superměkké slicky a nebo měkké slicky? Z těchto čtyř variant musíte vybrat perfektní kompromis."
Jari-Matti na tratích loňského Monte Carla
Letos se na start Rally Monte Carlo postaví čtyři její dřívější vítězové. V roce 2009 zde slavil Seb Ogier, v roce 2010 Mikko Hirvonen, v roce 2011 Bryan Bouffier a už v roce 1994 (!) Francois Delecour, který se letos postaví na start za volantem Fordu Fiesta RS WRC. Je ale také dobré podotknout, že Hirvonen, Bouffier a Ogier triumfovali ve Fiestě S2000 respektive Peugeotu 207 S2000 v rámci IRC.
Jari-Matti si ale pro začátek sezony nedává žádné přehnaně vysoké cíle: "První soutěž sezony v Monte Carlu je vždy výzvou. Budu se snažit dojet v TOP5."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?