Jeho situace v Polu R WRC se hodně zlepšila. Zatímco před dvanácti měsíci si na auto teprve zvykal, tak během minulé sezony si auto dokázal více nastavit k obrazu svému. I tak jsou jeho cíle před Monte Carlem opatrné.
"Pro mě je start do nové sezony docela odlišnou situací než tomu bylo před rokem. Tehdy byl pro nás tým i auto nové. Teď si všichni důvěřujeme," řekl Jari-Matti Latvala před svým odjezdem do knížectví. Fin si je ale dobře vědom toho, jak moc těžký úkol ho čeká. "Rally Monte Carlo je extrémně neobyčejnou rally. Gumy budou hrát velkou roli. Servisní park totiž neleží v horách. Budeme tak muset spekulovat, jaké je tam počasí.
Na Monte bývají 30 km měřené úseky, na kterých jedete 20 km na asfaltu a 10 na ledu. 20 km asfaltu je pro gumy s hroty stejně tak nevhodných jako 10 km ledu pro slicky. Správná volba gum je tedy výzvou. Vybrat sněžné gumy s hroty, sněžné gumy bez hrotů, superměkké slicky a nebo měkké slicky? Z těchto čtyř variant musíte vybrat perfektní kompromis."
Jari-Matti na tratích loňského Monte Carla
Letos se na start Rally Monte Carlo postaví čtyři její dřívější vítězové. V roce 2009 zde slavil Seb Ogier, v roce 2010 Mikko Hirvonen, v roce 2011 Bryan Bouffier a už v roce 1994 (!) Francois Delecour, který se letos postaví na start za volantem Fordu Fiesta RS WRC. Je ale také dobré podotknout, že Hirvonen, Bouffier a Ogier triumfovali ve Fiestě S2000 respektive Peugeotu 207 S2000 v rámci IRC.
Jari-Matti si ale pro začátek sezony nedává žádné přehnaně vysoké cíle: "První soutěž sezony v Monte Carlu je vždy výzvou. Budu se snažit dojet v TOP5."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?