M-Sport začal testovat na Rally Monte Carlo v neděli. Britský tým nasadil faceliftovanou Fiestu RS WRC - největší optický rozdíl je v přední části auta. Ostrého startu se auto zatím ale ještě nedočká.
M-Sport měl původně testovat na Rally Monte Carlo již v prosinci, nakonec testování začalo až v lednu. Testy týmu zahájil Elfyn Evans v neděli, v pondělí jeho místo převzal Bryan Bouffier a v úterý se poprvé po návratu k M-Sportu svezl Mikko Hirvonen. Ve středu měl původně jezdit Robert Kubica s autem z Jänneru, které bylo po konci soutěže přestavěno do verze WRC, avšak po cestě do Francie se naskytly problémy s kamionem, a tak Polák přišel o jeden den testů a jezdil jen dnes.
V pátek se do Fiesty RS WRC pravděpodobně vrátí opět Elfyn Evans. Zajímavého uvítání zpět u M-Sportu se dočkal Hirvonen. Mechanici jeho auto naplnili nafouknutými balónky s nápisy 'Welcome back' [Vítej zpět]. Podle zatím dostupných informací by se pod kapotou nové verze Fiesty RS WRC moc měnit nemělo.
M-Sport před koncem roku u FIA jen homologoval nové zpřevodování převodovky pro asfaltové soutěže. Nejvýraznější změnou tak zůstává změněný design auta zepředu. M-Sport upravil vzhled podle silniční verze. Vývoj však technici ještě neukončili, a tak se v Monte Carlu představí vozy ještě se starým designem.
Auto s inovovaným vzhledem bychom poprvé v ostrém nasazení měli vidět v Portugalsku. To vnější vzhled aut M-Sportu se změní hodně. Tým stále tají jméno nového sponzora. Prezentace barevného designu by se měla odehrát až těsně před startem úvodní soutěže.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.