Odchodu od Citroënu nebyl pro Mikku Hirvonena těžkým. Podle názoru Fina už rallysport není u francouzské značky hlavní prioritou. Několikanásobný vice-mistr světa teď doufá v nový start s M-Sportem.
První rok u Citroënu přinesl Hirvonenovi vytoužený úspěch. Po boku Sébastiena Loeba oslavil nekolik doublů a spolupodílel se na zisku titulu pro Citroën. Jenomže s odchodem Loeba a koncentrací značky na závody na okruzích se v přístupu Citroën Racingu něco změnilo. Mimo to se Volkswagen svým vstupem postaral o velmi silnou konkurenci, která vyústila v ústup francouzské značky až do druhé linie.
"Volkswagen byl o krok napřed. Nestačili jsme jim. Citroën toho před sezonou na autě hodně změnil, ale tyto změny nedotáhl do konce. Když chcete vyhrát, musíte do toho dát 100 procent. Ve druhé polovině roku týmu chyběla tato vůle. Věděl jsem, že pokud chci získat vytoužené výsledky, pak musím jít do většího rizika.
Jenže s tím přišly chyby. Jakmile bylo zřejmé, že titul nezískáme, přestali jsme testovat a vývoj auta byl také odstaven na vedlejší kolej. To byla špatná cesta, bylo mi zřejmé, že u Citroënu už rallysport nemá prioritu," popisuje pro 'Motorsport News' Mikko Hirvonen. Fin se proto začal poohlížet po alternatívách a nakonec zamířil opět k M-Sportu, od kterého na konci roku 2011 odešel právě do Citroënu.
Ford Fiesta RS WRC se za poslední dva roky hodně změnila
"Malcolm Wilson se rozhodl hodně pozdě, ale bylo mi jasné, že svoje rozhodnutí dobře promyslel. Když mi bylo jasné, že má rozpočet na pořádný program v MS s pořadným testováním, bylo rozhodnuto." Mikko ale sezon u Citroënu nelituje: "Byly to dva dobré roky. Hodně jsem se naučil a potkal dobré lidi, ale moje budoucnost v tom týmu není."
Tento týden začínají testovací práce týmu před startem Rally Monte Carlo 2014. Mikko už se těší na to, jak se Fiesta RS WRC za dobu, co v ní neseděl, vyvinula: "Auto se za poslední dva roky hodně změnilo. Petter [Solberg] a Jari-Matti [Latvala] toho v roce 2012 dost změnili a byli konkurenceschopní. Bude zajímavé pozorovat, jestli do auta usednu a budu hned schopný bojovat o vítězství."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.