Dakarský rekordman, Stéphane Peterhansel, není před startem dalšího Dakaru pod tlakem a u soutěžení chce zůstat ještě dlouho.
Rekord má Francouz v držení tak jako tak. Dnes odstartuje do již 35. ročníku Rally Dakar jako asi největší favorit mezi auty. Aby také ne, letos si může dojet už pro 12. vítězství, která získal jak na motorce tak i v autě. "Jsem napjatý," řekl Stéphane Peterhansel pro Autosport. "Vyhrát o jedno vítězství více nebo nevyhrát o jedno vítězství více, to pro mě nebude dělat žádný velký rozdíl."
To by mohla být jeho výhoda - nic ho nebude stresovat a bude se moci v klidu soustředit na svůj výkon. Protože, kdo sám sebe dostává pod tlak, ten to pociťuje na celém svém těle. "A to dělá závod těžkým," říká jezdec týmu Mini X-Raid. Vítězství je samozřejmě jeho cílem a také cílem celého týmu, který do Jižní Ameriky tentokrát vypravil 12 aut a 150 lidí.
"Je to největší tým v historii Dakaru," říká Peterhansel, který vidí jako největšího rivala Naniho Romu. "Na něj si budu dávat především pozor." Letos tratě Dakaru doznaly opět změn a jsou delší. "Letos pro nás připravili [organizátoři] více kilometrů, a tak bude těžší najít checkpointy. Není to stejná soutěž jako tenkrát v Africe. Je to spíš jako delší sprint, ale letos to bude více namáhavé."
V to, že by se soutěž na sever Afriky ještě vrátila, rekordman nevěří, nebo alespoň ne v blízké budoucnosti. "Nevěřím v to, že je to možné. Před čtyřmi nebo pěti lety jsme měli ten problém s teroristy a i když to teď může být lepší, tak v to nevěřím. Myslím, že by to bylo ještě horší." Nakonec ale kdo ví? Třeba se zase někdy pojede z Paříže do Dakaru a možná, že u toho Stéphane Peterhansel zase bude. Na konec kariéry 48letý jezdec zdaleka nemyslí. "Pro tuto soutěž mám vášeň a vášeň mám také pro rychlost. Proč bych tedy měl končit?"
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.