M-Sport musel pro letošní sezonu vzhledem k odchodu svého hlavního sponzora, Kataru, změnit i barvy svých Fiest.
M-Sport je na Monte Carlo připraven. Včera představil design svých vozů, po odchodu hlavního sponzora loňské sezony, Kataru, došlo k velkým změnám (foto zde a zde). Hlavními partnery týmu zůstávají společnosti Michelin, Ford a Castrol. "Jsem rád, že můžu odhalit letošní zbarvení M-Sport World Rally Teamu. Byl to velký kus práce, abychom to všechno doteď stihli. Musím pochválit úsilí každého člena našeho odhodlaného týmu. Nejenže pokračujeme v našem dlouhodobém partnerství s Michelinem a Castrolem, ale také můžeme dále stavět na excelentně fungující spolupráci s Ford Motor Company, díky které se nám dostává nedocenitelné technické podpory v designu a vývoji naší odcenění získávající flotily rallyových Fiest," říká Malcolm Wilson.
V týmu se přes zimu změnilo také jezdecké obsazení a Malcolm bude v nové sezoně vsázet hlavně na svého navrátilce, Mikka Hirvonena. "Docela rychle jsme v autě dostali zase dobrý pocit a něco podobného může člověku opravdu rychle pomoci. Vždycky chcete samozřejmě více testovat a bylo by hezké, kdybych měl možnost po dvou letech nepřítomnosti testovat více, ale i tak se cítím připraven," říká Fin.
Na testech Mikko jezdil s modernizovanou Fiestou, která se od té aktuální liší především přepracovanou přídí. M-Sport chce ale ještě provést nějaké testy, a tak je nasazení novější verze v plánu až od Portugalska. Momentálně je většina cest, kudy se již od čtvrtka pojedou jednotlivé RZ, suchých a prašných, což Mikkovi vyhovuje, protože za podobných podmínek testoval. "Bylo by to opravdu hezké. Ale podmínky se mohou rychle měnit. Určitě to budu mít na paměti. Tato sezona bude trošku jiná a myslím, že zkraje sezony budeme moci jít do určitého rizika. Počkáme si, co se stane, každopádně jsem zde pro to, abych byl konkurenceschopný a pokud dosáhneme na podium, tak by to pro nás byl opravdu dobrý výsledek."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?