Odchodu od Citroënu nebyl pro Mikku Hirvonena těžkým. Podle názoru Fina už rallysport není u francouzské značky hlavní prioritou. Několikanásobný vice-mistr světa teď doufá v nový start s M-Sportem.
První rok u Citroënu přinesl Hirvonenovi vytoužený úspěch. Po boku Sébastiena Loeba oslavil nekolik doublů a spolupodílel se na zisku titulu pro Citroën. Jenomže s odchodem Loeba a koncentrací značky na závody na okruzích se v přístupu Citroën Racingu něco změnilo. Mimo to se Volkswagen svým vstupem postaral o velmi silnou konkurenci, která vyústila v ústup francouzské značky až do druhé linie.
"Volkswagen byl o krok napřed. Nestačili jsme jim. Citroën toho před sezonou na autě hodně změnil, ale tyto změny nedotáhl do konce. Když chcete vyhrát, musíte do toho dát 100 procent. Ve druhé polovině roku týmu chyběla tato vůle. Věděl jsem, že pokud chci získat vytoužené výsledky, pak musím jít do většího rizika.
Jenže s tím přišly chyby. Jakmile bylo zřejmé, že titul nezískáme, přestali jsme testovat a vývoj auta byl také odstaven na vedlejší kolej. To byla špatná cesta, bylo mi zřejmé, že u Citroënu už rallysport nemá prioritu," popisuje pro 'Motorsport News' Mikko Hirvonen. Fin se proto začal poohlížet po alternatívách a nakonec zamířil opět k M-Sportu, od kterého na konci roku 2011 odešel právě do Citroënu.
Ford Fiesta RS WRC se za poslední dva roky hodně změnila
"Malcolm Wilson se rozhodl hodně pozdě, ale bylo mi jasné, že svoje rozhodnutí dobře promyslel. Když mi bylo jasné, že má rozpočet na pořádný program v MS s pořadným testováním, bylo rozhodnuto." Mikko ale sezon u Citroënu nelituje: "Byly to dva dobré roky. Hodně jsem se naučil a potkal dobré lidi, ale moje budoucnost v tom týmu není."
Tento týden začínají testovací práce týmu před startem Rally Monte Carlo 2014. Mikko už se těší na to, jak se Fiesta RS WRC za dobu, co v ní neseděl, vyvinula: "Auto se za poslední dva roky hodně změnilo. Petter [Solberg] a Jari-Matti [Latvala] toho v roce 2012 dost změnili a byli konkurenceschopní. Bude zajímavé pozorovat, jestli do auta usednu a budu hned schopný bojovat o vítězství."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.