Odchodu od Citroënu nebyl pro Mikku Hirvonena těžkým. Podle názoru Fina už rallysport není u francouzské značky hlavní prioritou. Několikanásobný vice-mistr světa teď doufá v nový start s M-Sportem.
První rok u Citroënu přinesl Hirvonenovi vytoužený úspěch. Po boku Sébastiena Loeba oslavil nekolik doublů a spolupodílel se na zisku titulu pro Citroën. Jenomže s odchodem Loeba a koncentrací značky na závody na okruzích se v přístupu Citroën Racingu něco změnilo. Mimo to se Volkswagen svým vstupem postaral o velmi silnou konkurenci, která vyústila v ústup francouzské značky až do druhé linie.
"Volkswagen byl o krok napřed. Nestačili jsme jim. Citroën toho před sezonou na autě hodně změnil, ale tyto změny nedotáhl do konce. Když chcete vyhrát, musíte do toho dát 100 procent. Ve druhé polovině roku týmu chyběla tato vůle. Věděl jsem, že pokud chci získat vytoužené výsledky, pak musím jít do většího rizika.
Jenže s tím přišly chyby. Jakmile bylo zřejmé, že titul nezískáme, přestali jsme testovat a vývoj auta byl také odstaven na vedlejší kolej. To byla špatná cesta, bylo mi zřejmé, že u Citroënu už rallysport nemá prioritu," popisuje pro 'Motorsport News' Mikko Hirvonen. Fin se proto začal poohlížet po alternatívách a nakonec zamířil opět k M-Sportu, od kterého na konci roku 2011 odešel právě do Citroënu.
Ford Fiesta RS WRC se za poslední dva roky hodně změnila
"Malcolm Wilson se rozhodl hodně pozdě, ale bylo mi jasné, že svoje rozhodnutí dobře promyslel. Když mi bylo jasné, že má rozpočet na pořádný program v MS s pořadným testováním, bylo rozhodnuto." Mikko ale sezon u Citroënu nelituje: "Byly to dva dobré roky. Hodně jsem se naučil a potkal dobré lidi, ale moje budoucnost v tom týmu není."
Tento týden začínají testovací práce týmu před startem Rally Monte Carlo 2014. Mikko už se těší na to, jak se Fiesta RS WRC za dobu, co v ní neseděl, vyvinula: "Auto se za poslední dva roky hodně změnilo. Petter [Solberg] a Jari-Matti [Latvala] toho v roce 2012 dost změnili a byli konkurenceschopní. Bude zajímavé pozorovat, jestli do auta usednu a budu hned schopný bojovat o vítězství."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.