Hirvonen chtěl odejít od Citroënu: Rally už pro ně není prioritou

Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo
Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 , Joel Martin 1. ledna 2014 20:57
Sdílej:

Odchodu od Citroënu nebyl pro Mikku Hirvonena těžkým. Podle názoru Fina už rallysport není u francouzské značky hlavní prioritou. Několikanásobný vice-mistr světa teď doufá v nový start s M-Sportem.

První rok u Citroënu přinesl Hirvonenovi vytoužený úspěch. Po boku Sébastiena Loeba oslavil nekolik doublů a spolupodílel se na zisku titulu pro Citroën. Jenomže s odchodem Loeba a koncentrací značky na závody na okruzích se v přístupu Citroën Racingu něco změnilo. Mimo to se Volkswagen svým vstupem postaral o velmi silnou konkurenci, která vyústila v ústup francouzské značky až do druhé linie. 

"Volkswagen byl o krok napřed. Nestačili jsme jim. Citroën toho před sezonou na autě hodně změnil, ale tyto změny nedotáhl do konce. Když chcete vyhrát, musíte do toho dát 100 procent. Ve druhé polovině roku týmu chyběla tato vůle. Věděl jsem, že pokud chci získat vytoužené výsledky, pak musím jít do většího rizika.

Jenže s tím přišly chyby. Jakmile bylo zřejmé, že titul nezískáme, přestali jsme testovat a vývoj auta byl také odstaven na vedlejší kolej. To byla špatná cesta, bylo mi zřejmé, že u Citroënu už rallysport nemá prioritu," popisuje pro 'Motorsport News' Mikko Hirvonen. Fin se proto začal poohlížet po alternatívách a nakonec zamířil opět k M-Sportu, od kterého na konci roku 2011 odešel právě do Citroënu.

Ford Fiesta RS WRC se za poslední dva roky hodně změnila

"Malcolm Wilson se rozhodl hodně pozdě, ale bylo mi jasné, že svoje rozhodnutí dobře promyslel. Když mi bylo jasné, že má rozpočet na pořádný program v MS s pořadným testováním, bylo rozhodnuto." Mikko ale sezon u Citroënu nelituje: "Byly to dva dobré roky. Hodně jsem se naučil a potkal dobré lidi, ale moje budoucnost v tom týmu není."

Tento týden začínají testovací práce týmu před startem Rally Monte Carlo 2014. Mikko už se těší na to, jak se Fiesta RS WRC za dobu, co v ní neseděl, vyvinula: "Auto se za poslední dva roky hodně změnilo. Petter [Solberg] a Jari-Matti [Latvala] toho v roce 2012 dost změnili a byli konkurenceschopní. Bude zajímavé pozorovat, jestli do auta usednu a budu hned schopný bojovat o vítězství."

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.