Peterhansel: Bez větších starostí vítězství číslo 12?

Peterhansel, Stéphane - Cottret, Jean Paul
Peterhansel, Stéphane - Cottret, Jean Paul, foto: X-raid
iM2 5. ledna 2014 18:24
Sdílej:

Dakarský rekordman, Stéphane Peterhansel, není před startem dalšího Dakaru pod tlakem a u soutěžení chce zůstat ještě dlouho.

Rekord má Francouz v držení tak jako tak. Dnes odstartuje do již 35. ročníku Rally Dakar jako asi největší favorit mezi auty. Aby také ne, letos si může dojet už pro 12. vítězství, která získal jak na motorce tak i v autě. "Jsem napjatý," řekl Stéphane Peterhansel pro Autosport. "Vyhrát o jedno vítězství více nebo nevyhrát o jedno vítězství více, to pro mě nebude dělat žádný velký rozdíl."

To by mohla být jeho výhoda - nic ho nebude stresovat a bude se moci v klidu soustředit na svůj výkon. Protože, kdo sám sebe dostává pod tlak, ten to pociťuje na celém svém těle. "A to dělá závod těžkým," říká jezdec týmu Mini X-Raid. Vítězství je samozřejmě jeho cílem a také cílem celého týmu, který do Jižní Ameriky tentokrát vypravil 12 aut a 150 lidí. 

"Je to největší tým v historii Dakaru," říká Peterhansel, který vidí jako největšího rivala Naniho Romu. "Na něj si budu dávat především pozor." Letos tratě Dakaru doznaly opět změn a jsou delší. "Letos pro nás připravili [organizátoři] více kilometrů, a tak bude těžší najít checkpointy. Není to stejná soutěž jako tenkrát v Africe. Je to spíš jako delší sprint, ale letos to bude více namáhavé."

V to, že by se soutěž na sever Afriky ještě vrátila, rekordman nevěří, nebo alespoň ne v blízké budoucnosti. "Nevěřím v to, že je to možné. Před čtyřmi nebo pěti lety jsme měli ten problém s teroristy a i když to teď může být lepší, tak v to nevěřím. Myslím, že by to bylo ještě horší." Nakonec ale kdo ví? Třeba se zase někdy pojede z Paříže do Dakaru a možná, že u toho Stéphane Peterhansel zase bude. Na konec kariéry 48letý jezdec zdaleka nemyslí. "Pro tuto soutěž mám vášeň a vášeň mám také pro rychlost. Proč bych tedy měl končit?"

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.